نوشته شده توسط : یک تریدر

به جرئت میتوان استراتزی و سبک معاملاتی پرایس اکشن را یکی از قویترین و البته محبوبترین سبک های معاملاتی در تمامی بازارهای مالی دانست.

یقینا شما نیز اگر در بازارهای مالی مخصوصا بازار فارکس فعال هستید بارها و بارها عبارت پرایس اکشن را شنیده اید و کنجکاو شده اید تا با این سبک تحلیلی فارکس آشنا شوید.

در این مقاله به بررسی پرایس اکشن خواهیم پرداخت و البته با بررسی سورس های رایگان آموزشی به شما یکی از بهترین مراجع جهت یادگیری استراتژی پرایس اکشن را معرفی خواهیم کرد.

 

پرایس اکشن چیست؟

قبل از هرچیزی بیایید ببینیم پرایس اکشن چیست؟ و با ماهیت و کاربردهای آن آشنا شویم.

اگر بخواهیم به ساده ترین بیان تعریفی جامع از پرایس اکشن ارائه کنیم باید بگوییم که پرایس اکشن یک روش تحلیل تکنیکال است که به شما کمک میکند تا بدون استفاده از ابزار اضافه و اندیکاتورها و صرفا با چارت ساده و قیمت بهترین تحلیل و قویترین سیگنال های ورود و خروج به معاملات را پیدا کنید.

پرایس اکشن بر خلاف دیگر روشهای معاملاتی یا دیگر استراتژی های معاملاتی یک استراتژی فوق العاده بدون نیاز به اندیکاتور ها میباشد.

در روشهای دیگر به دلیل استفاده از اندیکاتورها عموما سیگنالهای معاملاتی با تاخیر و درصد اشتباه بسیار بالایی صادر میشوند؛ اما در پرایس اکشن دیگری خبری از اندیکاتورها نیست پس خبری از خطاها و تاخیر ها نیز درکار نخواهد بود.

درواقع سبک پرایس اکشن تکیه خاصی بر چارت و قیمت دارد تا شما در بهترین شرایط یک سیگنال معاملاتی قوی دریافت کنید و یا در بهترین زمان از معاملات بازشده خود خارج شوید.

 

حال که با مفهموم پرایس اکشن آشنا شدیم یک سرچ ساده در گوگل بزنید و عبارت آموزش پرایس اکشن را جستجو کنید. تا متوجه شوید که چه سبک ها و روشهای معاملاتی مختلفی برای پرایس اکشن وجود دارد.

قبول داریم کمی گیج کننده است واقعا با این همه سبک و این همه آموزش اولین مشکل پیدا کردن بهترین سبک و بهترین آموزش پرایس اکشن خواهد بود. ولی نگران نباشید ما بجای شما بررسی های متعددی انجام داده ایم تا بهترین آموزش پرایس اکشن را پیدا کنیم.

در تحقیق هایی که ما داشتیم پرایس اکشن به شیوه های مختلفی یافت شد مثلا یک سبک منحصر به فرد بنام تریگر پرایس اکشن مربوط به شخصی بنام سعید خاکستر پیدا کردیم.

بیشتر تحقیق کردیم دیدیم یک سبک دیگر هم هست که مخاطبان زیادی دارد بنام سبک البروکس یا پرایس اکشن البروکس. بازهم گشتیم با تعداد زیادی روش و آموزش پرایس اکشن مواجه شدیم که در زیر به چند نمونه فقط برای مثال اشاره میکنیم.

پرایس اکشن البروکس - پرایس اکشن سعید خاکستر - پرایس اکشن گلشاهیان - پرایس اکشن محرابی - پرایس اکشن نایل فولر - پرایس اکشن تیمون ولر و در نهایت پرایس اکشن پیشرفته.

بهترین دوره آموزش پرایس اکشن کدام است؟

دوره هایی که در بالاتر اسم بردیم را بررسی کردیم علاوه بر آن دوره های مختلف دیگری را نیز بررسی کردیم و در نهایت به دو نکته جالب دست پیدا کردیم.

1: هیچ کدام از دوره هایی که در اینترنت موجود است کامل نیست و عموما ناقص هستند.

2: تغریبا همه دوره ها بر اساس سبک پرایس اکشن ال بروکس هستند که توسط افراد مختلف با زبان های مختلف تدریس شده اند.

داشتیم نا امید میشدیم که به سایتی برخورد کردیم که پرایس اکشن را نه بصورت فقط ویدئو بلکه بصورت ترکیبی از متن و عکس و ویدئو بصورت پیوسته قرار داده بود.

این دوره را بررسی کردیم باور نکردنی بود سایت تجارت فارکس دوره آموزش پرایس اکشن را در ابتدا بصورت کامل در 22 جلسه آموزشی بصورت متن و عکس از 0 تا 100 آموزش داده بود.

در پایان برای تکمیل این آموزش ها دوره های ویدئویی آموزش پرایس اکشن که در دیگر سایتها یا ناقص بودند و یا اگر تکمیل بودند به قیمت های بالایی به فروش میرسیدند را بصورت رایگان قرار داده بود.

تعجب نکنید واقعا رایگان حتی نیاز به ثبت نام هم نبود و به سادگی قادر بودیم تمامی آموزشها و دوره ها را مشاهده کنید. در کنار این دوره های کتابهای مختلف و متعددی نیز برای آموزش پرایس اکشن به زبان فارسی و انگلیسی را با فرمت pdf قرار داده بودند که میتوانستید دانلود کنید یا بصورت آنلاین مطالعه کنید.

برایمان جالب شد و به بررسی دقیق تر این دوره از آموزش پرایس اکشن پرداختیم.

مزایای دوره پرایس اکشن پیشرفته

اولین خصوصیت این دوره در 22 جلسه اول که بصورت متن بود آشکار بود. آموزش ها بسیار ساده و روان بدون از اضافه گویی و اصطلاحات گیج کننده ارائه شده اند.

دومین خصوصیت ترکیبی بودن متن و عکس بود که کمک میکرد شخص مطالعه کننده به خوبی با مثالهایی که در عکسها قرار گرفته بود آن مبحث آموزشی را فرابگیرد.

سومین خصوصیت سطح دانش نویسنده آموزش بود که با مقایسه با دیگر آموزش ها به خوبی مشخص بود که شخص آموزش دهنده تسلط کافی بر پرایس اکشن دارد. ما در برخی از آموزشها گاها متوجه میشدیم که خود نویسنده یا گوینده هم نمیفهمد چه چیزی میخواد بگوید. درواقع مثل اینکه مثل یک طوطی درحال تکرار گفته های شخص دیگری بود (( عموما آموزش هایی که برگرفته از ال بروکس هستند اینطوری هستند )).

چهارمین خصوصیت تکمیل بودن آموزش بود. دوره در 22 جلسه کوتاه با توضیحات بسیار خوب تمام شده بود و یک دوره تکمیل و جامع است.

پنجمین خصوصیت که خیلی لذت بردیم بروزرسانی دوره بود. متوجه شدیم دوره در طول زمان درحال بروزرسانی است و اگر جایی استاد یا نویسنده دوره احساس کند باید به دوره چیز جدیدی اضافه کند این کار را انجام خواهد داد. برخلاف برخی دوره های که مثلا ما سه دوره مختلف از یک شخص را بررسی کردیم و مشخص بود در برخی دوره ها چیز هایی گفته میشود که در دوره قبل نبوده یا برعکس موردی در دوره قبل بوده که در دوره جدید گفته نشده. اینکه دوره را بصورت متن و عکس منتشر کرده اند این امکان را به تجارت فارکس داده است تا بروزرسانی ها را بصورت متمرکز انجام دهد.

مزایای مختلف زیادی هست که به همین 5 مورد بسنده میکنیم.

سرفصل های این دوره را برای شما لیست میکنیم شاید جذاب باشد اما در ابندا اگر تمایل داشتید این آموزش ها که کاملا رایگان هم هست مشاهده کنید کافی است روی عبارت آموزش پرایس اکشن کلیک کنید.

مقدمه پرایس اکشن

کندل شناسی

کندل های شمعی ژاپنی

الگوی ستاره دنباله دار و الگوی مرد آویزان

الگوی چکش، الگوی دوجی، الگوی هارمی

الگوهای تک کندل و دو کندل و سه کندل

تایید ورود به معامله با الگوی شمعی ژاپنی

الگوی پین بار و الگوی انگلفینگ

معامله با الگوی پین بار و انگلفینگ

رسم سطوح حمایت و مقاومت

روند خنثی

آشنایی با کندل های صعودی، کندل های نزولی، کندل های خنثی

دستورات معاملاتی پرایس اکشن

مفهوم عمده فروشی و خرده فروشی در پرایس اکشن

تریگر ورود به معامله یا به اصطلاح ماشه

شناسایی روند قیمت

رسم خط روند و کانال کشی قیمتی

فیبوناچی retracement

فیبوناچی اکستنشن و فیبوناچی پروجکشن

چک لیست آموزش Price Action

 

این دوره پرایس اکشن مناسب چه افرادی است؟

سوال اصلی این هست که این دوره پرایس اکشن مناسب چه افرادی است؟ آیا هر فردی با هر سطح دانشی میتواند از این آموزش پرایس اکشن استفاده کند؟

یا اینکه این دوره آموزش پرایس اکشن برای کدام بازار مالی کاربرد دارد؟ برای بورس ایران؟ برای بازار رمز ارزها؟ برای فارکس ؟

اول اینکه این دوره به دلیل سادگی مناسب هر سطحی میباشد. درواقع به شیوه ای آموزش تهیه شده که شما چه یک آماتور باشید چه یک حرفه ای به خوبی قادر خواهید بود این آموزش را فرابگیرید. پس نگران نباشید و به یادگیری بپردازید.

دوم اینکه این دوره برای تمامی بازارهای مالی کاربردی است. مهم نیست شما در بورس ایران فعالیت میکنید یا در بازار رمز ارزها یا حتی بازار فارکس. همینکه در بازاری فعالیت میکنید که چارت و کندل و قیمت دارد کفایت میکند. با این آموزش قادر خواهید بود تا در بازار مورد نظر خودتان فعالیت کنید و به تحلیل بپردازید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: پرایس اکشن ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

این مقاله چکیده ای از مقاله اصلی کپی تریدینگ در سایت تجارت فارکس است.

کپی تریدینگ یک سیستم تکثیر معاملات از یک حساب در یک یا چند حساب دیگر میباشد که بوسیله آن میتوانید معاملات خودتان را بر روی دیگر حسابهای خودتان یا اشخاص دیگر تکثیر کنید.همچنین ممکن است شما تصمیم داشته باشید معاملات افراد دیگر را بر روی حساب های خود کپی کنید. در سیستم کپی تریدینگ شما بجای اینکه بصورت دستی اقدام به انجام این کار داشته باشید از روش های مختلفی که در این پست توضیح خواهیم داد بصورت اتومات اقدام به کپی تریدینگ یا همان کپی معاملات خواهید کرد. تا انتهای این پست را همراه ما باشید.

کاربرد های کپی تریدینگ

کپی تریدینگ copy trading یا همان سیستم کپی معاملات در بازارهای مالی مختلفی کاربرد دارد و شما میتوانید از آن بسته به نوع فعالیت خودتان استفاده کنید. بیشترین کاربرد سیستم کپی ترید برای فارسی زبان ها در سه بازار مالی عمده صورت میگیرد که عبارت هستند از بازار فارکس – بورس ایران – بازار رمز ارزها .

تفاوتی نمیکند که شما در کدام یکی از سه بازار فوق فعالیت میکنید در تمامی آنها سیستم هایی برای کپی معاملات موجود میباشد که میتوانید از آنها استفاده کنید اما لازم است که بدانید محبوب ترین سیستم کپی معاملات در بازار فارکس میباشد که از تنوع و تفاوت های بسیار زیادی نیز برخوردار است .

در این پست علاوه بر اینکه بصورت مختصر در خصوص سیستم کپی معاملات در بازار رمز ارزها و بورس ایران توضیح خواهیم داد بصورت مفصل به مبحث کپی تریدینگ در بازار فارکس چه در بخش سهام چه در بخش جفت های ارزی و حتی در بخش رمز ارزهای قابل معامله در فارکس خواهیم پرداخت.

مهم نیست چقدر با کپی تریدینگ آشنایی دارید یقینا بعد از این پست دریچه های جدیدی از سیستم های کپی تریدر و انواع آن برای شما باز خواهد شد پس حتما تا انتهای این پست با ما همراه باشید و چنانچه موردی به نظر شما رسید که به آن اشاره نشده بود در بخش نظرات برای ما بیان کنید تا در بروزرسانی های بعدی به این مطلب آموزشی اضافه شود.

از کپی ترید در بازار فارکس شروع خواهیم کرد و در نهایت با کپی تریدینگ در بورس ایران این آموزش را به اتمام خواهیم رساند.

بروکر آلپاری دارای یکی از قویترین سیستم های کپی معاملات را دارا میباشد که شما هم در آن میتوانید اقدام به کپی معاملات دیگر کاربران داشته باشید و هم میتوانید خودتان بعنوان شخصی که میخواهید اجازه کپی معاملات شما به دیگران داده شود فعالیت کنید.

محبوبترین بخش سیستم کپی تریدینگ بروکر آلپاری حساب های PAMM میباشد که شما میتوانید تحت عنوان حساب های سرمایه گذاری به آنها دسترسی داشته باشید. بروکر آلپاری 5 نوع حساب سرمایه گذاری برای کپی معاملات در نظر گرفته است که با استقبال بیش از 60000 نفر برای کپی معاملات و مشارکت در حساب سرمایه گذاری بیش از 4000 نفر قابل مشاهده است. نکته بسیار جذاب این بخش در بروکر آلپاری این است که شما میتوانید در بخش حساب های PAMM با بررسی و آنالیز حساب های موجود و مشاهده درصد سود یا ضرر هر حساب تحقیق بهتری در جهت انتخاب انجام دهید.

ما در پست معرفی بروکر آلپاری به توضیح بسیار کاملی برای این بخش پرداخته ایم که میتوانید از آن برای آشنایی بیشتر با حساب PAMM استفاده کنید.

بروکر لایت فارکس نیز یک سیستم کپی تریدینگ برای کپی معاملات فارکس دارد که بسیار در بین معامله گرانی که در این بروکر حساب دارند محبوب میباشد.

تفاوت کپی تریدینگ بروکر لایت فارکس با بروکر آلپاری که حساب PAMM بود در این است که در بروکر لایت فارکس پول در حساب کاربری خود شما نگهداری میشود و دیگر در قالب سرمایه گذاری به حساب نخواهد آمد.پس معاملات مورد نظر شما عینا در حساب شخص شما کپی خواهند شد و دیگر در یک حساب دیگر تجمیع نمیشود تا مورد معامله قرار بگیرد. این یک مزیت بسیار خوب برای افرادی است که تمایل دارند کپی معاملات در حساب شخصی آنها صورت بگیرد.

استفاده از بخش کپی معاملات در بروکر لایت فارکس مزایای دیگری نیز دارد بعنوان مثال شما میتوانید در لایو چت بروکر با شخصی که معاملات را انجام میدهد و در حساب شما کپی میشود بصورت آنلاین چت کنید و سوالات احتمالی خودتان را از وی بپرسید. همچنین امکان محدود کردن ریسک بوسیله تنظیمات شخصی که در اختیار شما قرار میگیرد نیز وجود خواهد داشت.


در بیش از 10 بخش مختلف میتوانید از کپی تریدینگ استفاده کنید چه در بروکر فارکس چه در بازار رمز ارزها و چه در بورس ایران

برای مشاهده کامل این پست روی عبارت روبرو کلیک کنید : کپی تریدینگ



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: کپی تریدینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

بروکر آلپاری بعنوان یکی از سرشناس ترین بروکر های فارکس در کشورهای فارسی زبان به تازگی با تغییرات بزرگی که داشته است توانسته دروازه های جدیدی را برای ورود به بازار فارکس را برای فارسی زبانان باز کند

 

 

 

 

شما به سادگی در کسری از دقیقه قادر خواهید بود تا در بروکر آلپاری ورود به بازارهای مالی را تجربه کنید

 

افتتاح کابین برای شما نهایتا 5 دقیقه زمان خواهد برد

 

همچنین مواردی را بصورت یادآوری و تذکر خدمت شما بیان کردیم که بصورت تیتر وار مجدد بیان میکنیم

 

 اگر به تازگی وارد بازار فارکس شده اید و با این بازار آشنا شده اید به هیچ وجه از حساب حقیقی استفاده نکنید و از حساب دمو و آزمایشی استفاده کنید

 

 کمترین میزان واریزی در بروکر آلپاری فارکس در حساب سنتی NANO میباشد که حداقل 1 دلار است

 

حداقل واریزی نیز در حساب باینری آپشن یک دلار میباشد

 

برای شارژ و برداشت در بروکر آلپاری روشهای مختلفی وجود مانند استفاده از وبمانی یا پرفکت مانی اما محبوبترین روش برای واریز و برداشت روش ریالی است

 

ما به شما پیشنهاد میکنیم برای شارژ و برداشت در بروکر آلپاری از روش ریالی سایت وی شارژ استفاده کنید.

 

با استفاده از روش شارژ ریالی بروکر آلپاری توسط ویشارژ حساب شما در کمتر از 5 دقیقه شارژ خواهد شد بدون پرداخت هرگونه کمیسیونی انجام خواهد شد

 

برای وریفای یا همان تایید حساب در بروکر آلپاری فقط به یک مدرک هویتی مانند کارت ملی نیاز است حتی این مدرک را نیاز نیست ترجمه کنید به زبان فارسی ارسال کنید

 

در آلپاری شما هیچ محدودیتی در تعداد معاملات روزانه ندارید و به سادگی هر تعداد معامله دوست داشته باشید را میتوانید انجام دهید

 

 در آلپاری هیچ سقف واریز و برداشتی در روش ریالی نیست و از طریق وی شارژ به هر میزانی تمایل داشته باشید میتوانید واریز یا برداشت داشته باشید

 

 شما محدودیتی در تعداد اکانت و کابین در بروکر آلپاری ندارید و به سادگی میتوانید کابین دوم داشته باشید فقط باید با مدیر حساب خود مطرح کنید تا کابین قدیمی شما غیر فعال شود

 

آلپاری از پشتیبانی فارسی زبان بسیار خوبی برخوردار است که بعد از افتتاح کابین پشتیبان شخصی شما با شما تماس خواهد گرفت

 

در خصوص افتتاح حساب بروکر آلپاری هر سوالی داشتید در  پست مربوطه در سایت تجارت فارکس  در بخش نظرات مطرح کنید تا در کمترین زمان به شما پاسخ دهیم

 

 

منبع : آلپاری ورود



:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: آلپاری ورود ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

 

آموزش کامل سایت ForexFactory فارکس فکتوری تقویم فارکس فکتوری به ساده ترین و شیوا ترین شکل ممکن.

 

 

 

تقویم فارکس فکتوری چیست؟

تقویم سایت فارکس فکتوری یک تقویم اقتصادی است که اخبار و گزارش های مهم اقتصادی را از سرتاسر جهان در قالب یک تقویم اقتصادی به نمایش میگذارد .

سایت فارکس فکتوری Forex factory در بخش تقویم اقتصادی امکان  دیدن اطلاعات مربوط به هر خبر اقتصادی در گذشته و آینده را به شما میدهد .

شما در این سایت میتوانید هر خبر اقتصادی را در گذشته بازار نیز دارید و میتوانید نتایج حاصله را مشاهده کنید.

در سایت فارکس فکتوری Forex factory شما قابلیت فیلترینگ را بر اساس دسترسی عمومی دارید.

معامله گر فارکس و فعال در بازار فارکس و بازار سرمایه چه از استراتژی تحلیل تکنیکال استفاده کند و چه از استراتژی تحلیل فاندامنتال اگر بخواهد بصورت یک معامله گر حرفه ای فارکس فعالیت داشته باشد. لزوما باید حتما کار با این بخش از سایت فارکس فکتوری را به خوبی یاد داشته باشد .

آموزش استفاده از سایت Forex factory

در این بخش از آموزش به توضیح بخش های مختلف سایت Forex factory میپردازیم .

شما در پایان این بخش خواهید توانست به خوبی از تقویم اقتصادی سایت Forex factory استفاده کنید.

در چند گام به شما این آموزش فارکس را ارائه خواهیم کرد .

گام اول: تنظیم تاریخ در تقویم اقتصادی فارکس فکتوری

اخبار منتشر شده در بخش تقویم فارکس فکتوری بصورت لحظه ای بروز رسانی میشود.

پس اولین موردی که برای ما بسیار اهمیت دارد تنظیم زمان است تا بتوانیم از بروز رسانی لحظه به زمان محل خودمان مطلع شویم و از لحظه انتشار اخبار در ساعت مشخص به وقت محل سکونت خودمان مطلع شویم تا در معاملات خودمان چه در تکنیکال و چه در بنیادین ترتیب اثر دهیم .

اطلاعات بازارهای مالی در کشورهای صنعتی و مهم دنیا از سمت افراد مختلفی در سرتاسر دنیا پیگیری میشود و از این رو سایت Forex factory امکان تعیین ساعت بر اساس منطقه زمانی مختلف را فراهم کرده است.

برای اعمال تغییرات در سایت فارکس فکتوری ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.forexfactory.com/calenda

در کادر مقابل منطقه زمانی(Time Zone)، اختلاف زمانی با ساعت جهانی را انتخاب می‌کنیم.

(GMT+3:30-TEHRAN) همچنین در صورت تمایل امکان انتخاب قالب زمانی 12 ساعته یا 24 ساعته نیز وجود دارد. (Time Format)

 

 

همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید از بخشی که مشخص کرده ایم شما قادر هستید تا تنظیمات مربوط به تنظیم منطقه زمانی را به سادگی انجام دهید .

گام دوم: اهمیت اخبار اقتصادی در بازار فارکس

اخبار منتشر شده در سایت Forex factory را در چهار رنگ قرمز و رنگ نارنجی و زرد و خاکستری میتوانید مشاهده کنید که این درجه بندی نشان دهنده اهمیت هر خبر اقتصادی میباشد.

در هر خبر اقتصادی قدرت و تاثیر گذاری آن خبر را در بازار متفاوت است .

اخباری که با رنگ قرمز مشخص شده است نشان دهنده اخبار با بالاترین درجه اهمیت میباشد.

خبر هایی مانند سخنرانی های شخصیت های مهم سیاسی و اقتصادی یا بعنوان مثال اخبار اعلام نرخ بهره یا نرخ بیکاری در آمریکا از این دسته اخبار مهم هستند.

اخباری که به رنگ نارنجی نمایش داده میشوند از جهت اهمیت یک درجه از اخبار قرمز پایینتر هستند.

اخباری که با رنگ زرد مشخص میشوند یک درجه از اهمیت کمتری بر خوردار هستند.

اخباری که بارنک خاکستری نشان داده میشوند نیز اخباری با درجه اهمیت بسیار پایین هستند که عموما اخبار غیر اقتصادی هستند که اطلاع از آنها میتواند برای تحلیل گران مفید باشد. به جدول زیر دقت کنید :

Graph Previous Forecast Actual
نمودار قبلی پیش بینی واقعی
Detail Impact Currency 10:01
جزئیات اهمیت واحد پول ساعت
Date تاریخ

حال به تصویر زیر که نمایش دهنده اخبار میباشد دقت کنید :

رنگ بندی تقویم فارکس فکتوریرنگ بندی تقویم فارکس فکتوری

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید اخبار را با درجه اهمیت از قرمز تا خاکستری برای شما مشخص کرده ایم و میتوانید از آن مطلع شوید .

 

جمع بندی آموزش سایت فارکس فکتوری

در این آموزش بیشترین تلاش ما این بود که شما را با بخش تقویم اقتصادی آشنا کنیم. هرچند بخش های مختلف و مفید دیگری در این سایت در دسترس شما میباشد.

اما به واقع بخش تقویم اقتصادی بیشترین کاربرد را برای شما خواهد داشت. مهم نیست که یک معامله گر بر اساس استراتژی تحلیلی تکنیکال هستید.

یا یک معامله گر بر اساس تحلیل فاندامنتال هستید. در هر صورت برای شما لازم است روزانه از تقویم اقتصادی بازار فارکس با خبر باشید.

این لازم است که قبل از اعلام اخبار اقتصادی از زمان انتشار آن با خبر باشید. چرا که اصولا یا نباید چند دقیقه قبل از اعلام اخبار اقتصادی معامله ای باز داشته باشید.

و یا اگر معامله ای باز دارید با اطلاع از زمان اعلام یک خبر میتوانید مدیریت سرمایه درست را چه با قرار دادن حد ضرر و چه هجینگ پوزیشن باز اجرایی کنید. امیدوار هستیم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

 

این مقاله چکیده ای از مقاله جامع آموزش فارکس فکتوری ارائه شده توسط سایت تجارت فارکس بود. برای مشاهده مقاله کامل به سایت تجارت فارکس مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: فارکس فکتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

سایت تحلیل بازار در آخرین مقاله خود به مقوله بازار فارکس پرداخته است که این مورد شامل گفته ها و ناگفته های این بازار میشود.

در این پست ما نیز به این مقاله ارائه شده توسط سایت تحلیل بازار خواهیم پرداخت

اول از همه چیز بهتر است حقیقت را درباره بازار فارکس بدانید. طبق آمارهایی که خود بروکرها مطرح می‌کنند، بیش از ۷۵ درصد تریدرها، متضرر میشوند. این حقیقتی است که در بازار فارکس وجود داشته و باز هم افراد جدید، بدون دانش وآگاهی کافی، وارد این حوزه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوند. شکی وجود ندارد که بازار فارکس، در حال حاضر بزرگترین بازار دنیا از لحاظ حجم مبادلات مالی روزانه بوده و توانسته سرمایه‌ی بسیار زیادی را برای بعضی از تریدرها ایجاد کند. اما این بدان معنا نیست که با وارد شدن به این بازار می‌توان با خیال آسوده و بدون دغدغه، درآمد خالص ایجاد کرد. در این بازار (همانند تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری)، باید دانش کافی را داشت و ابزارهای کاربردی را شناخت تا بتوان به درآمد مناسبی رسید.

فارکس چیست
فارکس ترجمه Foreign Exchange و به معنای تبادل ارزها است. شاید برای شما سوال شود که چرا بازار فارکس این حجم از تبادلات مالی روزانه را دارد؟ پاسخ ساده است. به این دلیل که کشورها نمی‌توانند بدون همکاری با یکدیگر، در صنعت، کشاورزی، اقتصاد و … موفق باشند. هیچ محصولی در دنیا نیست که به صورت کامل در یک کشور تولید شود. برای مثال، بسیاری از قطعات الکترونیکی استفاده شده در خودروها (مثلا محصولات تویوتا) توسط شرکت زیمنس آلمان تولید می‌شود. مسئول خرید شرکت تویوتا باید از موجودی نقدی شرکت (احتمالا ین ژاپن) برای خرید قطعات آلمانی (احتمالا بر مبنای یورو) استفاده کند. اما به ازای هر یک یورو، چند ین باید پرداخت شود؟ چه چیزی این برابری ارزها در مقابل یکدیگر را مشخص می‌کند؟

بازار فارکس این برابری ارزها را مشخص می‌کند. در حقیقت، عرضه و تقاضایی که در بازار فارکس شکل می‌گیرد، مبنایی برای تعیین ارزش ارزها در مقابل یکدیگر است. بهتر است بدانید که بخش بسیار کوچکی از افراد حاضر در بازار فارکس، تریدرها (سرمایه‌گذارانی همچون من و شما) بوده و بیشتر فعالیت مربوط به عرضه و تقاضای ایجاد شده بر مبنای ارتباط میان اقتصاد و صنعت کشورها با یکدیگر است. این اتفاق همه روزه در جریان بوده و تریدرها، بخش کوچکی از آن هستند. به همین دلیل هم هنگام سخنرانی رییس جمهور آمریکا و یا اتخاذ تصمیم‌های جدید در فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی آمریکا)، ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهان، نوسانات قابل توجهی دارد.

بروکر فارکس چیست ؟
بروکر (Broker) رابط بین خریدار و فروشنده است این ساده ترین تعریفی است که میتوان برای بروکر ارائه داد.ماهیت غیر متمرکز بازار فارکس باعث شکل گیری یک کارگزاری و قوانین بین المللی در این بازار شده است.

در واقع معامله گران هم بعنوان خریدار هم فروشنده در این بازار فعالیت دارند و کارگزاران رابط بین خریداران و فروشندگان در این بازار هستند که از طریق یک کانال بین بانکی این تراکنش ها را انجام می دهند. زمانی که تریدر یک جفت ارز را در بازار فارکس خریداری میکند بدین معنی است که یک فروشنده دیگر دقیقا در حال فروش همین جفت ارز است.

حال اگر بروکری در میان نبود یک تریدر چگونه متوجه شود کسی قصد فروش جفت ارزی را دارد؟

چگونه فروشنده را اعتبار سنجی کند؟ چگونه فرآیند انتقال پول را در لحظه انجام دهد؟

بازار فارکس گفته ها و ناگفته ها


برای انتخاب یک بروکر فارکس شما باید موارد و مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید اموری مانند اعتبار بروکر فارکس یا قدمت و سابقه آن یا بررسی شکایات مطرح شده از آن بروکر و حتی لیست خدمات ارائه شده از طرف بروکر فارکس مورد نظر شما.

یکی از سایتهایی که تمامی این موارد را از معرفی بروکر فارکس تا بررسی و نقد را بصورت کاملا رایگان و یکجا برای شما فراهم کرده است سایت تجارت فارکس است که میتوانید از خدمات آن بصورت رایگان استفاده کنید.

بهترین سایت آموزش فارکس کدام است ؟

همانطور که میدانید برای وارد شدن به هر شغل و حرفه ای شما نیاز دارید تا آموزش ببینید.برای ورود به بازار فارکس نیز سایتهای مختلفی وجود دارد که اقدام به ارائه خدمات آموزش فارکس میکنند اما آنچه در بین همه آنها عمومیت دارد این است که تمامی این سایتها آموزش های خود را بصورت پکیج یا دوره های آموزشی به فروش میرسانند و شما نمیتوانید مطمئن باشید که در قبال هزینه ای که میکنید آیا واقعا یک آموزش مفید و کاربردی را دریافت میکنید.

ما چندین سایت و پکیج های آنها را بررسی و خریداری کردیم تا با محتوی آنها بیشتر آشنا شویم بدون تعارف تمامی آموزش های موجود در این سایتها و پکیج ها همان مواردی بودند که در سرتاسر اینترنت به رایگان در دسترس شما قرار گرفته است.

اما بهترین آموزش فارکس را در سایت تجارت فارکس یافتیم که تمامی آنچه شما نیاز دارید را از سطح مبتدی تا حرفه ای بصورت تصویری و گام بگام در قالب دوره رایگان منتشر کرده است.

 

آشنایی با تجارت فارکس

با یک جستجوی ساده، صدها وبسایت آموزشی مختلف را برای یادگیری پیدا خواهید کرد. شکی وجود ندارد که بهترین مرجع برای یادگیری سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، یک مرجع انگلیسی زبان است. اما از آنجاییکه یادگیری به زبان فارسی راحتتر است، می‌توانید همان منابع را به زبان فارسی بخوانید. یکی از بهترین سایت ‌های آموزش بازار فارکس به زبان فارسی را در این وبسایت مشاهده کنید. در این سلسله مقالات، صفر تا صد (از مبتدی تا کاملا پیشرفته) آموزش‌های لازم بازار فارکس در اختیار شما قرار داده شده است.

این دوره های مدون توسط گروه تجارت فارکس با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ی فعالیت در Forex تدوین شده تا بهترین منابع در اختیار تریدرهای ایرانی قرار بگیرد. از آنجاییکه یادگیری با استفاده از تصویر و ویدئو، قطعا بهتر از متون طولانی و خشک است، تجارت فارکس هر کجا که لازم بود، ویدئوها را در اختیار مخاطبان قرار داده است. تمامی ویدئوها در آپارات آپلود شده‌اند تا مصرف اینترنت شما به حداقل ممکن رسیده و با سرعت بیشتری، دوره‌ی آموزشی مورد نیاز خود را تکمیل کنید.

خدمات سایت تجارت فارکس محدود به آموزش فارکس نیست و خدماتی چون معرفی و نقد و بررسی بروکرهای فارکس یا معرفی و آموزش انواع اندیکاتور فارکس و اکسپرت فارکس به همراه لینک دانلود آنها را نیز به سادگی در دسترس شما قرار داده است.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بازار فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

 

 

سایت تجارت فارکس یکی از قدیمی ترین و حرفه ای ترین تیم های آموزش رایگان فارکس را در اختیار دارد که در جدیدترین نوع خدمات رسانی خود پس از سایت توس اف ایکس در سایت تجارت فارکس اقدام به تولید محتوی و خدمات رایگان کرده اند.

تجارت فارکس خدمات متنوعی را بصورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد که به برخی از آنها اشاره کرده و در ادامه توضیح کوتاهی در خصوص هر نوع خدماتی ارائه خواهیم کرد

  1. آموزش فارکس بصورت کاملا رایگان (( دوره های پیوسته و تفکیک شده )).
  2. معرفی نقد و بررسی بروکر فارکس با دقت نظر بالا و آنالیز کامل بروکر های فارکس.
  3. ارائه ابزار معاملاتی متنوع مانند اندیکاتور فارکس بصورت کاملا رایگان.
  4. ارائه ربات های معامله گر فارکس یا همان اکسپرت فارکس کاملا اتومات و حرفه ای.

آموزش فارکس

امروزه یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی علاقه مندان به بازار فارکس مبحث آموزش فارکس است.

به واقع پیدا کردن یک آموزش فارکس کاملا اصولی و حرفه ای امروزه بسیار کار پیچیده ای شده است چرا که با یک جستجوی ساده در اینترنت مشاهده میکنید که چه بسیار سایتها و افراد مختلف که در قالب پکیج های آموزش فارکس یا دوره های آنلاین آموزش فارکس با دریافت هزینه هایی بسیار بالا را پیدا خواهید کرد از طرفی دیگر سایتهایی که آموزش رایگان فارکس را منتشر میکنند عموما یا از کیفیت کافی برخوردار نیستند و یا پیوستگی لازم را ندارند.

در سایت تجارت فارکس دوره های آموزش فارکس بصورت پیوسته و کاملا تصویری در بالاترین سطح کیفی بصورت رایگان منتشر شده است و همواره هر روزه درحال اضافه شدن مباحث آموزشی جدید میباشد که میتواند برای شما بسیار مفید و جذاب باشد.

 

تجارت فارکس مزایا و خدمات رایگان

 

بروکر فارکس

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد پس از ورود به بازار فارکس با آن مواجه خواهد بود انتخاب بروکر فارکس مناسب و دارای اعتبار میباشد. ما برای شما تمامی بروکر های فارکس را معرفی کرده و بصورت حرفه ای و جزء به جزء مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین به مقایسه بروکر ها پرداخته ایم تا شما بتوانید بروکر فارکس مورد نظ خودتان را با دیگر بروکر های فارکس نیز مقایسه کنید .در بخشی دیگر بصورت مفصل به کلاهبرداری بروکر های فارکس پرداخته ایم تا شما با بروکرهای کلاهبردار فارکس نیز آشنا شوید.

اینکه هر بروکری چه سابقه و چه اعتباری دارد بسیار اهمیت دارد پس از بخش بررسی بروکر فارکس ارائه شده در سایت تجارت فارکس عبور نکنید و حتما آنرا به خوبی مطالعه کنید.

همچنین بخوانید معرفی ترمینال راه آهن تهران

در نهایت تیم تجارت فارکس بهترین و معتبر ترین بروکرهای فارکس را بسته به موقعیت جغرافیایی معرفی میکند مثلا برای افرادی که ساکن کشور ایران هستند چه بروکر هایی مناسب تر است و یا برای ساکنین کشور افغانستان و یا تاجیکستان استفاده و فعالیت در چه بروکر فارکس پیشنهاد میشود.

تجارت فارکس مزایا و خدمات رایگان

یقینا اینکه شما در کشور ایران هستید یا افغانستان یا ترکمنستان و یا تاجیکستان در انتخاب بروکر برای شما بسیار اهمیت خواهد داشت چرا که شما باید بررسی کنید که در کشور محل اقامت شما کدام بروکر خدمات بهتری را ارائه میکند و میتوان از آن به سادگی استفاده کرد بدون اینکه هرگونه استرس و نگرانی برای آینده همکاری داشته باشید.

بروکر آلپاری در حال حاضر یکی از بروکر های مورد تایید تجارت فارکس است که در کشورهای آسیایی بسیار درخشیده است و میتوانید به سادگی و با اطمینان از آن استفاده کنید.

اندیکاتور فارکس

اندیکاتور های فارکس یک ابزار کمکی هستند که به شما در امر تحلیل بهتر و ساده تر چارت های معاملاتی در فارکس یا بازار رمز ارزها کمک فراوانی میکنند.

مشکل اینجاست که اندیکاتور های فارکس نیز در تعداد زیادی در دسترس هستند و گاها اندیکاتور های حرفه ای نیز وجود دارند که شما برای تهیه آنها نیاز به خریداری کردن اشتراک دارید.

حتی برخی اندیکاتور های فارکس نیز هستند که اندیکاتورهای حرفه ای و قابل قبولی میباشند اما هیچ آموزشی برای استفاده از آنها موجود نیست و در نتیجه نمیتوان از آنها نتیجه مورد نظر را کسب کرد.

ما در سایت تجارت فارکس با تکیه بر دانش برنامه نویسی و تیم برنامه نویسی حرفه ای که در اختیار داریم علاوه بر اینکه جدیدترین و بروزترین آموزش اندیکاتور فارکس را در انواع و اقسام مختلف آن را به رایگان در اختیار شما قرار داده ایم در یک اقدام انقلابی بهترین و قویترین اندیکاتورهای پولی را نیز یا بازنویسی کرده و یا خریداری کرده و پس از بهینه سازی بصورت رایگان در سایت تجارت فارکس برای دانلود قرار داده ایم.

با آسودگی خیال میتوانید این اندیکاتور ها را به همراه آموزش کاملا ساده و تصویری هر کدام در سایت ما مشاهده دانلود و استفاده کنید.

اکسپرت فارکس

شاید جذاب ترین بخش خدمات رایگان ارائه شده در سایت تجارت فارکس بخش اکسپرت یا ربات های معامله گر فارکس باشد.

ما در تیم برنامه نویسی تجارت فارکس بهترین و تخصصی ترین ربات های معامله گر فارکس (( اکسپرت فارکس )) را برای شما کدنویسی کرده و بصورت رایگان در اختیار شما قرار داده ایم. به سادگی ربات مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و آنرا دانلود کنید همچنین به سادگی با مطالعه آموزش هر ربات از شیوه معاملات آن نیز آشنا شوید.

همچنین بخوانید خرید اپل موزیک از سیب کده

شاید با خودتان بگویید ربات معامله گر فارکس چیست ؟

ببینید وقتی میگوییم اکسپرت فارکس را ربات معامله گر فارکس به این معنی است که ما در سایت تجارت فارکس بهترین استراتژی های فارکس و روشهای معاملاتی فارکس را کدنویسی کرده ایم تا بصورت یک ربات اتومات بصورت 24 ساعته بدون نیاز به حضور شما در پای چارت بازار را تحلیل کرده و معاملات را انجام دهند.

جمع بندی :

شما در سایت تجارت فارکس میتوانید بهترین و کاملترین خدمات مورد نیاز خودتان را جهت فعالیت در بازار فارکس و همچنین موفقیت در این بازار را کسب کنید.

مهم نیست که در چه سطحی از معلومات هستید همینقدر که کار با کامپیوتر را یاد دارید و دسترسی به اینترنت دارید کافی است ما تمامی آموزش های مورد نیاز را به همراه تمام ابزاری که شما نیاز دارید را برای شما آماده کرده ایم.

در سایت تجارت فارکس شما نیازی به انجام هیچ هزینه ای ندارید و به سادگی و کاملا رایگان میتوانید از تمامی خدمات ارائه شده استفاده کنید. حتی برای استفاده از خدمات سایت تجارت فارکس نیازی به ثبت نام در سایت ما ندارید ما هر آنچه شما نیاز دارید را بصورت رایگان در اختیار شما و همگان قرار داده ایم.

همچنین پشتیبانی آنلاین و فعال ما همواره در کنار شماست تا تمامی مشکلات شما را حل کند و هر سوالی داشتید را پاسخگو باشد.

اگر شما هم میخواهید که در بازار فارکس به موفقیت برسید وقت خود را با مطالعه آموزش های بی کیفیت و استفاده از ابزاری که نمیدانید به چه کار خواهد آمد سپری نکنید و به جمع حرفه ای هادر سایت تجارت فارکس بپیوندید.

 

منبع : تک تیپ



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

اول از همه چیز بهتر است حقیقت را درباره بازار فارکس بدانید. طبق آمارهایی که خود بروکرها مطرح می‌کنند، بیش از ۷۵ درصد تریدرها، متضرر میشوند. این حقیقتی است که در بازار فارکس وجود داشته و باز هم افراد جدید، بدون دانش وآگاهی کافی، وارد این حوزه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوند. شکی وجود ندارد که بازار فارکس، در حال حاضر بزرگترین بازار دنیا از لحاظ حجم مبادلات مالی روزانه بوده و توانسته سرمایه‌ی بسیار زیادی را برای بعضی از تریدرها ایجاد کند. اما این بدان معنا نیست که با وارد شدن به این بازار می‌توان با خیال آسوده و بدون دغدغه، درآمد خالص ایجاد کرد. در این بازار (همانند تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری)، باید دانش کافی را داشت و ابزارهای کاربردی را شناخت تا بتوان به درآمد مناسبی رسید.

فارکس چیست
فارکس ترجمه Foreign Exchange و به معنای تبادل ارزها است. شاید برای شما سوال شود که چرا بازار فارکس این حجم از تبادلات مالی روزانه را دارد؟ پاسخ ساده است. به این دلیل که کشورها نمی‌توانند بدون همکاری با یکدیگر، در صنعت، کشاورزی، اقتصاد و … موفق باشند. هیچ محصولی در دنیا نیست که به صورت کامل در یک کشور تولید شود. برای مثال، بسیاری از قطعات الکترونیکی استفاده شده در خودروها (مثلا محصولات تویوتا) توسط شرکت زیمنس آلمان تولید می‌شود. مسئول خرید شرکت تویوتا باید از موجودی نقدی شرکت (احتمالا ین ژاپن) برای خرید قطعات آلمانی (احتمالا بر مبنای یورو) استفاده کند. اما به ازای هر یک یورو، چند ین باید پرداخت شود؟ چه چیزی این برابری ارزها در مقابل یکدیگر را مشخص می‌کند؟

بازار فارکس این برابری ارزها را مشخص می‌کند. در حقیقت، عرضه و تقاضایی که در بازار فارکس شکل می‌گیرد، مبنایی برای تعیین ارزش ارزها در مقابل یکدیگر است. بهتر است بدانید که بخش بسیار کوچکی از افراد حاضر در بازار فارکس، تریدرها (سرمایه‌گذارانی همچون من و شما) بوده و بیشتر فعالیت مربوط به عرضه و تقاضای ایجاد شده بر مبنای ارتباط میان اقتصاد و صنعت کشورها با یکدیگر است. این اتفاق همه روزه در جریان بوده و تریدرها، بخش کوچکی از آن هستند. به همین دلیل هم هنگام سخنرانی رییس جمهور آمریکا و یا اتخاذ تصمیم‌های جدید در فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی آمریکا)، ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهان، نوسانات قابل توجهی دارد.

بروکر فارکس چیست ؟
بروکر (Broker) رابط بین خریدار و فروشنده است این ساده ترین تعریفی است که میتوان برای بروکر ارائه داد.ماهیت غیر متمرکز بازار فارکس باعث شکل گیری یک کارگزاری و قوانین بین المللی در این بازار شده است.

در واقع معامله گران هم بعنوان خریدار هم فروشنده در این بازار فعالیت دارند و کارگزاران رابط بین خریداران و فروشندگان در این بازار هستند که از طریق یک کانال بین بانکی این تراکنش ها را انجام می دهند. زمانی که تریدر یک جفت ارز را در بازار فارکس خریداری میکند بدین معنی است که یک فروشنده دیگر دقیقا در حال فروش همین جفت ارز است.

حال اگر بروکری در میان نبود یک تریدر چگونه متوجه شود کسی قصد فروش جفت ارزی را دارد؟

چگونه فروشنده را اعتبار سنجی کند؟ چگونه فرآیند انتقال پول را در لحظه انجام دهد؟

بازار فارکس گفته ها و ناگفته ها


برای انتخاب یکبروکر فارکس شما باید موارد و مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید اموری مانند اعتبار بروکر فارکس یا قدمت و سابقه آن یا بررسی شکایات مطرح شده از آن بروکر و حتی لیست خدمات ارائه شده از طرف بروکر فارکس مورد نظر شما.

یکی از سایتهایی که تمامی این موارد را از معرفی بروکر فارکس تا بررسی و نقد را بصورت کاملا رایگان و یکجا برای شما فراهم کرده است سایت تجارت فارکس است که میتوانید از خدمات آن بصورت رایگان استفاده کنید.

بهترین سایت آموزش فارکس کدام است ؟

همانطور که میدانید برای وارد شدن به هر شغل و حرفه ای شما نیاز دارید تا آموزش ببینید.برای ورود به بازار فارکس نیز سایتهای مختلفی وجود دارد که اقدام به ارائه خدمات آموزش فارکس میکنند اما آنچه در بین همه آنها عمومیت دارد این است که تمامی این سایتها آموزش های خود را بصورت پکیج یا دوره های آموزشی به فروش میرسانند و شما نمیتوانید مطمئن باشید که در قبال هزینه ای که میکنید آیا واقعا یک آموزش مفید و کاربردی را دریافت میکنید.

ما چندین سایت و پکیج های آنها را بررسی و خریداری کردیم تا با محتوی آنها بیشتر آشنا شویم بدون تعارف تمامی آموزش های موجود در این سایتها و پکیج ها همان مواردی بودند که در سرتاسر اینترنت به رایگان در دسترس شما قرار گرفته است.

اما بهترین آموزش فارکس را در سایت تجارت فارکس یافتیم که تمامی آنچه شما نیاز دارید را از سطح مبتدی تا حرفه ای بصورت تصویری و گام بگام در قالب دوره رایگان منتشر کرده است.

آشنایی با تجارت فارکس

با یک جستجوی ساده، صدها وبسایت آموزشی مختلف را برای یادگیری پیدا خواهید کرد. شکی وجود ندارد که بهترین مرجع برای یادگیری سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، یک مرجع انگلیسی زبان است. اما از آنجاییکه یادگیری به زبان فارسی راحتتر است، می‌توانید همان منابع را به زبان فارسی بخوانید. یکی از بهترین سایت ‌های آموزش بازار فارکس به زبان فارسی را در این وبسایت مشاهده کنید. در این سلسله مقالات، صفر تا صد (از مبتدی تا کاملا پیشرفته) آموزش‌های لازم بازار فارکس در اختیار شما قرار داده شده است.

این دوره های مدون توسط گروه تجارت فارکس با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ی فعالیت  در Forex تدوین شده تا بهترین منابع در اختیار تریدرهای ایرانی قرار بگیرد. از آنجاییکه یادگیری با استفاده از تصویر و ویدئو، قطعا بهتر از متون طولانی و خشک است، تجارت فارکس هر کجا که لازم بود، ویدئوها را در اختیار مخاطبان قرار داده است. تمامی ویدئوها در آپارات آپلود شده‌اند تا مصرف اینترنت شما به حداقل ممکن رسیده و با سرعت بیشتری، دوره‌ی آموزشی مورد نیاز خود را تکمیل کنید.

خدمات سایت تجارت فارکس محدود به آموزش فارکس نیست و خدماتی چون معرفی و نقد و بررسی بروکرهای فارکس یا معرفی و آموزش انواع اندیکاتور فارکس و اکسپرت فارکس به همراه لینک دانلود آنها را نیز به سادگی در دسترس شما قرار داده است.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: تحلیل بازار ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

اول از همه چيز بهتر است حقيقت را درباره بازار فارکس بدانيد. طبق آمارهايي که خود بروکرها مطرح مي‌کنند، بيش از 75 درصد تريدرها، متضرر ميشوند. اين حقيقتي است که در بازار فارکس وجود داشته و باز هم افراد جديد، بدون دانش وآگاهي کافي، وارد اين حوزه‌ي سرمايه‌گذاري مي‌شوند. شکي وجود ندارد که بازار فارکس، در حال حاضر بزرگترين بازار دنيا از لحاظ حجم مبادلات مالي روزانه بوده و توانسته سرمايه‌ي بسيار زيادي را براي بعضي از تريدرها ايجاد کند. اما اين بدان معنا نيست که با وارد شدن به اين بازار مي‌توان با خيال آسوده و بدون دغدغه، درآمد خالص ايجاد کرد. در اين بازار (همانند تمامي بازارهاي سرمايه‌گذاري)، بايد دانش کافي را داشت و ابزارهاي کاربردي را شناخت تا بتوان به درآمد مناسبي رسيد.

فارکس چيست

فارکس ترجمه Foreign Exchange و به معناي تبادل ارزها است. شايد براي شما سوال شود که چرا بازار فارکس اين حجم از تبادلات مالي روزانه را دارد؟ پاسخ ساده است. به اين دليل که کشورها نمي‌توانند بدون همکاري با يکديگر، در صنعت، کشاورزي، اقتصاد و … موفق باشند. هيچ محصولي در دنيا نيست که به صورت کامل در يک کشور توليد شود. براي مثال، بسياري از قطعات الکترونيکي استفاده شده در خودروها (مثلا محصولات تويوتا) توسط شرکت زيمنس آلمان توليد مي‌شود. مسئول خريد شرکت تويوتا بايد از موجودي نقدي شرکت (احتمالا ين ژاپن) براي خريد قطعات آلماني (احتمالا بر مبناي يورو) استفاده کند. اما به ازاي هر يک يورو، چند ين بايد پرداخت شود؟ چه چيزي اين برابري ارزها در مقابل يکديگر را مشخص مي‌کند؟

بازار فارکس اين برابري ارزها را مشخص مي‌کند. در حقيقت، عرضه و تقاضايي که در بازار فارکس شکل مي‌گيرد، مبنايي براي تعيين ارزش ارزها در مقابل يکديگر است. بهتر است بدانيد که بخش بسيار کوچکي از افراد حاضر در بازار فارکس، تريدرها (سرمايه‌گذاراني همچون من و شما) بوده و بيشتر فعاليت مربوط به عرضه و تقاضاي ايجاد شده بر مبناي ارتباط ميان اقتصاد و صنعت کشورها با يکديگر است. اين اتفاق همه روزه در جريان بوده و تريدرها، بخش کوچکي از آن هستند. به همين دليل هم هنگام سخنراني رييس جمهور آمريکا و يا اتخاذ تصميم‌هاي جديد در فدرال رزرو آمريکا (بانک مرکزي آمريکا)، ارزش دلار در مقابل ساير ارزهاي جهان، نوسانات قابل توجهي دارد.

بروکر فارکس چيست ؟

 

بروکر (Broker) رابط بين خريدار و فروشنده است اين ساده ترين تعريفي است که ميتوان براي بروکر ارائه داد.ماهيت غير متمرکز بازار فارکس باعث شکل گيري يک کارگزاري و قوانين بين المللي در اين بازار شده است.

در واقع معامله گران هم بعنوان خريدار هم فروشنده در اين بازار فعاليت دارند و کارگزاران رابط بين خريداران و فروشندگان در اين بازار هستند که از طريق يک کانال بين بانکي اين تراکنش ها را انجام مي دهند. زماني که تريدر يک جفت ارز را در بازار فارکس خريداري ميکند بدين معني است که يک فروشنده ديگر دقيقا در حال فروش همين جفت ارز است.

حال اگر بروکري در ميان نبود يک تريدر چگونه متوجه شود کسي قصد فروش جفت ارزي را دارد؟

چگونه فروشنده را اعتبار سنجي کند؟ چگونه فرآيند انتقال پول را در لحظه انجام دهد؟

 

براي انتخاب يک بروکر فارکس شما بايد موارد و مسائل مختلفي را مورد بررسي قرار دهيد اموري مانند اعتبار بروکر فارکس يا قدمت و سابقه آن يا بررسي شکايات مطرح شده از آن بروکر و حتي ليست خدمات ارائه شده از طرف بروکر فارکس مورد نظر شما.

يکي از سايتهايي که تمامي اين موارد را از معرفي بروکر فارکس تا بررسي و نقد را بصورت کاملا رايگان و يکجا براي شما فراهم کرده است سايت تجارت فارکس است که ميتوانيد از خدمات آن بصورت رايگان استفاده کنيد.

بعنوان مثال در مقاله اي در سايت تجارت فارکس در کنار معرفي و نقد و بررسي بروکر اوربکس آموزشهاي مورد نياز اين بروکر فارکس مانند آموزش افتتاح حساب در بروکر آلپاري يا حتي مقايسه بروکر آلپاري با بروکرهاي ديگر نيز آورده شده است تا مخاطب اين بروکر با دقت نظر بيشتر بتواند نسبت به انتخاب بروکر خود اقدام کند.

بهترين سايت آموزش فارکس کدام است ؟

همانطور که ميدانيد براي وارد شدن به هر شغل و حرفه اي شما نياز داريد تا آموزش ببينيد.براي ورود به بازار فارکس نيز سايتهاي مختلفي وجود دارد که اقدام به ارائه خدمات آموزش فارکس ميکنند اما آنچه در بين همه آنها عموميت دارد اين است که تمامي اين سايتها آموزش هاي خود را بصورت پکيج يا دوره هاي آموزشي به فروش ميرسانند و شما نميتوانيد مطمئن باشيد که در قبال هزينه اي که ميکنيد آيا واقعا يک آموزش مفيد و کاربردي را دريافت ميکنيد.

ما چندين سايت و پکيج هاي آنها را بررسي و خريداري کرديم تا با محتوي آنها بيشتر آشنا شويم بدون تعارف تمامي آموزش هاي موجود در اين سايتها و پکيج ها همان مواردي بودند که در سرتاسر اينترنت به رايگان در دسترس شما قرار گرفته است.

اما بهترين آموزش فارکس را در سايت تجارت فارکس يافتيم که تمامي آنچه شما نياز داريد را از سطح مبتدي تا حرفه اي بصورت تصويري و گام بگام در قالب دوره رايگان منتشر کرده است.

 

آشنايي با تجارت فارکس

با يک جستجوي ساده، صدها وبسايت آموزشي مختلف را براي يادگيري پيدا خواهيد کرد. شکي وجود ندارد که بهترين مرجع براي يادگيري سرمايه‌گذاري در بازار فارکس، يک مرجع انگليسي زبان است. اما از آنجاييکه يادگيري به زبان فارسي راحتتر است، مي‌توانيد همان منابع را به زبان فارسي بخوانيد. يکي از بهترين سايت ‌هاي آموزش بازار فارکس به زبان فارسي را در اين وبسايت مشاهده کنيد. در اين سلسله مقالات، صفر تا صد (از مبتدي تا کاملا پيشرفته) آموزش‌هاي لازم بازار فارکس در اختيار شما قرار داده شده است.

اين دوره هاي مدون توسط گروه تجارت فارکس با بيش از 15 سال سابقه‌ي فعاليت  در Forex تدوين شده تا بهترين منابع در اختيار تريدرهاي ايراني قرار بگيرد. از آنجاييکه يادگيري با استفاده از تصوير و ويدئو، قطعا بهتر از متون طولاني و خشک است، تجارت فارکس هر کجا که لازم بود، ويدئوها را در اختيار مخاطبان قرار داده است. تمامي ويدئوها در آپارات آپلود شده‌اند تا مصرف اينترنت شما به حداقل ممکن رسيده و با سرعت بيشتري، دوره‌ي آموزشي مورد نياز خود را تکميل کنيد.

خدمات سايت تجارت فارکس محدود به آموزش فارکس نيست و خدماتي چون معرفي و نقد و بررسي بروکرهاي فارکس يا معرفي و آموزش انواع انديکاتور فارکس و اکسپرت فارکس به همراه لينک دانلود آنها را نيز به سادگي در دسترس شما قرار داده است.

واريز و برداشت فارکس چگونه است ؟

شما در هر شغلي که فعال باشيد يقينا به دنبال کسب در آمد هستيد و براي سرگرمي در آن مشغول به فعاليت نشده ايد.در فارکس نيز فعاليت شما بايد منجر به کسب در آمد شود.شما براي فعاليت در فارکس هم نياز به واريز سرمايه و شروع به کار داريد و هم نياز به برداشت سرمايه و سود خود خواهيد داشت.

روشهاي مختلفي براي واريز و برداشت فارکس وجود دارد که توسط بروکر هاي فارکس در دسترس شما قرار ميگيرند روشهايي مانند استفاده از وبماني يا پرفکت ماني يا روش واريز و برداشت ريالي.

بعنوان مثال در بروکر آلپاري روشهاي واريز و برداشت مختلفي داريد استفاده از رمز ارزها يا وبماني يا پرفکت ماني که تمامي اين موارد هزينه بالايي دارد و با کميسيون همراه خواهد بود اما يک روش ديگر هم از سمت بروکر آلپاري براي واريز و برداشت ارائه ميشود و آن واريز و برداشت ريالي بروکر آلپاري است.

در روش واريز و برداشت ريالي دلار بروکر آلپاري شما از طريق صرافي وي شارژ ميتوانيد اقدام به خريد يا فروش موجودي چه سرمايه و چه درآمد خود کنيد و در کمتر از 15 دقيقه اين فرايند را چه واريز باشد و چه برداشت باشد بصورت ريالي تکميل کنيد.

هرچند روشهاي ديگري نيز وجود دارند اما آنچه مهم است براي فارسي زبانان چه در ايران چه افغانستان و چه کشورهاي ديگري چون تاجيکستان استفاده از روش واريز و برداشتي بايد مورد توجه قرار بگيرد که بدون کميسيون باشد و به سريعترين شکل ممکن صورت بگيرد. عموما در بروکرهاي معتبر فارکس روش ريالي که توسط صرافي هاي آنلاين صورت ميگيرد بيشتر مورد توجه قرار ميگيرد و ميتوان از صرافي هاي فارکس مانند وي شارژ استفاده کنيد کافي است در گوگل سرچ کنيد وي شارژ تا با اين صرافي يا هر صرافي ديگر آشنا شويد.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: فصل تجارت فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

امروزه با رونق گرفتن بازارهای مالی که قابلیت تحلیل و معامله بصورت آنلاین و تحت بستر وب و اینترنت را دارند توجه تعداد زیادی از افراد به بازار فارکس جلب شده است.در این مقاله به معرفی بازار فارکس میپردازیم به همراه بررسی مزایا و معایب فعالیت در این بازار بین المللی.

تعاریف متفاوتی از فارکس توسط افراد حرفه ای و غیر حرفه ای ارائه می شود که گاها این تعاریف ناکامل یا بسیار گیج کننده است. ما در این آموزش به شما خواهیم گفت که به واقع بورس فارکس چیست.

 

فارکس در معنای لغوی یعنی بازار تبادل ارزها یا بیان ساده تر:

 

فارکس یک بازار جهانی است که به فرد اجازه می دهد دو ارز یا واحد پولی را در برابر یکدیگر معامله کند.

در بورس فارکس اگر پیشبینی کنید که ارزش یک ارز در مقابل ارز دیگر قوی تر خواهد شد اقدام به خرید این ارز خواهید کرد و در آخر اگر تحلیل و پیشبینی شما درست باشد شما در این خرید سود خواهید کرد.

برای درک بهتر به مثالی از تبادل دو ارز در بازار واقعی اشاره میکنیم اگر به کشور دیگری صفر کرده باشید پس از پیاده شدن از هواپیما در کشور مقصد ابتدا باید پول خود را به پول رایج آن کشور تبدیل کنید.برای این کار باید به غرفه ای به نام صرافی مراجعه کنید در این غرفه ها معمولا تابلوهایی قرار دارد که قیمت هر ارز را نشان میدهد. قیمتی که برای هر ارز مشاهده میکنید نرخ تبدیل ارز است.

 

مزایا و معایب بازار فارکس آنقدر مهم هستند که در این مقاله در کنار معرفی بازار فارکس تلاش کردیم که به بخشی از مزایا و معایت و ریسک های موجود در بازار فارکس اشاره کنیم.

 

نرخ تبدیل، نسبت قیمت دو واحد پولی دو کشور مختلف است.

حال اگر شما دلار داشته باشید و به ژاپن صفر باید این دلار به ین ژاپن تبدیل کنید.اگر روی تابلو ببینید که نوشته شده است 1 دلار برابر است با 10ین و شما ده دلار داشته باشید مسلما خوشحال خواهید شد و به سرعت 10 دلار را با 100 ین عوض خواهید کرد.

یعنی شما دلار را فروخته اید و در مقابل ین خریده اید دو ارز را بایکدیگر تبادل کرده اید. بازار فارکس دقیقا مشابه همین است و به همین صورت ارزها را در مقابل یکدیگر مبادله خواهید کرد.

حال به اصطلاح معاملاتی فارکس اگر یک آمریکایی باشید و به ژاپن بروید شما دلار آمریکا را فروخته اید و ین ژاپن خریده اید و اگر به طور معجزه آسایی هنگام ترک ژاپن همچنان در جیب خود ین داشته باشید(توکیو شهر گرانی است.)

در فرودگاه هنگام ترک ژاپن مجددا به صرافی مراجعه خواهید کرد و میبینید هم اکنون که شما قصد فروش ین و خرید دلار را دارید ارزش دلار  کمتر شده است و شما میتوانید در مقابل ین خود دلار بیشتری دریافت کنید.

در حقیقت بازار فارکس یا همان بورس فارکس آنچنان هم چیز پیچیده ای نیست . فارکس برگرفته از Foreign Exchange به معنی تبادل ارز خارجی که به اختصار Forex گفته می شود.

همانطور که از نام آن پیداست در این بازار برابری ارزهای خارجی مختلف را می توان در برابر هم معامله کرد.

در حال حاضر بازار فارکس بزرگترین بازار دنیاست که روزانه تیلیارد ها دلار سرمایه در این بازار جابه جا می شود.

بازار مبادله ارز ، که معمولاً به عنوان “فارکس” یا “FX” شناخته می شود و بزرگترین بازار مالی در جهان است.

بازار FX یک بازار جهانی و بدون مرکزیت است یعنی هیچ مرکز فیزیکی در دنیا ندارد و در آن واحدهای پولی جهان دست به دست مبادله می شوند. نرخ تبدیل ارز هر ثانیه تغییر می کند بنابراین یک بازار دائماً گداخته و جاری است. مثال بالا که به تبادل ارز فیزیکی در صنعت گردشگری و تجارت بین المللی اشاره کردیم درصد بسیار کمی از بازار تبادل ارز را پوشش می دهد.

بیشترین میزان تبادل ارز در بازار ارز جهانی به مقاصد سفته بازی و نوسانگیری خرید (و فروش) می شود.معامله گران ارز (که به عنوان نوسانگیر ارز نیز شناخته می شوند) اقدام به خرید ارز می کنند به این امید که در آینده بتوانند آنها را با قیمت بالاتری بفروشند.

در مقایسه با حجم کم 22.4 میلیارد دلاری روزانه بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) حجم 6.6 تریلیون دلاری بازار ارز در روز حجم معامله غول پیکری به نظر می رسد. دقت کنید، تریلیون!

مزایای بازار فارکس چیست ؟ 

اول : بازار فارکس بزرگترین مالی دنیاست

به این معنی که در بورس فارکس سرمایه ای که روزانه در گردش است مبلغی بیش از 6.6 تریلیون دلار است .

بله تعجب نکنید این مبلغ سرمایه درگردش روزانه در بازار فارکس است .

برای درک بهتر این موضوع بهتر است که بدانید که بودجه کشور ایران در سال جاری حدود 1988 هزار میلیارد  تومان است .

این عدد بودجه حدودی برای یک سال است پس درک اینکه رقم مبادلات و سرمایه شناور در بازار فارکس به چه میزان

رقم بزرگی است میتوان نشان دهنده این باشد که چقدر جذابیت این بازار برای افراد متعدد بالاست .

 

دوم : داشتن درآمد دلاری در بازار فارکس

 

مبحث جذاب کسب در آمد در بورس فارکس برای شما همراهان عزیز .

در بازار فارکس اگر فعالیت مثبت داشته باشید میتوانید در آمد دلاری داشته باشید

و بعد از آن در هر کشوری که اقامت داشته باشید خرج شما به پول آن کشور خواهد بود

تصور کنید که شما در کشور ترکیه زندگی میکنید پس خرج شما به لیر خواهد بود

اگر در آمد شما به دلار باشد یقینا بسیار در سطح زندگی شما تاثیر خواهد داشت

در حقیقت در آمد به دلار خرج کرد به لیر ترکیه .

این یعنی اینکه اگر در بازار فارکس موفق باشید همیشه یک قدم از هزینه های خودتان جلوتر خواهید بود

یقینا برای شما این سوال خواهد بود که خوب در بازارهای دیگری هم میتوان در آمد دلاری داشت

بله کاملا درست است اما آنچه باید مورد توجه شما قرار بگیرد این است که بازار فارکس بزرگترین

و پویا ترین بازار مالی دنیاست با حجم سرمایه درگردش بسیار بالا پس بازار فارکس بازار اصلی است .

حتی بازار فارکس در مقایسه با بازار رمز ارزها نیز با اختلاف بسیار زیاد جلوتر است .

در واقع بازار رمز ارز ها شاخه ای از بازار فارکس به حساب می آید .

جالب اینکه آموزش های فارکس تماما برای بازاری مثل کریپتوها و رمز ارزها نیز کاربرد دارد .

پس حتی اگر میخواهید وارد بازار رمز ارزها شوید بهتر است ابتدا آموزشهای بازارهای مالی فارکس

را به خوبی یاد بگیرید و تلاش کنید تا ابتدا در بازار فارکس موفق باشید .

 

سوم استقلال کاری در بازار فارکس

 

در ادامه مبحث آموزش فارکس نوبتی هم باشه نوبت به بررسی این موضوع میرسد که آیا در بازار فارکس و بورس فارکس شما برای شخص یا شرکت یا ارگانی کار میکنید ؟

یکی دیگر از مزایای فعالیت در بورس فارکس و بازار فارکس استقلال شماست. به این معنی که شما خودتان کارفرمای خودتان خواهید بود .

بعد از اینکه شما آموزش فارکس را به خوبی فراگرفتید قادر خواهید بود که در بازار فارکس به سود برسید.

و زمانی که در بازار فارکس به سود مستمر برسید میتوانید بعنوان کارفرمای خودتان عمل کنید.

به این معنی که شما در بازار فارکس قادر خواهید بود که زمان و تایم کاری خودتان را تنظیم کنید.

اگر در زمانی تصمیم به مسافرت داشتید خودتان کارفرمای خودتان خواهید بود.

اگر با مشکلی رو برو بودید نیاز به گرفتن مرخصی ساعتی یا روزانه نخواهید بود.

البته این به آن معنی هم نیست که خوب من آموزش فارکس را دیده ام پس دیگر میتوانم بدون فعالیت به کسب در آمد از بورس فارکس بپردازم و نیازی نیست کاری را انجام دهم .

شما در هر شغلی برای کسب در آمد نیاز به این دارید تا زمانی برای فعالیت سپری کنید.

در بورس فارکس نیز شما با فعالیت و تحلیل بازار قادر خواهید بود به در آمد از فارکس دست بیابید .

در بورس فارکس اگر میزان کاری شما بیشتر از دیگر شغل ها نباشد یقینا کمتر نخواهد بود.

اما با این تفاوت که شما اگر با سپری کردن آموزش فارکس بصورت صحیح بتوانید به کسب سود برسید.

میتوانید در زمانهایی که نیاز به استراحت دارید یا نیاز به این دارید که کاری انجام ندهید به خودتان مرخصی بدهید.

البته در بازه زمانی که فعالیتی انجام نمیدهید یقینا در آمدی نیز کسب نخواهید کرد مانند هر شغل دیگری اما شما کارفرمای خودتان خواهید بود .

چهارم پشتوانه بازار فارکس

یکی دیگر از مزایای بورس فارکس پشتوانه بسیار قوی این بازار است .

به این معنی که به دلیل بزرگی و پشتوانه قوی که دارد یک شخص یا یک شرکت نمیتواند منجر به نوسان بی دلیل

در این بازار شود برعکس بازار رمز ارزها که به اصطلاحی نهنگ های بازار اقدام به ایجاد نوسان در بازار میکنند

بورس فارکس با پشتوانه قوی بنیادین که دارد همیشه تحت تاثیر شرایط و اتفاق های واقعی در دنیا میباشد

به عبارتی دیگر در این بازار هر نوسان و هر پایین و بالا رفتن قیمت حتما یک دلیل اقتصادی را به همراه دارد .

در سلسله مباحث آموزش فارکس به شما خواهیم آموخت که چگونه با تحلیل صحیح در بورس فارکس کسب سود کنید .

مزایای بسیار فراوان دیگری نیز برای فارکس میتوانم بیان کنیم بعنوان مثال اینکه بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است

یا اینکه نقدشوندگی در بازار فارکس بسیار بالا است و سرعت تبدیل پول بسیار زیاد است ووو

که در ادامه مباحث آموزش فارکس به آن خواهیم پرداخت و در این مبحث یعنی آموزش فارکس : پله اول ورود به بازار فارکس

نیازی به توضیح و بیان این موارد نیست و امید به خدا در دیگر مباحث آموزشی به این موارد خواهیم پرداخت .

معایب بازار فارکس

شاید تا اینجا بازار فارکس برای شما بسیار جذاب باشد  اما عجله نکنید فارکس اینطوری ها هم نیست درواقع معایب بزرگی دارد که به آنها اشاره میکنیم.

1: بازار فارکس یک بازار مالی بسیار بزرگ است شاید این از یک دیدگاه یک حسن حساب شود اما اگر به درستی دقت کنیم متوجه میشویم که همین بزرگی میتواند یک عیب باشد چرا که بازار به این بزرگی یقینا نیاز به علم و دانش فراوان دارد پس نمیتواند برای همگان مفید باشد.

2: فارکس و بازار های مالی در این سطح بخاطر حجم نقدینگی بالایی که دارند همانقدر که میتوانند سود آور باشند میتوانند ضرر هم داشته باشند.

عملا ریسک در بازار فارکس بسیار بالا هست و شما با کوچکترین اشتباه ممکن است بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست بدهید.

معایب زیاد دیگری نیز برای فارکس میتوانیم نام ببریم که از آنها چشم پوشی میکنیم چرا که همین دو عیب به تنهایی میتواند بسیار مهم باشد.

ما در سایت تجارت فارکس تمامی تلاش خود را میکنیم تا به بهترین شکل و شمایل آموزش فارکس را بصورت رایگان و با جدیدترین متدهای روز دنیا در اختیار همگان قرار دهیم کافی است در گوگل سرچ کنید تجارت فارکس تا ما را پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

امروزه با رونق گرفتن بازارهای مالی که قابلیت تحلیل و معامله بصورت آنلاین و تحت بستر وب و اینترنت را دارند توجه تعداد زیادی از افراد به بازار فارکس جلب شده است.در این مقاله به معرفی بازار فارکس میپردازیم به همراه بررسی مزایا و معایب فعالیت در این بازار بین المللی.

تعاریف متفاوتی از فارکس توسط افراد حرفه ای و غیر حرفه ای ارائه می شود که گاها این تعاریف ناکامل یا بسیار گیج کننده است. ما در این آموزش به شما خواهیم گفت که به واقع بورس فارکس چیست.

 

فارکس در معنای لغوی یعنی بازار تبادل ارزها یا بیان ساده تر:

 

فارکس یک بازار جهانی است که به فرد اجازه می دهد دو ارز یا واحد پولی را در برابر یکدیگر معامله کند.

در بورس فارکس اگر پیشبینی کنید که ارزش یک ارز در مقابل ارز دیگر قوی تر خواهد شد اقدام به خرید این ارز خواهید کرد و در آخر اگر تحلیل و پیشبینی شما درست باشد شما در این خرید سود خواهید کرد.

برای درک بهتر به مثالی از تبادل دو ارز در بازار واقعی اشاره میکنیم اگر به کشور دیگری صفر کرده باشید پس از پیاده شدن از هواپیما در کشور مقصد ابتدا باید پول خود را به پول رایج آن کشور تبدیل کنید.برای این کار باید به غرفه ای به نام صرافی مراجعه کنید در این غرفه ها معمولا تابلوهایی قرار دارد که قیمت هر ارز را نشان میدهد. قیمتی که برای هر ارز مشاهده میکنید نرخ تبدیل ارز است.

 

مزایا و معایب بازار فارکس آنقدر مهم هستند که در این مقاله در کنار معرفی بازار فارکس تلاش کردیم که به بخشی از مزایا و معایت و ریسک های موجود در بازار فارکس اشاره کنیم.

 

نرخ تبدیل، نسبت قیمت دو واحد پولی دو کشور مختلف است.

حال اگر شما دلار داشته باشید و به ژاپن صفر باید این دلار به ین ژاپن تبدیل کنید.اگر روی تابلو ببینید که نوشته شده است 1 دلار برابر است با 10ین و شما ده دلار داشته باشید مسلما خوشحال خواهید شد و به سرعت 10 دلار را با 100 ین عوض خواهید کرد.

یعنی شما دلار را فروخته اید و در مقابل ین خریده اید دو ارز را بایکدیگر تبادل کرده اید. بازار فارکس دقیقا مشابه همین است و به همین صورت ارزها را در مقابل یکدیگر مبادله خواهید کرد.

حال به اصطلاح معاملاتی فارکس اگر یک آمریکایی باشید و به ژاپن بروید شما دلار آمریکا را فروخته اید و ین ژاپن خریده اید و اگر به طور معجزه آسایی هنگام ترک ژاپن همچنان در جیب خود ین داشته باشید(توکیو شهر گرانی است.)

در فرودگاه هنگام ترک ژاپن مجددا به صرافی مراجعه خواهید کرد و میبینید هم اکنون که شما قصد فروش ین و خرید دلار را دارید ارزش دلار  کمتر شده است و شما میتوانید در مقابل ین خود دلار بیشتری دریافت کنید.

در حقیقت بازار فارکس یا همان بورس فارکس آنچنان هم چیز پیچیده ای نیست . فارکس برگرفته از Foreign Exchange به معنی تبادل ارز خارجی که به اختصار Forex گفته می شود.

همانطور که از نام آن پیداست در این بازار برابری ارزهای خارجی مختلف را می توان در برابر هم معامله کرد.

در حال حاضر بازار فارکس بزرگترین بازار دنیاست که روزانه تیلیارد ها دلار سرمایه در این بازار جابه جا می شود.

بازار مبادله ارز ، که معمولاً به عنوان “فارکس” یا “FX” شناخته می شود و بزرگترین بازار مالی در جهان است.

بازار FX یک بازار جهانی و بدون مرکزیت است یعنی هیچ مرکز فیزیکی در دنیا ندارد و در آن واحدهای پولی جهان دست به دست مبادله می شوند. نرخ تبدیل ارز هر ثانیه تغییر می کند بنابراین یک بازار دائماً گداخته و جاری است. مثال بالا که به تبادل ارز فیزیکی در صنعت گردشگری و تجارت بین المللی اشاره کردیم درصد بسیار کمی از بازار تبادل ارز را پوشش می دهد.

بیشترین میزان تبادل ارز در بازار ارز جهانی به مقاصد سفته بازی و نوسانگیری خرید (و فروش) می شود.معامله گران ارز (که به عنوان نوسانگیر ارز نیز شناخته می شوند) اقدام به خرید ارز می کنند به این امید که در آینده بتوانند آنها را با قیمت بالاتری بفروشند.

در مقایسه با حجم کم 22.4 میلیارد دلاری روزانه بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) حجم 6.6 تریلیون دلاری بازار ارز در روز حجم معامله غول پیکری به نظر می رسد. دقت کنید، تریلیون!

مزایای بازار فارکس چیست ؟ 

اول : بازار فارکس بزرگترین مالی دنیاست

به این معنی که در بورس فارکس سرمایه ای که روزانه در گردش است مبلغی بیش از 6.6 تریلیون دلار است .

بله تعجب نکنید این مبلغ سرمایه درگردش روزانه در بازار فارکس است .

برای درک بهتر این موضوع بهتر است که بدانید که بودجه کشور ایران در سال جاری حدود 1988 هزار میلیارد  تومان است .

این عدد بودجه حدودی برای یک سال است پس درک اینکه رقم مبادلات و سرمایه شناور در بازار فارکس به چه میزان

رقم بزرگی است میتوان نشان دهنده این باشد که چقدر جذابیت این بازار برای افراد متعدد بالاست .

 

دوم : داشتن درآمد دلاری در بازار فارکس

 

مبحث جذاب کسب در آمد در بورس فارکس برای شما همراهان عزیز .

در بازار فارکس اگر فعالیت مثبت داشته باشید میتوانید در آمد دلاری داشته باشید

و بعد از آن در هر کشوری که اقامت داشته باشید خرج شما به پول آن کشور خواهد بود

تصور کنید که شما در کشور ترکیه زندگی میکنید پس خرج شما به لیر خواهد بود

اگر در آمد شما به دلار باشد یقینا بسیار در سطح زندگی شما تاثیر خواهد داشت

در حقیقت در آمد به دلار خرج کرد به لیر ترکیه .

این یعنی اینکه اگر در بازار فارکس موفق باشید همیشه یک قدم از هزینه های خودتان جلوتر خواهید بود

یقینا برای شما این سوال خواهد بود که خوب در بازارهای دیگری هم میتوان در آمد دلاری داشت

بله کاملا درست است اما آنچه باید مورد توجه شما قرار بگیرد این است که بازار فارکس بزرگترین

و پویا ترین بازار مالی دنیاست با حجم سرمایه درگردش بسیار بالا پس بازار فارکس بازار اصلی است .

حتی بازار فارکس در مقایسه با بازار رمز ارزها نیز با اختلاف بسیار زیاد جلوتر است .

در واقع بازار رمز ارز ها شاخه ای از بازار فارکس به حساب می آید .

جالب اینکه آموزش های فارکس تماما برای بازاری مثل کریپتوها و رمز ارزها نیز کاربرد دارد .

پس حتی اگر میخواهید وارد بازار رمز ارزها شوید بهتر است ابتدا آموزشهای بازارهای مالی فارکس

را به خوبی یاد بگیرید و تلاش کنید تا ابتدا در بازار فارکس موفق باشید .

 

سوم استقلال کاری در بازار فارکس

 

در ادامه مبحث آموزش فارکس نوبتی هم باشه نوبت به بررسی این موضوع میرسد که آیا در بازار فارکس و بورس فارکس شما برای شخص یا شرکت یا ارگانی کار میکنید ؟

یکی دیگر از مزایای فعالیت در بورس فارکس و بازار فارکس استقلال شماست. به این معنی که شما خودتان کارفرمای خودتان خواهید بود .

بعد از اینکه شما آموزش فارکس را به خوبی فراگرفتید قادر خواهید بود که در بازار فارکس به سود برسید.

و زمانی که در بازار فارکس به سود مستمر برسید میتوانید بعنوان کارفرمای خودتان عمل کنید.

به این معنی که شما در بازار فارکس قادر خواهید بود که زمان و تایم کاری خودتان را تنظیم کنید.

اگر در زمانی تصمیم به مسافرت داشتید خودتان کارفرمای خودتان خواهید بود.

اگر با مشکلی رو برو بودید نیاز به گرفتن مرخصی ساعتی یا روزانه نخواهید بود.

البته این به آن معنی هم نیست که خوب من آموزش فارکس را دیده ام پس دیگر میتوانم بدون فعالیت به کسب در آمد از بورس فارکس بپردازم و نیازی نیست کاری را انجام دهم .

شما در هر شغلی برای کسب در آمد نیاز به این دارید تا زمانی برای فعالیت سپری کنید.

در بورس فارکس نیز شما با فعالیت و تحلیل بازار قادر خواهید بود به در آمد از فارکس دست بیابید .

در بورس فارکس اگر میزان کاری شما بیشتر از دیگر شغل ها نباشد یقینا کمتر نخواهد بود.

اما با این تفاوت که شما اگر با سپری کردن آموزش فارکس بصورت صحیح بتوانید به کسب سود برسید.

میتوانید در زمانهایی که نیاز به استراحت دارید یا نیاز به این دارید که کاری انجام ندهید به خودتان مرخصی بدهید.

البته در بازه زمانی که فعالیتی انجام نمیدهید یقینا در آمدی نیز کسب نخواهید کرد مانند هر شغل دیگری اما شما کارفرمای خودتان خواهید بود .

چهارم پشتوانه بازار فارکس

یکی دیگر از مزایای بورس فارکس پشتوانه بسیار قوی این بازار است .

به این معنی که به دلیل بزرگی و پشتوانه قوی که دارد یک شخص یا یک شرکت نمیتواند منجر به نوسان بی دلیل

در این بازار شود برعکس بازار رمز ارزها که به اصطلاحی نهنگ های بازار اقدام به ایجاد نوسان در بازار میکنند

بورس فارکس با پشتوانه قوی بنیادین که دارد همیشه تحت تاثیر شرایط و اتفاق های واقعی در دنیا میباشد

به عبارتی دیگر در این بازار هر نوسان و هر پایین و بالا رفتن قیمت حتما یک دلیل اقتصادی را به همراه دارد .

در سلسله مباحث آموزش فارکس به شما خواهیم آموخت که چگونه با تحلیل صحیح در بورس فارکس کسب سود کنید .

مزایای بسیار فراوان دیگری نیز برای فارکس میتوانم بیان کنیم بعنوان مثال اینکه بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است

یا اینکه نقدشوندگی در بازار فارکس بسیار بالا است و سرعت تبدیل پول بسیار زیاد است ووو

که در ادامه مباحث آموزش فارکس به آن خواهیم پرداخت و در این مبحث یعنی آموزش فارکس : پله اول ورود به بازار فارکس

نیازی به توضیح و بیان این موارد نیست و امید به خدا در دیگر مباحث آموزشی به این موارد خواهیم پرداخت .

معایب بازار فارکس

شاید تا اینجا بازار فارکس برای شما بسیار جذاب باشد  اما عجله نکنید فارکس اینطوری ها هم نیست درواقع معایب بزرگی دارد که به آنها اشاره میکنیم.

1: بازار فارکس یک بازار مالی بسیار بزرگ است شاید این از یک دیدگاه یک حسن حساب شود اما اگر به درستی دقت کنیم متوجه میشویم که همین بزرگی میتواند یک عیب باشد چرا که بازار به این بزرگی یقینا نیاز به علم و دانش فراوان دارد پس نمیتواند برای همگان مفید باشد.

2: فارکس و بازار های مالی در این سطح بخاطر حجم نقدینگی بالایی که دارند همانقدر که میتوانند سود آور باشند میتوانند ضرر هم داشته باشند.

عملا ریسک در بازار فارکس بسیار بالا هست و شما با کوچکترین اشتباه ممکن است بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست بدهید.

معایب زیاد دیگری نیز برای فارکس میتوانیم نام ببریم که از آنها چشم پوشی میکنیم چرا که همین دو عیب به تنهایی میتواند بسیار مهم باشد.

ما در سایت تجارت فارکس تمامی تلاش خود را میکنیم تا به بهترین شکل و شمایل آموزش فارکس را بصورت رایگان و با جدیدترین متدهای روز دنیا در اختیار همگان قرار دهیم کافی است در گوگل سرچ کنید تجارت فارکس تا ما را پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

 

در بروکر اوربکس موجودی دلاری شما در کیف پولی اوربکس یا همان Orbex wallet ذخیره می شود و میتوانید

هر مقداری که میخواهید به حساب تجاری انتقال دهید به همین ترتیب در زمان برداشت ریالی دلار بروکر اوربکس

نیز ابتدا باید موجودی دلاری را از حساب تجاری به کیف پول در کابین اوربکس انتقال دهید

سپس اقدام به برداشت کنید.ابتدا وارد کابین خود (my Orbex) در سایت بروکر اوربکس شوید.

در صقحه اول کابین مانند تصویر زیر گزینه transfer Funds‌‌ (انتقال وجه) را انتخاب کنید.

 

پس از کلیک روی پنجره Transfer Funds به صفحه ای مشابه تصویر زیر منتقل خواهید شد.

 
 
 
 
 

در صفحه انتقال داخلی بروکر Orbex سه فیلد را برای انتقال وجه به کیف پولی باید پر کنید.

  • From Account:شماره حساب تجاری(حساب در متاتریدر) که میخواهید از آن برداشت کنید.
  • To Account:شماره کیف پول اوربکس (Orbex Wallet) که میخواهید وجه به آن منتقل شود.
  • Amount:میزان دلاری که میخواهید برداشت کنید.

در انتها روی submit کلیک کنید.معمولا این فرآیند به صورت لحظه ای انجام خواهد شد.

اگر صفحه اصلی کابین را رفرش کنید میبینید وجه به کیف پولی اضافه شده است و از حساب تجاری کسر شده است.

برای ادامه فرآیند برداشت ریالی دلار بروکر اوربکس از آنجایی که روش برداشت ریالی تنها برای مشتریان ایرانی به این بروکر اضافه شده است

و جزو روش های اصلی برداشت وجه نیست نمیتوانید از طریق Withdraw Funds اقدام به برداشت کنید بلکه بدین منظور مانند تصویر زیر باید ایملی به بروکر ارسال کنید.

 

 

ایمیل درخواست برداشت ریالی دلار بروکر اوربکس باید به آدرس ایمیل Backoffice@orbex.com ارسال شود.متن درخواست را میتوانید از اینجا کپی کنید.

Dear Orbex,
Please transfer amount مقدار دلار $
From my wallet number شماره ولت شما to the wallet number : 600-200824-658374
Name: (Seyed Mahdi Haghshenas)
Thanks,

  • مقدار دلار:میزان دلاری که میخواهید برداشت کنید بنویسید.
  • شماره ولت شما:شماره کیف پول خود را وارد کنید.

اگر برداشت بین ساعت 9:30 صبح تا 6 عصر باشد.به سرعت تایید و برداشت تکمیل خواهد شد خارج از این ساعت تکمیل برداشت به روز کاری بعد منتقل خواهد شد.

برداشت شما به حساب اقای سید مهدی حق شناس با شماره ولت 600-200824-658374 انجام خواهد شد.تایید برداشت از طریق ایمیلی از بروکر اوربکس به شما اطلاع داده خواهد شد.

بعد از دریافت ایمیل از بروکر کابین خود را رفرش کنید در صورتی که مبلغ برداشت وجه از کیف پول شما کسر شده بود باید از طریق تیکت در سایت به ما اطلاع دهید.

بدین منظور به پورتال خود در سایت وی شارژ وارد شوید و از منوی سمت راست صفحه روی ثبت تیکت کلیک کنید.به صفحه ای مشابه تصویر زیر منتقل خواهید شد.

 
 
 

در صفحه ثبت تیکت باید ابتدا 4 فیلد بالای صفحه را به صورت زیر پر کنید:

  • موضوع:برداشت ریالی دلار بروکر Orbex
  • دپارتمان:برداشت|فروش
  • اولویت:عادی
  • محصولات:بروکر ORBEX

اگر در گذشته دلار بروکر اوربکس خریداری نکرده باشید ممکن از در محصولات این محصول برای شما موجود نباشد اما از آنجایی که این فیلد ستاره دار نیست پر کردن آن الزامی نیست و میتوانید محصولی انتخاب نکنید.

اطلاعاتی که برای برداشت لازم است را میتوانید به صورت زیر در بخش واردن کردن پیام بنویسید.

  • نام و نام خانوادگی
  • از شماره ولت(شماره ولت خودتان)
  • به شماره ولت(شماره ولت آقای سید مهدی حق شناس)
  • میزان دلار برداشت شده
  • شماره کارت،حساب و شبا بانکی جهت واریز ریال

وارد کردن تمامی اطلاعات بالا الزامی است.ما بسته به میزان سقف انتقال بانکی به یکی از شماره های کارت،حساب یا شبا مبلغ ریالی را واریز خواهیم کرد پس همه سه را وارد کنید.

در انتها روی ارسال تیکت کلیک کنید.

پرداخت ریالی طی 5 دقیقه تا 1 ساعت انجام خواهد شد و به تیکت شما پاسخ داده می شود.

میتوانید وضعیت تیکت را از لیست تیکت ها در منوی سمت راست پورتال وی شارژ بررسی کنید.

پاسخ تیکت به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد.در صورتی که وجه ریالی پرداخت شود وضعیت تیکت به بسته شده تغییر خواهد کرد.

 

 

 

در صورتی که درخواست شما مشکل داشته باشد و قابل پرداخت نباشد به شما در پاسخ تیکت و ایمیل اطلاع داده خواهد شد.

اگر خواستید مشکلی در رابطه با تیکت را در چت آنلاین،تلگرام یا تماس به اطلاع ما برسانید باید شماره تیکت را اعلام کنید.

این شماره در ایمیل اول بعد از ثبت تیکت از طرف وی شارژ و در متن تیکت در لیست تیکت ها موجود است.

*توجه:قیمت لحظه ای که دلار به حساب ما منتقل شده و تیکت ثبت میکنید قیمتی است که برای برداشت شما محاسبه می شود.

در صورتی که با دیدن قیمت امروز در ساعتی خارج از ساعت کار بروکر برداشت کنید و دلار روز بعد به حساب ما منتقل شود.قیمت برداشت شما قیمت روز کاری بعدی است.

ساعت کار مجموعه وی شارژ 10صبح تا 10 شب است.ثبت تیکت بعد از ساعت کاری نیز منجر به پرداخت با اولین قیمت روز کاری بعد خواهد شد.

 

سایت وی شارژ همواره در کنار تمامی کاربران ایرانی خواهد بود تا دسترسی بهتر و ساده تر به بازارهای جهانی داشته باشد.
 




:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: برداشت بروکر اوربکس ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

شارژ و برداشت ريالي بروکر اوربکس

 

 

 

 

بروکر اوربکس (Orbex) يکي از بروکرهاي محبوب فارکس است که به پاس قدرداني از مشتريان ايراني امکان واريز و برداشت ريالي را در اين بروکر فراهم کرده است.

ما در مجموعه وي شارژ مفتخر هستيم خدمات واريز و برداشت ريالي دلار بروکر اوربکس را به مشتريان زير مجموعه ما در اين بروکر يا مشتريان آزادي که در زير مجموعه ما قرار ندارند  ارائه دهيم.

بديهي است که قيمت دلار بروکر اوربکس براي مشترياني که زير مجموعه تجارت فارکس و وي شارژ هستند ارزان تر است و در مواقع کمبود دلار در اثر نوسانات قيمتي اين عزيزان در اولويت قرار دارند.

 

واريز ريالي دلار بروکر اوربکس (Orbex)

براي خريد ريالي دلار بروکر اوربکس و مشاهده قيمت ها لازم است ثبت نام و احراز هويت در سايت وي شارژ را تکميل کنيد و سپس وارد پورتال کاربري وي شارژ شويد.

در بخش داشبورد در پورتال کاربري قيمت و امکان خريد و فروش ريالي دلار بروکرهاي فارکس فراهم شده است.

براي واريز ريالي دلار بروکر اوربکس در باکس قيمت دلار Orbex روي خريد از ما کليک کنيد.صفحه داشبورد را ميتوانيد در تصوير زير مشاهده کنيد.

 

 

با کليک روي خريد از ما وارد صفحه اي مشابه تصوير زير خواهيد شد که دو قيمت دلار زير مجموعه و آزاد را به شما نشان مي دهد.

تنها مشترياني که زيرمجموعه ما در مجموعه وي شارژ و تجارت فارکس هستند ميتوانند دلار زير مجموعه که قيمت پايين تري را دارد خريد کنند.

در صورتي که مشتريان آزاد دلار زير مجموعه خريداري کرده باشند اختلاف قيمت از تعداد دلار خريداري شده کسر خواهد شد

و سفارش با قيمت دلار آزاد محاسبه خواهد شد.در هر دسته که قرار داريد روي انتخاب گزينه ها دلار مورد نظر کليک کنيد.

 

براي واريز ريالي دلار بروکر اوربکس بايد اطلاعات خواسته شده در فرم تصوير بالا را تکميل کنيد:

  • نام و نام خانوادگي:نام و نام خانوادگي بايد مطابق با مدارک هويتي شما و اطلاعات ثبت نامي در بروکر orbex باشد.
  • ايميل شما:ايميلي که با آن در بروکر orbex ثبت نام کرده ايد وارد کنيد.
  • شماره تماس:شماره تلفن ثابت يا موبايل جهت تماس همکاران با شما براي تاييد خريد وارد کنيد.
  • شماره ولت:شماره کيف پول شما که در my orbex قابل مشاهده است وارد کنيد.اين شماره معمولا 15 رقمي است.
  • تعداد دلار:حداقل واريز دلار در بروکر orbex معادل 50 دلار است به همين علت خريد شما نيز نبايد کمتر از 50دلار باشد.

*توجه:قبل از تکميل خريد بار ديگر موجودي انبار و قيمت دلار را چک کنيد ممکن است در زمان خريد شما اين اطلاعات تغيير کرده باشد.

*توجه:براي حفظ امنيت حساب شما مشتريان گرامي ما تنها در صورتي سفارش شما را تاييد ميکنيم که اطلاعات مشتري در احراز هويت سايت وي شارژ،در ثبت نام بروکر اوربکس و کارت بانکي واريزي يکي باشد.

در انتها روي افزودن به سبد خريد کليک کنيد.براي تکميل فرآيند خريد بايد وارد سبد خريد شويد.دو روش براي ورود به سبد خريد وجود دارد.

اگر از صفحه فرم خريد خارج نشده ايد از بالاي صفحه ميتوانيد وارد روي مشاهده سبد خريد کليک کنيد.

در صورتي که از اين صفحه خارج شديد از منوي سمت راست صفحه پورتال کاربري سبد خريد را انتخاب کنيد.

 

بار ديگر اطلاعاتي مثل آدرس ايميل،شماره تماس و شماره ولت را در اين پيش فاکتور چک کنيد.

در صورتي که نياز به دلار بيشتر يا کمتري داشتيد از تعداد دلار تغييرات را اعمال کنيد و پس از تغيير روي بروزرساني سبد خريد کليک کنيد.

مبلغ سبد خريد را بررسي کنيد و روي ادامه جهت تسويه حساب کليک کنيد.

 

پر کردن فيلدهاي ستاره دار نام و نام خانوادگي الزامي است.در کادر توضيحات هر توضيحي راجع به واريز ريالي دلار بروکر اوربکس را وارد کنيد.

دو روش براي پرداخت وجود دارد که ميتوانيد هر کدام را که تمايل داريد انتخاب کنيد.

تکميل فرآيند خريد با هر دو روش را در ادامه توضيح خواهيم داد.تيک پذيرش شرايط و مقررات را فعال کنيد و در انتها روي ثبت سفارش کليک کنيد.

در صورتي که پرداخت آنلاين را انتخاب کنيد مانند تصوير زير به درگاه پرداخت منتقل مي شويد و واريز ريالي دلار بروکر اوربکس به صورت اتوماتيک براي شما انجام خواهد شد و نياز به اقدام ديگري نداريد.

 

اطلاعات پرداخت در کنار درگاه پرداخت قابل مشاهده است بعد از پرداخت منتظر بمانيد بين 5 دقيقه تا 1 ساعت سفارش شما انجام خواهد شد.

وضعيت سفارش را ميتوانيد از صفحه سفارش ها در منوي سمت راست پورتال کاربري بررسي کنيد.

فاکتور خريد براي شما ايميل شده است.با يک بار رفرش کردن ‌my Orbex ميتوانيد دلار واريزي را در ولت خود مشاهده کنيد.

روش ديگر پرداخت کارت به کارت است اين روش اتوماتيک نيست با انتخاب پرداخت کارت به کارت و کليک روي ثبت سفارش به صفحه اي مشابه تصوير زير وارد خواهيد شد.

 

 

در ابتدا شماره سفارش را که در بالاي صفحه موجود است يادداشت کنيد براي ثبت تيکت بايد از اين شماره استفاده کنيد.

يکي از شماره هاي کارت حساب يا شبا را انتخاب کنيد و وجه فاکتور را واريز کنيد.

واريز وجه به شماره شبا زمان بر است و درصورتي قيمت در واريز به روش شبا معتبر است که واريز در 30دقيقه انجام شده باشد و از طريق تيکت يا چت آنلاين رسيد واريز ارسال شود.

درصورتي که واريز بيش از 30دقيقه زمان ببرد قيمت جديد محاسبه خواهد شد و امکان بازگشت وجه وجود ندارد.

*توجه:شماره حساب ها به صورت دوره اي تغيير ميکند به هيچ عنوان به شماره کارت يا حسابي که از قبل داشته ايد واريز نکنيد و تنها از شماره هايي که در زمان خريد در اين صفحه نمايش داده مي شود استفاده کنيد.

*توجه:اعتبار قيمت از زمان ثبت سفارش 30دقيقه است.واريز پس از 30دقيقه منجر به محاسبه دلار با قيمت جديد مي شود و به هيچ عنوان وجه ريالي بازگشت داده نمي شود.

پس از واريز وجه بايد اطلاعات واريز را از طريق تيکت براي ما ارسال کنيد.

براي اين کار به پورتال کاربري خود مراجعه کنيد و از منوي سمت راست صفحه ثبت تيکت را انتخاب کنيد.

 

4 فيلد صفحه را بايد به صورت زير پر کنيد:

  • موضوع:خريد دلار بروکر orbex
  • دپارتمان:شارژ|خريد
  • اولويت:کم|متوسط|زياد
  • محصولات:بروکر Orbex زير مجموعه

در بخش پيام را وارد کنيد ابتدا بايد شماره سفارش را وارد کنيد.اگر شماره سفارش را در مرحله قبل بخاطر نسپرده ايد ميتوانيد از بخش سفارش ها شماره سفارش را برداريد.

سپس اطلاعات پرداخت (تاريخ،ساعت،مبلغ و شماره پيگيري) را وارد کنيد.

در صورتي که تصويري از پرداخت داريد ميتوانيد در قسمت فايل ضميمه آپلود کنيد.در آخر روي ارسال تيکت کليک کنيد.

بعد از ثبت تيکت منتظر بمانيد بين 5 دقيقه تا 1 ساعت سفارش شما انجام خواهد شد.

وضعيت سفارش را ميتوانيد از صفحه سفارش ها در منوي سمت راست پورتال کاربري بررسي کنيد.

فاکتور خريد براي شما ايميل شده است.با يک بار رفرش کردن ‌my Orbex ميتوانيد دلار واريزي را در ولت خود مشاهده کنيد.

 





:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: واریز دلار بروکر اوربکس ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر
ثبت نام در سایت وی شارژ و احراز هویت در این سایت برای استفاده از خدمات خرید و فروش ریالی دلار بروکرهای فارکس و دلارهای پرفکت مانی و وبمانی الزامی است.
علاوه بر این برای جلوگیری از سواستفاده افراد سودجو مشاهده قیمت خرید و فروش تنها برای مشتریانی که در این سایت ثبت نام و احراز هویت کرده اند امکان پذیر است.
اگر برای ثبت نام در سایت وی شارژ یا احراز هویت و تغییر اطلاعات حساب نیاز به راهنمایی دارید این آموزش برای شما تهیه شده است.
 
 
 
 
 

برای ثبت نام در سایت وی شارژ ابتدا باید به سایت وارد شوید.دو مسیر برای ثبت نام در سایت وی شارژ در نظر گرفته شده است.
مسیر اول در از سربرگ های بالای صفحه سایت باید روی ورود یا عضویت کلیک کنید.
مسیر دوم در میان صفحه سایت آیکون ثبت نام وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.این مسیرها در تصویر زیر نشان داده شده است.
 
 

 

از هر کدام از روش های بالا که وارد شوید وارد صفحه ای مشابه تصویر زیر خواهید شد.
در این صفحه باید آدرس ایمیلی را وارد کنید که تاکنون با آن در سایت وی شارژ ثبت نام نکرده اید.
توجه کنید کد تایید،فاکتور سفارش ها و اطلاع رسانی های سایت به این آدرس ایمیل خواهد شد و برای بازیابی رمز عبور نیز باید از این ایمیل استفاده کنید.
پس آدرس ایمیلی را برای ثبت نام در سایت وی شارژ وارد کنید که به آن دسترسی داشته باشید.
 
 
 

پس از وارد کردن ایمیل و کلیک روی عضویت در صورتی که ایمیل شما از قبل در سایت موجود نباشد و یک ایمیل جدید شناخته شود وارد صفحه فرم ثبت نام خواهید شد.این صفحه مشابه تصویر زیر تکمیل می شود.

 
 
 

راهنمای تکمیل فرم ثبت نام در سایت وی شارژ:

 

  1. نام کاربری:نام کاربری یک نام دلخواه است که با حروف انگلیسی نوشته می شود.میتوانید از نام کاربری به جای آدرس ایمیل برای ورود به سایت استفاده کنید.
  2. آدرس ایمیل:آدرس ایمیلی که در مرحله قبل وارد کردید در اینجا مجددا وارد کنید.
  3. نام نمایشی:نام نمایشی نامی است که در پروفایل شما وارد می شود.یک نام دلخواه با حروف فارسی یا انگلیسی وارد کنید.
  4. رمز عبور:یک رمز عبور قوی 8 رقمی شامل عدد و حروف بزرگ و کوچک انگلیسی وارد کنید.
  5. تکرار رمز عبور:جهت اطمینان از به خاطر سپردن رمز یک بار دیگر رمز عبور انتخابی را وارد کنید.
  6. نام:نام کوچک کامل با پسوند و پیشوند مطابق مدرک هویت با حروف فارسی وارد کنید.
  7. نام خانوادگی:نام خانوادگی با پسوند و پیشوند مطابق مدرک هویت با حروف فارسی وارد کنید.
  8. کد ملی:کد ده رقمی درج شده روی کارت ملی بدون فاصله یا خط تیره وارد کنید.
  9. شماره تلفن:شماره تلفن ثابت محل سکونت با کدشهر را وارد کنید.با این شماره جهت تایید محل سکونت و هویت شما تماس گرفته خواهد شد.میتواند شماره اقوام درجه یک باشد.
  10. شماره موبایل:در مواقع ضروری یا خرید با حجم بالا جهت تایید با موبایل شما تماس خواهیم گرفت.شماره موبایلی را وارد کنید که در دسترس باشد.

*توجه: تمامی اطلاعات درج شده در تصویر بالا غیرواقعی و صرفا به عنوان نمونه است.شماره موبایل در تصویر بالا شماره تماس با همکاران ما در بخش شارژ و برداشت مجموعه وی شارژ است.

با کلیک روی عضویت طی چند ثانیه کد تایید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.ممکن است ایمیل ارسال شده در صندق ورودی ایمیل(Inbox) نباشد و در پوشه هرزنامه(Spam) آمده باشد.قبل از ارتباط با همکاران لطفا صندوق هرزنامه ایمیل را چک کنید.کد ارسالی را مانند تصویر زیر در کادر مربوطه وارد کنید.

 

 

پس از وارد کردن کد تایید ایمیل پورتال شما در سایت وی شارژ ساخته می شود و مانند تصویر زیر میتوانید در بخش داشبورد پورتال قیمت شارژ و برداشت ریالی دلار بروکرهای فارکس ،وبمانی و پرفکت مانی را مشاهده کنید.

بدون احراز هویت و ارسال مدارک تنها قیمت ها قابل مشاهده هستند و امکان شارژ و برداشت برای شما وجود ندارد.اگر اطلاعاتی را در زمان تکمیل فرم ثبت نام اشتباه وارد کرده اید نگران نباشید در پورتال امکان تغییر اطلاعات حساب فراهم شده است.

در صورتی که از پورتال کاربری سایت وی شارژ خارج شدید میتوانید به روش زیر مجددا وارد شوید.

 

 

منبع :  تجارت فارکس



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: وی شارژ ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

اینگه بخواهیم بگوییم فارکس چیست ؟ مبحث گستره ای است که هر بخش از آن را به طور کامل با ذکر جزئیات در بخش های آموزشی متفاوتی ارائه خواهیم کرد.

اما در این پست آموزشی به شما بصورت اجمالی خواهیم گفت که فارکس چیست . یقینا اولین موضوع که قبل از ورود به هر بازار و شغلی باید بدانیم ماهیت آن شغل است .

 

امروزه اسم فارکس بعنوان شغل اصلی یا کار دوم بسیار شنیده می شود.

اگر شما نیز نام فارکس را شنیده اید یقینا کنجکاو شده اید که بدانید فارکس چیست؟

تعاریف متفاوتی از فارکس توسط افراد حرفه ای و غیر حرفه ای ارائه می شود که گاها این تعاریف ناکامل یا بسیار گیج کننده است. ما در این آموزش به شما خواهیم گفت که به واقع بورس فارکس چیست.

فارکس در معنای لغوی یعنی بازار تبادل ارزها یا بیان ساده تر:

فارکس یک بازار جهانی است که به فرد اجازه می دهد دو ارز یا واحد پولی را در برابر یکدیگر معامله کند.

در بورس فارکس اگر پیشبینی کنید که ارزش یک ارز در مقابل ارز دیگر قوی تر خواهد شد اقدام به خرید این ارز خواهید کرد و در آخر اگر تحلیل و پیشبینی شما درست باشد شما در این خرید سود خواهید کرد.

 

 

فارکس چیست ؟

 

مثالی برای درک بهتر بورس فارکس:

 

برای درک بهتر به مثالی از تبادل دو ارز در بازار واقعی اشاره میکنیم اگر به کشور دیگری صفر کرده باشید پس از پیاده شدن از هواپیما در کشور مقصد ابتدا باید پول خود را به پول رایج آن کشور تبدیل کنید.برای این کار باید به غرفه ای به نام صرافی مراجعه کنید در این غرفه ها معمولا تابلوهایی قرار دارد که قیمت هر ارز را نشان میدهد. قیمتی که برای هر ارز مشاهده میکنید نرخ تبدیل ارز است.

 

نرخ تبدیل، نسبت قیمت دو واحد پولی دو کشور مختلف است.

حال اگر شما دلار داشته باشید و به ژاپن صفر باید این دلار به ین ژاپن تبدیل کنید.اگر روی تابلو ببینید که نوشته شده است 1 دلار برابر است با 10ین و شما ده دلار داشته باشید مسلما خوشحال خواهید شد و به سرعت 10 دلار را با 100 ین عوض خواهید کرد.

یعنی شما دلار را فروخته اید و در مقابل ین خریده اید دو ارز را بایکدیگر تبادل کرده اید. بازار فارکس دقیقا مشابه همین است و به همین صورت ارزها را در مقابل یکدیگر مبادله خواهید کرد.

حال به اصطلاح معاملاتی فارکس اگر یک آمریکایی باشید و به ژاپن بروید شما دلار آمریکا را فروخته اید و ین ژاپن خریده اید و اگر به طور معجزه آسایی هنگام ترک ژاپن همچنان در جیب خود ین داشته باشید(توکیو شهر گرانی است.)

در فرودگاه هنگام ترک ژاپن مجددا به صرافی مراجعه خواهید کرد و میبینید هم اکنون که شما قصد فروش ین و خرید دلار را دارید ارزش دلار  کمتر شده است و شما میتوانید در مقابل ین خود دلار بیشتری دریافت کنید.

این تغییرات در نرخ ارز است که به شما اجازه می دهد در بازار فارکس کسب درآمد کنید.

 

بورس فارکس چیست ؟

در حقیقت بازار فارکس یا همان بورس فارکس آنچنان هم چیز پیچیده ای نیست . فارکس برگرفته از Foreign Exchange به معنی تبادل ارز خارجی که به اختصار Forex گفته می شود.

همانطور که از نام آن پیداست در این بازار برابری ارزهای خارجی مختلف را می توان در برابر هم معامله کرد.

در حال حاضر بازار فارکس بزرگترین بازار دنیاست که روزانه تیلیارد ها دلار سرمایه در این بازار جابه جا می شود.

بازار مبادله ارز ، که معمولاً به عنوان “فارکس” یا “FX” شناخته می شود و بزرگترین بازار مالی در جهان است.

بازار FX یک بازار جهانی و بدون مرکزیت است یعنی هیچ مرکز فیزیکی در دنیا ندارد و در آن واحدهای پولی جهان دست به دست مبادله می شوند.

نرخ تبدیل ارز هر ثانیه تغییر می کند بنابراین یک بازار دائماً گداخته و جاری است. مثال بالا که به تبادل ارز فیزیکی در صنعت گردشگری و تجارت بین المللی اشاره کردیم درصد بسیار کمی از بازار تبادل ارز را پوشش می دهد.

بیشترین میزان تبادل ارز در بازار ارز جهانی به مقاصد سفته بازی و نوسانگیری خرید (و فروش) می شود.

معامله گران ارز (که به عنوان نوسانگیر ارز نیز شناخته می شوند) اقدام به خرید ارز می کنند به این امید که در آینده بتوانند آنها را با قیمت بالاتری بفروشند.

در مقایسه با حجم کم 22.4 میلیارد دلاری روزانه بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) حجم 6.6 تریلیون دلاری بازار ارز در روز حجم معامله غول پیکری به نظر می رسد. دقت کنید، تریلیون!

بیایید با استفاده از تصویر گرافیکی هیولا ها ابعاد موضوع را بهتر درک کنیم…

 

شکل گیری بازار فارکس

بازار فارکس( forex ) با الگو برداری از بازار بورس و بازار بورس در پی گسترش بازارهای سنتی اولیه به وجود آمده اند.

بازار سنتی

به طور مثال در گذشته دور کشاورز گندم را تولید میکرد و به آسیابان می فروخت آسیابان آرد را به نانوا و در آخر نانوا نان را به مصرف کننده می فروخت.

از آنجایی که واسطه گری قدمتی دیرینه داشته در آن زمان نیز واسطه هایی وجود داشتند که گندم را از کشاورز خریداری میکردند و وقتی قیمت بالاتر می رفت گندم را به آسیابان می فروختند.

در واقع این افراد نه مثل کشاورز تولید کنند بودند نه مثل خریداران مصرف کنند

بلکه فقط کالایی را می خریدند که از فروش آن سود کنند.این افراد سرمایه بلا استفاده ای داشتند که میخواستند آن را افزایش دهد.

بازار بورس اولیه

پس از سال ها مشکلاتی چون انبار کردن کالا تا زمان افزایش قیمت و خوابانیدن سرمایه به مدت طولانی باعث شد تا سرمایه داران نوعی دیگر از بازار را به وجود آورند.

به طور مثال فردی طلایی را از شهر دیگری خریداری میکرد و پس کمی تغییرات آن را به قیمت بالاتر می فروخت

در این حالت نیاز به انبار کردن کالا و خوابانیدن سرمایه نبود پس سرمایه داران سرمایه خود را به این فرد میداند و در مقابل قرار دادی می بستند که به ازای مثلا هر ۱۰۰دینار طلا نصف سود را شریک شوند.

به مرور افراد بیشتری مشتاق این نوع کسب درآمد شدند و در مقابل سرمایه برگه ای بعنوان مشارکت دریافت می کردند.

ظهور بازار بورس

به مرور زمان بازار های بورس اولیه به صورت قانونی درآمد و دولتمردان با وضع قوانین این بازار را هدفمند کردند.

تولیدکنندگان با افزایش سرمایه کسب کار خود را رونق میدادند و سرمایه گذارانی که خود توان تولید نداشتند در سود و زیان تولید کننده شریک می شدند.

امروز بازار بورس در تمام جهان گسترش پیدا کرده است و در هر کشوری سرمایه داران می توانند با حمایت از تولید داخلی در بازار بورس شرکت کنند که موقعیت خوبی برای افزایش سرمایه نیز هست. 

Forex market یا همان بازار فارکس

بازار فارکس برخلاف بازار بورس هیچ بازار فیزیکی متمرکزی ندارد و فقط در پلتفرم های تجاری قابل معامله است.

بازار جهانی ارز از سال ۱۹۷۱ به صورت منسجم یافته شکل گرفت و از سال ۱۹۹۸ با توجه به پیشرفت تکنولوژی، روند رشد و توسعه آن آغاز شد.

همانطور که از نام Forex پیداست در این بازار برابری ارزهای خارجی در مقابل یکدیگر معامله می شوند

و ضریب تبادل این معاملات براساس میزان عرضه و تقاضا میان معامله گران تعیین می شود.

نرخ مبادلات ارزی در بازار فارکس به عنوان مرجعی برای انجام معاملات بین المللی در تمام زمینه‌های اقتصادی مربوطه است.

عمده ترین و تاثیرگذارترین افراد در بازار فارکس( forex ) بانک‌های مرکزی، موسسات مالی بزرگ، بانک‌های تجاری، شرکت‌های سرمایه گذاری، صرافی‌ها و سفته بازان حقیقی هستند.

 

کارگزار و نهادهای نظارتی بازار فارکس

ماهیت غیر متمرکز بازار فارکس باعث شکل گیری کارگزار و قوانین بین المللی در این بازار شده است.

در واقع معامله گران هم بعنوان خریدار هم فروشنده در این بازار فعالیت دارند و کارگزاران رابط بین خریداران و فروشندگان در این بازار هستند که از طریق یک کانال بین بانکی این تراکنش ها را انجام می دهند.

کارگزاری ها  یا همان بروکر های فارکس تحت نظر نهاد‌های نظارتی (رگولاتوری) فعالیت می‌نمایند.

با توجه به ماهیت غیر متمرکز بازار فارکس، این سازمان‌ها با وضع قوانین و پیگیری فعالیت‌های کارگزاران، سعی دارند از بروز مشکلات و تخلفات گوناگون توسط آن‌ها جلوگیری نمایند.

لازم به ذکر است که خود این نهادها، تحت نظارت دستگاه اقتصادی کشورهای مبدأ هستند.

امروزه سازمان‌های نظارتی زیادی در اقصی نقاط جهان مشغول فعالیتند که مهم ترین آن ها عبارتند از :

  • NFA (آمریکا)
  •  FCA (انگلستان)
  • FINMA (سوئیس)
  • BaFin (آلمان)
  • Mifid (اتحادیه اروپا)،
  • ASIC (استرالیا)
  •  FMA (نیوزلند)
  •  CySEC (قبرس)

ایزو کدها ISO و نمادها در بازار فارکس چیست ؟

نمادها علامت های اختصاری هستند که سازمان استاندارد جهانی (ISO) برای ارزها، شاخص ها

و کالاهای اساسی معین نموده است. این نماد ها معمولا سه حرفی هستند.در بازار فارکس این سه حرف طبق قائده زیر تعین می شوند:

  1. دو حرف اول:نماد علامت اختصاری کشور مربوطه
  2. حرف سوم:نماد یا حرف اول ارز مربوطه

کاربردی ترین نماد ها:

  • دلار ایالات متحده امریکا United States Dollar USD
  • یورو اتحادیه اروپا European Union Euro EUR
  • ین ژاپن Japanese Yen JPY
  • پوند انگلستان Pound Sterling GBP
  • فرانک سوئیس Swiss Franc CHF
  • دلار استرالیا Australian Dollar AUD
  • دلار کانادا Canadian Dollar CAD
  • یک اونس طلا Gold ounce XAU
  • یک اونس نقره Silver ounce XA


:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: فارکس چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

شايد بتوان گفت که کمتر کسي را ميتوانيم پيدا کنيم که در بازارهاي مالي و مخصوصا بازار فارکس يا بازار رمز ارزها فعاليت داشته باشد اما نام آلپاري را نشنيده باشد.

 

شما براي ورود به بازارهاي مالي نياز به اين داريد تا در يک بروکر فارکس معتبر حتما يک حساب تجاري داشته باشيد.

آلپاري ورود به بازار فارکس را براي تمامي افراد چه در سطح مبتدي و آماتور و چه براي افراد حرفه اي به بهترين شکل ممکن ايجاد ميکند.

 

حال سوال اين است که بروکر آلپاري چه مشخصاتي دارد که آنرا ميتوان بعنوان دريچه اي براي وارد شدن به بازارهاي مالي دانست ؟

 

آلپاري ورود به بازار فارکس را بسته به سطح و نياز تمامي کاربران خود آسان کرده است . براي درک بيشتر و بهتر اين موضوع به مواردي اشاره ميکنيم.

 

چگونه آلپاري ورود به بازار هاي بين المللي را آسان ميکند ؟

 

براي پاسخ به اين سوال بايد به برخي از ويژگي هاي اصلي بروکر آلپاري اشاره کنيم.

بروکر آلپاري که يکي از شرکت‌هاي زير مجموعه هلدينگ Alpari است، يکي از بزرگترين بروکرهاي بازار فارکس (Forex)

در سرتاسر جهان بوده که با تکيه بر تجربه‌ي بدست آمده در طول سال‌هاي متمادي فعاليت جهاني، توانسته اعتماد و اعتبار بي‌نظيري را براي خود ايجاد کند.

در حقيقت، Alpari Broker به مشتريان پارسي زبان خود از جمله ايرانيان، طيف گسترده‌اي از خدمات با کيفيت و سرويس‌هاي نوين براي معاملات آنلاين

در بازار Forex را ارائه کرده است. بيش از دو ميليون مشتري از سراسر جهان به اين مجموعه اعتماد کرده و حساب معاملاتي خود را نزد اين شرکت، افتتاح کرده‌اند.

 

 

ويژگي هاي منحصر به فرد بروکر آلپاري

شرکت خدمات مالي آلپاري يا همان بروکر آلپاري يکي از شرکت هاي کارگزاري مستقل و پيشرو در بازار فارکس بوده

که خدمات معامله آنلاين را بر روي ارزهاي بين المللي و برخي از کالاها و همچنين قراردادهاي آتي (Futures) ارائه مي‌نمايد.

اين کارگزار، زير مجموعه خانواده آلپاري بوده که در سطح بين‌المللي به دليل سابقه، راه‌حل‌هاي تکنولوژيک و نوآورانه، شناخته شده بوده و مورد اعتماد است.

خانواده بروکر آلپاري توانسته اعتماد بيش از 2 ميليون نفر را در 150 کشور جهان و با حجم معامله ماهانه بيش از 950 ميليارد دلار (آمار مربوط به ماه ژانويه 2019) جلب نمايد.

جديدترين عضو خانواده آلپاري، به نام بروکر آلپاري در سال 2010 ميلادي در يکي از مهمترين مراکز فارکس دنيا، ليماسول قبرس، به ثبت رسيد.

اين بروکر داراي مدرک تنظيم مقررات (رگولاسيون يا Regulation) از کميسيون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) بوده و مطابق با قانون قبرس،

بروکر آلپري يکي از اعضاي صندوق جبران خسارت سرمايه گذار (ICF) براي مشتريان شرکت‌هاي سرمايه گذاري قبرسي (CIFs) است.

(به نظر ميرسد اين رگوله منقضي شده و بروکر آلپاري مجدد آنرا تمديد نکرده است چرا که خود بروکر آلپاري به اندازه اي اعتبار جذب کرده که ميتواند به ديگران رگوله يا تاييديه بدهد).

بروکر آلپاري بهترين پلتفرم هاي معاملاتي، کامل ترين ابزارهاي معاملاتي و همچنين سريعترين دسترسي مستقيم

به نقدينگي بانکي را فراهم کرده که مشابه آن در هيچ بروکري مشاهده نمي‌شود. علاوه بر اين موارد، اين بروکر ويژگي‌هايي دارد که در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

 

تجربه  شخصي و عملياتي در Alpari Broker

بطور کلي من به شخصه بصورت کامل از خدمات آلپاري استفاده کرده و از اين خدمات رضايت کامل دارم.

دليل رضايت شخصي من هم کاملا مشخص هست،  تنوع حساب‌هاي بروکر آلپاري، سرورهاي فوق العاده و امن، مقررات شفاف و منطقي در بروکر آلپاري، طرح‌هاي پاداشي

و مسابقات آلپاري و از همه مهمتر براي من، شارژ و برداشت سريع و بدون کميسيون در بروکر آلپاري کفايت مي‌کند

که بروکر آلپاري را انتخاب کنم. در کنار اين خدمات مي‌توان به آموزش فارکس بروکر آلپاري اشاره کنم که حداقل براي افراد مبتدي عالي است.

پنل فارسي و کاملا حرفه‌اي Alpari هم به نوبه خود يکي ديگه از دلايلي هست که من آلپاري رو دوست دارم.

اينکه در اين بروکري، اسپردها منطقي هست و کميسيون زيادي گرفته نميشه و حتي در برخي حساب‌ها اصلا کميسيوني پرداخت نميشه هم يک مورد ديگه‌اي است

که من اين بروکر رو انتخاب مي‌کنم. و يا اينکه حداقل واريزي پاييني که در حساب‌هاي مختلف بروکر آلپاري هست رو دوست دارم.

شايد من بخوام با 10 دلار در يک حساب سنتي کار کنم، اينکه آلپاري اين اجازه رو ميده خيلي خوبه بخش سرمايه گذاري آلپاري هم براي من جذابيت زيادي داره.

بخشي که من به سادگي ميتونم بر آيند حساب افراد رو ببينم، ميزان سود و ضررشون رو بررسي کنم، شيوه معاملاتي اونها رو ببينم.

اينکه حساب يک شخص به چه ميزان در ضرر رفته يا بيشترين ضررش چقدر بوده و بيشترين سود به چه ميزان بوده هم براي من جذاب هست،

چرا که اگه بخوام سرمايه گذاري کنم، آلپاري اين امکان رو ميده که من به خوبي حساب‌هاي مختلف رو بررسي کنم و بعد، تصميم نهايي خودم رو بگيرم،

نه اينکه بخوام چشم بسته روي شخصي يا حسابي سرمايه گذاري کنم. بخش ديگه اي که براي من خيلي جذاب هست،

اين هست که هر شخص ميتونه يک حساب داشته باشه و معاملاتش رو به اشتراک بزاره تا بقيه بررسي کنند

و اگر راضي بودن با اون شخص شريک بشن و روي حسابش، سرمايه گذاري کنند. من تا بحال خودم حسابي رو براي اين منظور معرفي نکردم

ولي يقينا اگر بخواهم همچين کاري بکنم، اولين چيزي که به ذهنم ميرسه بروکر آلپاري فارکس هست و اين رو خيلي دوست دارم.

تنوع پلتفرمي در بروکر آلپاري عالي هست، من عاشق متاتريدر 4 هستم که در اختيار هست. حالا اگه روزي تصميم بگيرم با متاتريدر 5 کار کنم

به سادگي ميتونم توي بروکر آلپاري با متاتريدر 5 کار کنم و اين خيلي خوبه که يک بروکر امکان دسترسي همزمان به هردو پلتفرم رو به من داده. در هر صورت هيچ اهميتي ندارد

که شما تجربه داريد يا نه، بروکر آلپاري فارکس براي همه افراد مناسب است. همانطور که گفتيم شما حتي مي‌توانيد در اين بروکر به رايگان آموزش هم ببينيد.

من هم قبول دارم که بروکر آلپاري صد در صد کامل نيست ولي اين يک امر طبيعي است. يقينا هيچ بروکر فارکسي را پيدا نخواهيد کرد که صد در صد کامل باشد.

اما تا اين لحظه از نظر من در ميان بروکرهاي فارکس موجود، بروکر آلپاري جزو 5 بروکر برتر است.

بروکر آلپاري يک بروکر قوي در بازار سرمايه فارکس است که به خوبي بورس فارکس را درک کرده است و به خوبي ميداند که براي اينکه در دنياي رقابت از ديگران پيشي بگيرد بايد خدمات بهتري را ارائه کند.

پس مداوم در حال بروزرساني خدمات خود است و با رونمايي از خدمات جديد و حرفه اي خود هر روز بر تعداد مشتريان بروکر آلپاري افزوده ميشود.

شما هم کافي است يکبار بروکر آلپاري را امتحان کنيد. من يقين دارم فقط کابين کاربري کامل بروکر آلپاري براي شما حجت را تمام خواهد کرد

و به اندازه‌اي شما را شگفت زده خواهد کرد که ديگر از بروکر آلپاري به هيچ بروکري جابجا نخواهيد شد. بخاطر همين خدمات است

که بروکر آلپاري فارکس توانسته بيش از 2 ميليون مشتري وفادار را جذب خود کند. اين صحبت من به معني ضمانت در خصوص بروکر آلپاري نيست،

ولي من تجربه کارکردن خودم با بروکر آلپاري رو براي شما گفتم. تا اين لحظه، بروکر آلپاري واقعا بروکر خوب و کار آمدي بوده که من رضايت کافي دارم ازش.



:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بروکر آلپاری ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

اين روزها با اوج گرفتن مباحث و مطرح شدن رسمي طرح صيانت از فضاي مجازي در مجلس شوراي اسلامي در کشور ايران يکي از بزرگترين دغدغه هاي فعالان در بازار فارکس و بازار ارزهاي ديجيتال رونمايي از اينترنت ملي است.

در اين پست به بررسي تاثير اين طرح در بازار فارکس و بازار ارزهاي ديجيتال خواهيم پرداخت.

همچنين به توضيح کلي طرح صيانت و شيوه هاي متصور جهت اتصال به بازارهاي مالي بين المللي در صورت ايجاد شدن اينترنت ملي ( اينترانت ) اشاره ميکنيم.

از آنجايي که اين مبحث بسيار مهم و سرنوشت ساز براي کسب و کارهاي اينترنتي مخصوصا فعالان دو بازار بزرگ مالي دنيا (( بازار فارکس + بازار ارزهاي ديجيتال )) است لطفا اين پست را به اشتراک بگذاريد.

 

 

طرح صيانت از حقوق کاربران چيست ؟

طرح صبانت از حقوق کاربران در ابتدا با نام صيانت از حقوق کاربران در فضاي مجازي در دستور کار مجلس قرار گرفت.

در ابتداي امر وقتي طرح در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت تصور اين بود که منظور از فضاي مجازي محدود به شبکه هاي پيام رسان مانند تلگرام و اينستاگرام است

اما بعد از مطرح شدن و انتقادات گسترده نسبت به اين طرح نمايندگان آنرا از دستور کار خارج کردند.

بر خلاف انتظار ها دوباره در چند روز اخير اين طرح به دستور کار بازگشت اما اين بار طراحان تصميم گرفتند

که اين بررسي ابعاد اين طرح در صحن علني مجلس نباشد و به دور از چشم کارشناسان و کاربران در کميسيون تخصصي بررسي شود.

بدترين اتفاق زماني رخ داد که با تصويب نمايندگان اين طرح بعنوان يک طرح که بر اساس اصل 85 قانون اساسي ميباشد مورد بررسي قرار گرفت.

به عبارتي ساده تر اين طرح هنوز تصويت نشده اما بعد از بررسي در کميسيون تخصصي که مجلس مشخص کرده است

نه در صحن علني (( در صورتي که در صحن علني ميبود عموم مردم از مفاد و روال بررسي اين طرح مطلع مي شدند )) به شوراي نگهبان ارسال

و بصورت آزمايشي اجرا خواهد شد و در نهايت در صورت رضايت نمايندگان تصويت نهايي با مجلس خواهد بود.

اما همانطور که گفتيم در ابتدا برداشت اين بود که اين طرح در خصوص صيانت از کاربران فضاي مجازي است

اما با منتشر شدن طرح اوليه و سپس بروزرساني طرح که در 37 ماده ميباشد مشخص شد که عبارت صيانت ار کاربران بيشتر به اين طرح مربوط است

تا صرفا فضاي مجازي چرا که در اين طرح هر آنچه که شما را بواسطه اينترنت به خارج از کشور متصل ميکند تحت الشعاع قرار خواهد داد

بعنوان مثال ساده ترين موضوع شما براي يک جستجوي ساده در گوگل نيز مجاز نخواهيد بود و ممکن است با کاهش يا بستن پهناي باند (( دقيقا در طرح مطرح شده است ))

دسترسي شما حتي به جستجو گر گوگل نيز محدود شود و حتي با ابزاري جهت دور زدن آي پي هم ديگر قادر به يک سرچ و جستجوي ساده نخواهيد بود.

در واقع اينطور به نظر ميرسد که اين طرح به گونه اي طراحي شده است که کشور را به سمت اينترانت يا همان اينترنت ملي هدايت کند.

از لينک زير ميتوانيد آخرين بروزرساني طرح در مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي را دانلود و مشاهده کنيد.

 

 


تاثير طرح صيانت از حقوق کاربران بر بازار فارکس و ارزهاي ديجيتال

 

از آنجايي که احتمال اجرايي شدن اين طرح در دو بخش متصور است ابتدا بايد آنها را از هم جدا و تفکيک کرد.

1: درصورت اجرايي شد در حد محدود سازي شبکه هاي اجتماعي.

2: درصورت محدود سازي اينترنت و پهناي باند.

اگر فايل بالا رو دانلود کنيد و مطالعه بفرماييد مشاهده ميکنيد که در اين طرح براي پلتفرم هاي خارج از کشور  شرايطي تعيين شده است

مانند اينکه آنها بايد در کشور ثبت شوند و مواردي از اين قبل به نظر شما گوگل اقدام به ثبت در ايران خواهد کرد ؟

يا کدام بروکر فارکس يا صرافي ارزهاي ديجيتال با توجه به قوانين موجود در ايران و صد البته تحريم ها ميتوانند در ايران به ثبت برسند ؟

پس اگر اين طرح صرفا در راستاي محدود سازي شبکه هاي اجتماعي باشد مشکل خاصي براي افراد فعال در بازارهاي مالي چه بازار فارکس و چه بازار ارزهاي ديجيتال ايجاد نخواهد کرد

اما اگر اين طرح در حالت دوم يعني محدود کردن کلي اينترنت اجرايي شود بسيار مشکل ساز خواهد بود.

در اين بحث تصميم به بررسي جوانب و مشکلات و ايرادات اين طرح نداريم چرا که ما کارشناس اين موضوع نيستيم

ما در خصوص تاثير اين طرح بر روي فعاليت فعالان در بازارهاي مالي شامل بازار فارکس و بازار ارزهاي ديجيتال خواهيم پرداخت.

به نظر ميرسد بيشترين محدوديت در صورت اجرايي شدن اين طرح براي فعالان بازارهاي ارزهاي ديجيتال و رمز ارزها خواهد بود . 

از آنجايي که آنچه در طرح مطرح است کاهش محدوديت در پهناي باند براي سايت ها و پلتفرم ها ميباشد تاثير مستقيمي بر بازار ارزهاي ديجيتال خواهد داشت

چرا که شما چه براي انجام معاملات در صرافي ها مثلا در صرافي  HOTBIT و چه براي نگهداري رمز ارزها

چه در صرافي چه در لجر فيزيگي و چه در خصوص امکان نقدشوندگي و تبديل به ريال يا برعکس با مشکل بزرگي مواجه خواهيد بود.

طي چند ماه اخير شاهد حساسيت بسيار بالا از سمت دولت و نمايندگان در خصوص ساماندهي رمز ارزها و استفاده از آنها و البته استخراج آنها بوده ايم.

يقينا در صورتي که تصميم به محدود سازي پهناي باند گرفته شود بعد از شبکه هاي مجازي چون اينستاگرام

و جستجوگرهايي چون گوگل نوبت به صرافي هاي معاملاتي چه داخلي و چه خارجي در خصوص رمز ارزها خواهد رسيد.

اين مشکل در بازار فارکس کمتر است اما بازهم يک مشکل و ايراد خواهد بود يقينا بعنوان مثال در هر دو بازار چه بازار رمز ارزها

و چه فارکس در صورت محدود شدن پهناي باند چه صرافي رمز ارز و چه بروکر فارکس شما عملا سرعت اتصال شما به سايتهاي آنها و احتمالا آي پي هاي آنها محدود خواهد بود.

هرچند در بازار فارکس از آنجايي که اتصال به سايت با اتصال به پلتفرم معاملاتي متفاوت است از شيوه هاي متعددي ميتوان بخش معاملات را پيگيري کرد اما همچنان اصل مشکل پابرجا خواهد بود.

پس متوجه شديد که مشکل بزرگتر براي فعالان ارزهاي ديجيتال است هرچند براي فارکس کارها نيز مشکلاتي وجود خواهد داشت و شايد در مرحله بعد از فعالان رمز ارزها نوبت به بازار فارکس برسد.

 

مشکلات رايج براي فعالان بازارهاي مالي با اينترنت ملي

 

در زير به چند مشکل بزرگي که براي فعالان ارزهاي ديجيتال ايجاد ميشود اشاره ميکنيم :

  • دسترسي به سرويس‌هاي مربوط به bitcoin core مختل مي‌شود.
  • دسترسي ماينر‌ها به استخر‌هاي استخراج دچار مشکل مي‌شود.
  • ممکن است کيف پول‌هاي ارز ديجيتال مثل لجر نانو و تراست والت غير قابل دسترس شوند.
  • کار با صرافي‌هاي ارز ديجيتال خارجي مختل مي‌شود (هرچند هم‌اکنون به علت تحريم‌ها مشکلات زيادي براي کابران ايراني وجود دارد).
  • آگاهي دانش کابران ايراني از بازار ارزهاي ديجيتال کاهش مي‌يابد.
  • افرادي که به صورت فريلنسري در پروژه‌هاي بلاکچين و ارز ديجيتال فعاليت مي‌کردند، دچار مشکل مي‌شوند.
  • امکان تبديل و چنج ارزها به ريال و برعکس بسيار محدود خواهد شد.

مشکلات احتمالي براي فعالان بازار فارکس :

  • با افت سرعت مواجه خواهيد بود و احتمالا قطعي هاي مکرر
  • براي واريز و برداشت ديگر روش ريالي از حالت فعلي خارج خواهد شد و روشهايي مانند وبماني کاربردي تر خواهد بود هرچند تهيه خود وبماني يک مشکل بزرگ خواهد بود.
  • احتمال قطعي و عدم دسترسي به متاتريدر وجود خواهد داشت.

موارد زياد ديگري را ميتوانيم براي هر دو بازار مالي مطرح کنيم اما تصميم به بزرگنمايي زياد نداريم تنها کافي است که درک کنيد که قبل از آمدن اينترنت ملي بايد به فکر باشيد.

در ادامه به بررسي چند راهکار خواهيم پرداخت.

 

راهکار فعاليت در بازارهاي مالي در صورت اجرايي شدن طرح صيانت

 

 

 

 

آنچه که بايد به آن توجه داشته باشيم اين است که ما هنوز نميدانيم دقيقا چه چيزي در نهايت تصويب و اجرايي خواهد شد

پس مواردي که در ادامه بيان ميکنيم بر اساس همين فايلي است که بر اساس آخرين اصلاحات طرح در دسترس قرار گرفته است.

پس نميتوانيم اين راهکارها را بعنوان يک روش قطعي يا راهکار صد در صدي عنوان کنيم و فقط براي اين است که در گوشه ذهن خود داشته باشيد.

 

 

استفاده از سرور مجازي ويندوزVPS

 

چند سال پيش که بخاطر يکسري مسائل مشکل اتصال اينترنت و پهناي باند داشتيم ما طبق بررسي که انجام داديم

تونستيم بدون هيچ مشکلي بوسيله وي پي اس يا همان سرور مجازي ويندوز به اينترنت بين الملل دسترسي پيدا کنيم .

البته سرور مجازي داراي محدوديت هايي هم هست مثلا مشکل گرافيکي و سرعت پايينتر در لود صفحات وو که بازهم مخصوصا براي فعالان بازار فارکس کار راه انداز هست.

شايد در صورتي که کار به نوعي باشه که يکسري آي پي ها و سايتها و پلتفرم هاي خاص با محدوديت پهناي باند مواجه باشند نه کل بستر اينترنت با استفاده از سرور مجازي ويندوز مشکل رو تاحدي بر طرف کرد.

هزينه يک سرور مجازي ويندوز با کيفت بالا در حال حاضر براي 6 ماه حدود يک مليون و 500 هزار تومن هست که خوب احتمالا اگر همچين اتفاقي بيافته قيمت ايناهم سر به فلک ميکشه.

يکي از کارهايي که ما بعد مشکلات قبلي بسيار جديتر دنبال کرديم اين بود که معاملات و استراتژي هاي خودمون رو تبديل به اکسپرت کرديم

اينطوري در بازار فارکس با داشتن يک سرور مجازي و ران کردن اکسپرت حتي اگه براي چند روز دسترسي نداشته باشيم اکسپرت فارکس بجاي ما معاملات رو انجام ميده.

 

 

استفاده از اينترنت ماهواره اي

 

اينترنت ماهواره اي نيز در اين مدت بسيار مورد بررسي قرار گرفته و يکي از پيشنهادها براي رفع اين مشکل است اما بر اساس تحقيقات ما دسترسي به اينترنت ماهواره اي بصورت رسمي بر روي تمام نقاط ايران فراهم نشده است.

شايد در برخي شهر هاي مرزي و مخصوصا جنوب کشور مانند قشم و کيش کاربرد داشته باشد و از اينترنت ماهواره اي کشورهاي عربي بتواند استفاده کند اما آنچه يقيني است بصورت رسمي و کامل بر روي کشور ايران قرار ندارد و قابل دسترس نيست.

برفرض قابل دسترس بودن تازه دوتا مشکل بزرگ خواهيم داشت :

1: لوازم اتصال به اينترنت ماهواره اي در دسترس نيست و يقينا بصورت قاچاق آن با اجناس تقلبي فراوان همراه خواهد بود بماند که هزينه لوازم اتصال بين 1500 تا 1800 دلار است.

2: شارژ ماهيانه 100 دلار خواهد بود که هم قيمت بالايي هست و هم مشکل در پرداخت رو چکار کنيم ؟

يک جورايي در حال حاضر اين مورد منتفي است.

 

استفاده ازسيم کارت موبايل بين الملل

 

برخي سيم کارت هاي بين الملل هم هستند که امکان اتصال اينترنت رو دارن البته اينکه آيا اونها با توجه به کشور مبدا ميتونن اتصال اينرنت داشته باشند

يا نه خودش جاي بحث هست اما سيم کارت بين الملل بيشتر مورد استفاده توريست ها هست مثلا شما در چين هم با قوانين مشابه مواجه هستيد.

اما توريست ها و مسافران با استفاده از سيم کارت بين الملل دسترسي محدود به اينترنت بين الملل خواهند داشت.

 

 

براي معامله مسافرت کنيد 

 

خنده دار ترين حالت که البته در چند سال پيش چند نفر از دوستان مجبور به استفاده از اون شدن مسافرت به خارج کشور هست.

در زمان قطعي هاي قبلي اينترنت برخي دوستان که معاملات سنگين داشتند

براي مديريت معاملات و خارج شدن از پوزيشن ها مجبور به مسافرت به کشور هاي همسايه شدن براي دسترسي به اينترنت.

شماهم ميتونيد مدام مسافرت کنيد و تريدهاتون رو باز و بسته کنيد  .

 

 

جمع بندي و پيشنهاد بهترين حالت

 

پيش بيني ميشه تا اين طرح به اجرايي شدن بخواد برسه بازه زماني حداقل يکساله مورد نياز هست .

پيشنهاد ميکنيم در پويش هاي مردمي مثل سايت کارزار و جمع آموزش امضا مشارکت داشته باشيد و در اولين اقدام با همراهي عمومي تلاش کنيم

که اين طرح کلا از دستور کار خارج بشه يا نهايت بخش هاي زياديش تغيير کنه.در انتهاي همين بخش لينک سايت

و بخش نظرسنجي سايت کارزار رو ميزارم براتون حتما دو دقيقه وقت بزاريد يک امضاي ديجيتال هست هيچ ضرري هم نداره.

تا اين لحظه بيش از 900 هزار امضا براي اين درخواست از جناب آقاي قاليباف و نمايندگان جمع آوري شده شماهم مشارکت کنيد.

در قدم دوم بهتر هست بيشتر با طرح آشنا بشين در کلاب هاوس رومهاي بررسي متعددي در اين خصوص ايجاد ميشه که ميتونيد

از اونها استفاده کنيد تا اطلاعات شما در خصوص اين طرح افزايش پيدا کنه آيدي من در کلاب هاوس رو داشته باشيد و فالو کنيد

تا در رومهايي که هستم شماهم مطلع بشيد و بتونيم باهم بيشتر در تماس باشيم : @smhagh 

اگر براي عضويت در کلاب هاوس نياز به دعوت نامه داشتيد در بخش نظرات همين پست شماره موبايل خودتون رو وارد کنيد

تا براتون دعوتنامه ارسال کنم (( پيامتون پاک ميشه تا کسي دسترسي به شماره شما نداشته باشه صرفا براي من يکبار ارسال خواهد شد ))

اما در صورتي که خداي نکرده اين طرح اجرايي شد چه کنيم ؟ 

براي فعالان بازار ارزهاي ديجيتال که واقعا نميدونم چه راهکاري ميشه ارائه کرد بجز اينکه دعا کنيم.

اما براي فعالان بازار فارکس به نظر من بهترين و مطمئن ترين راهکار اين هست که اولا يک اکسپرت معاملاتي خوب يا پيدا کنيد يا يک استراتژي قوي اگر داريد رو تبديل به اکسپرت کنيد.

يک وي پي اس ويندوز با کيفيت تهيه کنيد و آماده باشيد در صورتي که محدوديت بصورت جزئي بود که با همون وي پي اس قادر به معامله و انجام کارها خواهيد بود.

اگه اتصال به وي پي اس هم مشکل بود حداقل کاري که ميشه کرد اين هست

که اکسپرتي که آماده کرديد رو يکبار حالا چه به زحمت به سرور متصل بشين چه يک مسافرت برين روي حسابتون فعال کنيد تا بجاي شما معاملات رو انجام بده.

يقينا اگر اين طرح پياده سازي بشه دوستان هموطن عزيز طي چند ماه راه حلي براي رفع مشکل پيدا ميکنند پس در اين مدت از سرور مجازي ميتونيد استفاده کنيد.

به نظر شخصي من با توجه به چيزي که در متن اين طرح هست بحث فيلتر کردن نخواهد بود

بحث محدود سازي براي سايت ها و پلتفرم هاي خاص هست پس بعيد ميدونم استفاده از وي پي اس محدوديتي ايجاد بشه براش .

کانال تلگرام ما رو دنبال کنيد يقينا اگر خبر جديد يا راهکار جديدي ايجاد شد در کانال تلگرام و همين پست اطلاع رساني خواهيم کرد.

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

 

 

ريچارد رودز کيست ؟

قبل از اينکه به اين قوانين معاملاتي فارکس بپردازيم بياييد کمي با ريچارد رودز آشنا شويم .

ريچارد رودز نويسنده يا ويراستار 22 کتاب ، از جمله گرگ و ميش بمب ، آخرين جلد در چهارگانه درباره تاريخ هسته اي است.

اولين مورد ، ساخت بمب اتمي ، برنده جايزه پوليتزر ، جايزه ملي کتاب و جايزه ملي حلقه منتقدان کتاب شد.

او بورسيه هاي متعددي براي تحقيق و نوشتن دريافت کرده است ، از جمله کمک هاي مالي از بنياد فورد ، بنياد گوگنهايم ، بنياد مک آرتور و بنياد آلفرد پي اسلون.

او يک پژوهشگر مهمان در هاروارد و MIT و مجري و خبرنگار مستندهاي مجموعه هاي تلويزيوني عمومي Frontline و American Experience بوده است.

او که وابسته به مرکز امنيت و همکاري بين المللي در دانشگاه استنفورد است ، مکرراً براي مخاطبان در ايالات متحده و خارج از کشور سخنراني مي کند.

ريچارد رودز در يکي از مقالات خود در مورد بازارهاي مالي اينگونه ميگويد که :

بايد اعتراف کنم ، من آنقدر باهوش نيستم که بتوانم اين قوانين تجارت ساده و مسخره را ابداع کنم.

15 سال پيش يک معامله گر بزرگ آنها را به من داد. با اين حال ، من به شما مي گويم ، آنها کار مي کنند.

اگر از اين قوانين پيروي کنيد ، تا آنجا که ممکن است به ندرت آنها را زير پا بگذاريد ، سال به سال پول در مي آوريد ، بعضي از سالها بهتر از بقيه ، بعضي سالها بدتر – اما پول در مي آوريد.

قوانين ساده هستند. رعايت قوانين سخت است.

 

"قوانين قديمي ... اما قوانين بسيار خوب"

 

اگر در چندين دهه معاملاتم چيزي آموخته باشم ، آموخته ام که روشهاي ساده بهترين کار را مي کنند.

کساني که بايد به استوکاستيک هاي پيچيده ، ميانگين متحرک وزني خطي ، تکنيک هاي صاف کردن ، اعداد فيبوناچي و غيره تکيه کنند ، معمولاً متوجه مي شوند که آنقدر چيزهاي زيادي در سر خود دارند که نمي توانند تصميم منطقي بگيرند.

يک تکنيک مي گويد خريد ؛ ديگري مي گويد بفروش ديگري مي گويد محکم بنشينيد و ديگري مي گويد به معاملات خود بيفزاييد.

کليشه اي به نظر مي رسد ، اما روشهاي ساده بهترين کار را مي کنند.

بياييد باهم 18 قانون ساده در مورد بازارهاي مالي را بررسي کنيم تا ببينيد با قوانين ساده هم ميتوان از اين بازار پول در آورد.

 

 

در بازارهاي صعودي هميشه فقط خريد کنيد

 

اولين و مهمترين قانون اين است – در بازارهاي صعودي ، يک قاعده کلي است که ميگويد هميشه فقط خريد بهترين نوع معامله است.
 

اين ممکن است واضح به نظر برسد ، اما چند نفر از ما اولين رالي را در هر بازار صعودي فروخته ايم و گفته ايم که بازار خيلي جلو رفته ، خيلي سريع؟

من قبلا داشتم ، و گمان مي کنم که در آينده دوباره اين کار را انجام دهم.

بنابراين ، ما از سودهايي که بايد براي چشم انداز صعودي اوليه خود نصيب ما مي شد ، لذت نبرده ايم ، اما در واقع  پول را از دست داده ايم.

در بازار گاو يا صعودي ، فقط مي توان با معاملات خريد وارد شد يا در حاشيه و نظاره گر بود.

به ياد داشته باشيد ، نداشتن موقعيت يک موقعيت است.

 

اين قانون ريچارد رودز يک قانون بسيار مهم است چرا که شما هيچ وقت نبايد بر خلاف جهت بازار معاملات خود را انجام دهيد.

همانطور که شناکردن بر خلاف جهت آب در رودخانه خسته کننده و در نهايت ميتواند مرگبار باشد معامله کردن در خلاف جهت بازار صعودي نيز به نوعي خود کشي به حساب خواهد آمد.

 

 

آنچه قوي به نظر ميرسد بخر و آنچه ضعيف به نظر ميرسد بفروش

 

آنچه را که قدرت نشان مي دهد بخر – آنچه را که ضعف نشان مي دهد بفروش.

وقتي قيمت ها کاهش يافته است مردم همچنان به خريد ادامه مي دهند.

حرفه اي خريد مي کند زيرا قيمت ها افزايش يافته است.

اين تفاوت ممکن است منطقي به نظر نرسد ، اما قدرت خريد موثر است.

قانون بقا اين نيست که “کم بخر ، زياد بفروش” ، بلکه “بيشتر بخر و بيشتر بفروش”.

علاوه بر اين ، هنگام مقايسه سهام مختلف در يک گروه ، تنها قوي ترين ها را خريداري کنيد و ضعيف ترين ها را بفروشيد.

 

قويترين ها را بخر و ضعيف ترين ها را بفروش

 

اين قانون نيز بسيار مهم است چرا که چه فعال بورسي و سهام هستيد و چه معامله گر بازار فارکس بايد حتما دقت داشته باشيد که هر آنچه در نمودار شما روند صعودي دارد و در حال قويتر شدن است مناسب بررسي و پيدا کردن نقطه خريد است و آنچه در نمودار درحال ريزش است ديگر مناسب خريد نيست و بايد به دنبال معاملات فروش در آن باشيد.

 

 

معامله شما بزرگترين معامله سال است

 

هنگام انجام معامله ، آن را طوري وارد کنيد که گويي اين پتانسيل را دارد که بزرگترين تجارت سال باشد.

وارد معامله نشويد تا زماني که خوب فکر شده باشد ، کمپيني براي افزودن به معاملات طراحي شده باشد و برنامه هاي احتمالي براي خروج از معامله تعيين شده باشد.

 

فکر کنيد معامله شما بزرگترين و سنگين ترين معامله سال است

 

بر اساس اين قانون شما بايد قبل از ورود به معامله جداي اين بحث که چه حجمي براي معامله در نظر گرفته ايد تمامي جوانب آنرا بررسي کنيد.

فکر کنيد شما تصميم داريد بزرگترين و پر حجم ترين و سنگين ترين معامله سال را انجام دهيد چقدر جوانب را بررسي ميکنيد ؟ 

حال براي هر معامله اي که ميخواهيد انجام دهيد بايد به همين ميزان تلاش کنيد و با اطمينان وارد معامله خود شويد.

 

 

فقط در اصلاح هاي کوچک به معاملات خود اضافه کنيد

 

در مورد اصلاحات جزئي در برابر روند اصلي ، به معاملات اضافه کنيد.

در بازارهاي صعودي ، اصلاحات جزئي را به سطح حمايت بازگردانيد.

در بازارهاي نزولي ، اصلاحات را به مقاومت اضافه کنيد.

از سطح تصحيح 33-50 movement حرکت قبلي يا ميانگين متحرک مناسب به عنوان اولين نقطه براي افزودن استفاده کنيد.

 

ورود مجدد فقط در اصلاح هاي کوچک بازار

 

بسيار شاهد اين موضوع بوده ام که برخي معامله گران در هنگامي که در سود هستند مدام به حجم خود اضافه ميکنند که از روي طمع است.

از طرفي بسيار شاهد بوده ام که معامله گران هنگامي که در ضرر قرار ميگيرند مدام به اميد بازگشت قيمت به معاملات خود اضافه ميکنند تا در برآيند يا در سود خوب خارج شوند.

اين اقدام نيز هم ميتواند از روي طمع باشد هم ميتواند از روي عدم رعايت و کنترل فاکتور احساسي باشد.

اين قانون رو براي خود يادداشت کنيد و به خود قول بدهيد فقط زماني به حجم يک معامله اضافه خواهيد کرد چه در سود باشيد و چه در ضرر که بازار يک اصلاح کوچک کرده باشد و تصميم داشته باشد به روند اصلي خود بازگردد.

 

 

براي ورود به معامله صبور باشيد

 

صبور باش. اگر معامله اي از دست رفت ، قبل از شروع معامله منتظر بمانيد تا بازار وارد يک اصلاح شود.

يکي ديگر از موارد ساده اي که با رعايت آن بسيار موفق خواهيد بود اين است که براي ورود به معامله هيچ عجله اي نداشته باشيد.

تا زماني که به قطعيت نرسيده ايد وارد معامله نشويد شايد نياز باشد بازار در جهت پيشبيني شما حرکت کند نگران نباشيد شما موقعيت را از دست نخواهيد داد.

منتظر بمانيد تا بازار روند خود را پيدا کند و بعد از آن در اصلاح کوچک همانطور که در قانون بالاتر گفتيم وارد بازار شويد.

همواره معامله با اطمينان بالا بسيار با ارزشتر از معاملات با درصد اطمينان پايين و احتمالات است.

قوانين معاملاتي فارکس چيزي نيست که فقط با خواندن به کار بيايند پس اين قانون را بعنوان يک قانون کلي براي خود در نظر بگيريد.

 

 

براي خروج از معامله صبور باشيد

 

صبور باش. پس از شروع معامله ، به آن زمان توسعه و فرصت ايجاد سود مورد انتظار خود را بدهيد.

شما اگر قوانين مديريت سرمايه را رعايت ميکنيد حتما براي معاملات خود حد سود و حد ضرر داريد پس نيازي به عجول بودن نيست.

درست تحليل کنيد و صبور باشيد به بازار اين امکان را بدهيد تا به تحليل شما واکنش نشان دهد.

نيازي به عجله براي خروج از بازار چه در سود و چه در ضرر نيست شما تحليل کرده ايد با تمامي شرايط و قوانين به آن فرصت بدهيد.

اگر ميخواهيد قوانين معاملاتي فارکس را به خوبي اجرا کنيد اين قانون را يادداشت کنيد.

 

 

تا زماني که سود ميکنيد ورشکست نميشويد

 

صبور باش. اين ضرب المثل قديمي که مي گويد: “هيچ وقت سود خود را از دست ندهيد” شايد بي ارزش ترين نصيحتي است که تا به حال شده است.

گرفتن سودهاي کوچک مطمئن ترين راه براي خسارت نهايي است که من مي توانم فکر کنم ، زيرا سودهاي کوچک هرگز اجازه ندارند به سود عظيمي تبديل شوند.

پول واقعي در معاملات از يک ، دو يا سه معاملات بزرگ که هر سال توسعه مي يابد بدست مي آيد.

شما بايد اين توانايي را داشته باشيد که با صبر و حوصله در معاملات برنده بمانيد تا بتوانيد در چنين معاملاتي پيشرفت کنيد.

اينکه برخي در سودهاي کوچک از معاملات خارج ميشوند به اين معني است که ممکن است در معاملات بزرگ با يک ضرر تمامي آن سود ها را نيز از دست بدهند.

حتي بدتر شايد ضرر هاي بزرگ در نهايت شما را ورشکست کند.

پس به دنبال سودهاي بزرگ با رعايت مديريت سرمايه باشيد تا هيچ گاه متضرر نشويد.

اين قانون يکي از کاربردي ترين قوانين معاملاتي فارکس است پس حتما به آن دقت نظر ويژه داشته باشيد.

 

 

به تحليل و معاملات خود زمان بدهيد

 

صبور باش. هنگامي که يک معامله شروع شد ، به آن زمان کار بدهيد.

به آن زمان دهيد تا خود را از سر و صداي تصادفي عايق بندي کند.

به ديگران زمان دهيد تا شايستگي آنچه شما زودتر از آنها ديديد را ببينند.

چه عجله اي داريد تا سريعا معامله خود را جمع کنيد ؟

تصميم داريد خود را به ديگران اثبات کنيد ؟

به نظر من بهترين کار زمان دادن و پايبند بودن به معاملات و تحليل هاست.

اينطوري هم خودتان را به ديگران هم به شخص خودتان ثابت خواهيد کرد.

 

 

بهترين نوع ضرر در بازار معاملاتي ضررهاي کوچک است

 

صبور نباشيد. مانند هميشه ، زيان هاي کوچک و ضررهاي سريع بهترين ضررها هستند.

از دست دادن پول مهم نيست. در عوض ، اين سرمايه ذهني است که هنگام نشستن با يک تجارت بازنده مصرف مي شود که مهم است.

تعجب کرديد نه ؟ يعني در معاملات صبور نباشيم ؟ در قانون قبلي که گفتيد صبور باشيم !

دوست من بيشتر دقت کن در اين قانون ميگويد که در معاملات در هنگام ضرر صبور نباشيد به اين معني که اگر يک معامله باز کرده ايد با يک حد ضرر مشخص نيازي نيست مداوم به معامله و تحليل خود زمان بيشتري بدهيد و حد ضرر را افزايش بدهيد.

بهتر است همان حد ضرر شما لمس شود و ضرر کوچکي کرده باشيد تا اينکه با صبوري بي دليل مدام در ضرر بيشتر وارد شويد.

 

 

هيچ وقت در معاملات ضرر به معاملات خود اضافه نکنيد

 

هرگز ، تحت هيچ شرايطي ، به معامله بازنده يا “متوسط” (( معاملات در ضرر يا در نزديک نقطه ورد اوليه ))  به موقعيت اضافه نکنيد.

اگر در حال خريد هستيد ، هر قيمت خريد جديد بايد بيشتر از قيمت خريد قبلي باشد.

اگر در حال فروش هستيد ، هر قيمت فروش جديد بايد کمتر باشد. اين قاعده بايد بدون سوال رعايت شود.

پس آن قاعده که در اصلاح هاي کوچک ميتوانيد مجدد وارد شويد فقط در جهت معاملات در سود شما صادق خواهد بود.

 

 

کارهاي غير مفيد را کمتر انجام دهيد

 

بيشتر کارهايي را که براي شما مفيد است انجام دهيد ، و کارهاي غير مفيد را کمتر انجام دهيد.

هر روز ، موقعيت هاي مختلفي را که در دست داريد نگاه کنيد و سعي کنيد به معامله اي که بيشترين سود را دارد ، بيفزاييد ، در حالي که از آن معامله اي که يا بي سود است يا کوچکترين سود را نشان مي دهد ، کم کنيد.

اين اساس ضرب المثل قديمي است :

“اجازه دهيد سود شما جاري شود”

 

بر اساس اين قانون از قوانين معاملاتي فارکس شما نبايد وقتي معاملات باز داريد به دنبال تحليل مداوم در چارت ها و نمودارهاي متعدد باشيد.

از ليست معاملات بازي که داريد بررسي کنيد و اگر معامله بازي داريد که در سود خوبي است به دنبال اصلاح کوچک در آن براي ورود مجدد باشيد.

اگر معامله بازي داريد که در سود خوبي نيست چارت را مجدد تحليل کنيد در صورت نياز از حجم آن کم کنيد.

 

 

تحليل تکنيکال در کنار تحليل فاندامنتال

 

تا زماني که نکات تحليل تکنيکال و تحليل فاندامنتال هر دو به توافق نرسند ، معامله  نکنيد.

اين قانون باعث مي شود تحليل گران  خالص چه تکنيکال و چه بنيادين دچار ترديد شوند.

برام مهم نيست! تا زماني که مطمئن نشوم قوانين فني ساده اي که من دنبال مي کنم و تجزيه و تحليل بنيادين من در کنار هم اجرا مي شوند ، تجارت نمي کنم.

سپس مي توانم با اقتدار و با اطمينان عمل کنم و صبورانه محکم بنشينم.

 

 

وقتي ضرر بزرگي ميکنيد حتما مدتي استراحت کنيد

 

هنگامي که ضررهاي شديد براي شما پيش مي آيد به خودتان مرخصي بدهيد و کمي استراحت کنيد.

همه معاملات را ببنديد و معاملات خود را براي چند روز متوقف کنيد.

بدنبال ضررهاي شديد و سريع ، ذهن مي تواند با خودش بازي کند.

تمايل به “پس گرفتن پول” بسيار شديد است و نبايد به آن توجه کرد.

شايد به طمع جبران ضرر شما  ضرر بيشتري کسب کنيد.

بخش احساسي شما يقينا شما را تحت تاثير قرار خواهد داد تا پول از دست رفته خود را پس بگيريد و اين همان وسوسه بازار است که شما را نا اميد خواهد کرد.

 

 

هنگامي که خوب معامله ميکنيد کمي ريسک کنيد

 

وقتي خوب معامله مي کنيد ، تا حدودي در حجم ها بزرگتر معامله کنيد.

همه ما آن دوره زماني باورنکردني را تجربه مي کنيم که همه معاملات ما سودآور است.

وقتي اين اتفاق مي افتد ، تجارت تهاجمي انجام دهيد و تجارت بزرگتري انجام دهيد.

البته اين ريسک نبايد خارج از منطق باشد و نبايد بر خلاق اصول مديريت سرمايه باشد.

اينکه ميگوييم ريسک کنيد منظور اين است که از ميزان سودي که کسب کرده ايد مقداري را براي ريسک جديد و بالاتر در معاملات بعدي اختصاص دهيد.

 

 

در افزودن به حجم معاملات خود دقت کنيد

 

هنگام افزودن به معامله ، فقط 1/4 تا 1/2 به مقدار موجود اضافه کنيد.

يعني اگر 400 سهم در اختيار داريد ، در مرحله بعدي که بايد آن را اضافه کنيد ، بيش از 100 يا 200 سهم اضافه نکنيد.

اين امر قيمت متوسط دارايي هاي شما را کمتر از نيمي از مسافت جابجا شده جابجا مي کند ، بنابراين به شما اين امکان را مي دهد که بدون لمس قيمت متوسط 50 درصد تصحيحات را انجام دهيد.

بزاريد يک مثال در بازار فارکس بزنم :

شما يک معامله در سود داريد که 100 دلار در سود است پس فقط به ميزان 25 دلار يا نهايت 50 دلار در معامله جديد ميتوانيد براي حد ضرر در نظر بگيريد.

اينکه ميگوييم يک چهارم تا يک دوم منظور از اصل سرمايه شما نيست منظور از ميزان سود شناور شماست.

پس بايد در اصلاح هاي کوچکي وارد شويد و با حجمي وارد شويد که استاپ منطقي شما بر اساس حمايت و مقاومت ها بر اساس يک چهارم سود کسب شده يا نهايت يک دوم آن باشد.

 

 

مثلل يک جنگجوي چريک فکر کنيد

 

شايد با خودتون بگيد که قوانين معاملاتي بازار فارکس چه ربطي به ميدان جنگ داره  منم قبول دارم ولي اين قانون رو که ريچارد رودز گفته رو ببينيد تا متوجه بشين :

مانند يک جنگجوي چريکي فکر کنيد. ما آرزو داريم در طرف بازاري که برنده است بجنگيم ، نه اينکه وقت و سرمايه خود را براي تلاش هاي بيهوده براي به دست آوردن شهرت با خريد کمترين قيمت ها يا فروش اوج برخي حرکات بازار هدر دهيم.

وظيفه ما اين است که با جنگيدن در کنار نيروهاي برنده سود کسب کنيم.

اگر هيچ يک از دو طرف برنده نباشند ، ما اصلاً نيازي به جنگيدن نداريم.

يقينا حالا متوجه منظور ريچارد رودز از اينکه مثل يک جنگجوي چريک فکر کنيد رو به خوبي متوجه شديد بريم مورد بعدي.

 

 

شکل گيري قله ها و کف ها را درک کنيد

 

بازارها قله هاي خود را در حرکت هاي سريع تشکيل مي دهند.

بازارها در شرايط آرام به پايين ترين سطح خود مي رسند.

البته اين قانون شايد بيشتر مناسب براي بازار سهام و بورس باشه تا بازار فارکس

 

 

هميشه 50 درصد حرکت اول بيشترين زمان را ميطلبد

 

10? نهايي زمان دويدن گاو  ( اشاره به بازار صعودي ) معمولاً 50? يا بيشتر از حرکت قيمت را شامل مي شود.

بنابراين ، 50? اول حرکت قيمت 90? زمان مي برد و بيشترين پشتوانه و پر شدن را مي طلبد و معامله بسيار دشوارتر از 50? گذشته است.

اين قانون هم براي بورس و بازار سهام صادق است هرچند در برخي موارد در بازار فارکس هم صادق ميباشد ولي نه فقط براي روند صعودي بلکه براي هر دو روند چه صعودي و چه نزولي.

جمع بندي قوانين معاملاتي فارکس ريچارد رودز

در اين قوانين هيچ “نبوغي” وجود ندارد.

اين قوانين بر اساس عقل سليم هستند و هيچ چيز ديگري ندارند ، اما همانطور که ولتر گفت: “عقل سليم غير معمول است.”

 

تجارت ما يک تجارت عقلاني است.

 

وقتي برخلاف عقل سليم معامله کنيم ، ضرر خواهيم کرد. شايد نه هميشه ، اما بسيار زياد و در نهايت.

به سادگي تجارت کنيد از روشهاي پيچيده در مورد سيستمهاي فني مبهم و تجارت فقط طبق روندهاي اصلي خودداري کنيد.

 

شايد ترکيب اين قوانين با 10 قانون طلايي باب فارکس يک تحول بزرگ براي شما ايجاد کنند.

 

منبع : قوانين معاملاتي فارکس ريچارد رودز



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: قوانین معاملاتی فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

چند خطی بودن Multicollinearity

 

 

چند خطی بودن یک اصطلاح آماری است که به استفاده ناآگاهانه از یک نوع اطلاعات بیش از یک بار اشاره دارد.

این مشکلی است که به طور نگران کننده ای در تجزیه و تحلیل تکنیکال رایج است.

تحلیل گران باید مراقب باشند و از اندیکاتور هایی که یک نوع اطلاعات را نشان می دهد استفاده نکنند.

 

 

 

چند خطی بودن در فارکس

 

 جان بولینگر در مقاله ای گفته  است: چند خطی بودن به سادگی شمارش چندگانه اطلاعات یکسان است.

استفاده از چهار اندیکاتور مختلف که همگی از همان سری بسته شدن قیمت ها برای تأیید یکدیگر مشتق شده اند ، نمونه کاملی است. “

هنگامی که پول شما در خطر است ، چند خطی بودن یک مسئله جدی در تجزیه و تحلیل تکنیکال است.

این یک مشکل است زیرا متغیرهای خطی به اطلاعات اضافی کمک می کنند

و باعث می شوند که سایر متغیرها از اهمیت واقعی کمتری برخوردار باشند.

یکی از مشکلات واقعی این است که ، اغلب ، چند خطی بودن دشوار است.

اندیکاتور های تحلیل تکنیکال باید در دسته بندی هایی مشخص مرتب شوند

تا به هنگام استفاده از اندیکاتورها  از تعداد زیادی از همان دسته استفاده نشود.

در اینجا جدولی را برای شما تهیه کرده ایم که دسته بندی های گفته شده را داخل آنها قرار میدهیم.

در درسهای بعدی به توضیح و آموزش هر اندیکاتور فارکس که در جدول زیر قرار گرفته است

خواهیم پرداخت و سپس به بخش بعدی خواهیم رفت.

 

 

Momentum Trend Volume
Rate of Change (ROC) Moving Averages Accumulation Distribution
Stochastics (%K, %D), Relative Strength Index (RSI), Commodity Channel Index (CCI), Williams %R (Wm%R), StochRSI, TRIX, Ultimate Oscillator, Aroon Moving Average Convergence Divergence (MACD), Average True Range (ATR), Wilder's DMI (ADX), Price Oscillator (PPO) Chaikin Money Flow (CMF), Volume Rate of Change, Volume Oscillator (PVO), Demand Index, On Balance Volume (OBV), Money Flow Index

 

 

در تحلیل تکنیکال با استفاده از اندیکاتور بهترین راه برای تعیین هم راستا بودن یک اندیکاتور با اندیکاتور دیگر ، ترسیم نمودار آن است.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی در نمودار دارید تا نشانه خوبی بدست آورید.

اگر اساساً در همان مناطق بالا و پایین شوند ، احتمال خطی بودن آنها وجود دارد و فقط باید از یکی از آنها استفاده کنید.

نمودار اول زیر چند نمونه از اندیکاتور ها  را نشان می دهد که به صورت هم خط هستند.

توجه داشته باشید که هر سه اندیکاتور در اصل همان حرف را می زنند.

اگر تحلیل شما این بود که این اطلاعات پشتیبانی کننده یکدیگر است ، شما در دام چند خطی می افتید.

یکی از اندیکاتور ها  را برای تجزیه و تحلیل خود انتخاب کنید و از اندیکاتور های دیگر استفاده نکنید.

 

چطور در دام چند خطی بودن Multicollinearity نیافتیم ؟

 

راهکار در ظاهر ساده ولی در واقع کمی زمان بر میباشد.

شما برای اینکه در دام چند خطی بودن Multicollinearity نیافتید نیاز دارید تا با ساز و کار و شیوه عمل هر اندیکاتور اختصاصا آشنا شوید.

پس از آشنایی با شیوه عمل کرد هر اندیکاتور به خوبی خواهید دانست که آیا آنها یکدیگر را فیلتر میکنند یا در یک خط و یک راستا به شما اطلاعات میدهند.

در پستهای آینده بر اساس جدولی که در بالاتر برای شما مشخص کردیم در سه دسته بندی اندیکاتورها به بررسی چند اندیکاتور خواهیم پرداخت .

شما در جلسات بعدی به خوبی با شیوه کار کرد و عملکرد اندیکاتورهایی که توضیح خواهیم داد آشنا خواهید شد

و در نتیجه دیگر در زمان استفاده همزمان از آنها در دام چند خطی بودن Multicollinearity گرفتار نخواهید شد.

 

جمع بندی استفاده از اندیکاتور های چند خطی در تحلیل تکنیکال

 

در تحلیل تکنیکال فارکس ما از چارت استفاده میکنیم و عموما از اندیکاتورهای متعدد بر روی چارت بهره میبریم.

یکی از مواردی که باید بسیار به آن دقت داشته باشیم این است که هر اندیکاتور فارکس که مورد استفاده ما قرار میگیرد در کدام دسته بندی قرار دارد؟

به هیچ وجه نباید از اندیکاتور های یک دسته بندی که یک وظیفه را دارند و اطلاعات مشابه را منعکس میکنند در یک چارت تحلیل تکنیکال استفاد کرد.

در شیوه تحلیل تکنیکال بازار فارکس بسیار مهم است که ما با ساده ترین چارت و نمودار جامع ترین اطلاعات و آمار را دریافت کنیم.

وقتی چند اندیکاتور هم راستا شروع به ارسال اطلاعاتی یکسان میکنند باعث میشوند تا دید ما از اصل بازار دور شود با اطلاعات تکراری سرگرم باشیم.

تحلیل گر وقتی از چند اندیکاتور اصتفاده میکند اطلاعات زیادی که توسط اندیکاتورها ارائه میشود را مشاهده میکند و همین امر باعث میشود بسیاری از چیزها و اطلاعات درست را از دست بدهد.

تحلیل گر وقتی از 2 یا چند اندیکاتور که روند را تحلیل میکنند استفاده میکند ممکن است بر این باور باشد که چون هر دو اندیکاتور اطلاعات مشابه را نمایش میدهند پس روند قوی تر است.

همین امر کافی است تا به موارد و ریزه کاری هایی که ما به آن سرنخ های حرفه ای تحلیل تکنیکال میگوییم را از دست بدهد.

یقینا از استفاده از اندیکاتورهای چندگانه که یک کار را انجام میدهند و یک وظیفه واحد دارند باعث خواهد شد که موارد دیگری را که از اهمیت گاها بالایی برخوردار هستند را نادیده بگیرید.

بعنوان مثال با این تفکر که واقعا در بازار یک روند صعودی پر قدرت شکل گرفته است ممکن است توجه شما به مقاومت قوی پیش رو از بین برود و یا آنرا نادیده بگیرید.

توصیه میکنم حتما جلسات بعدی که به توضیح انواع اندیکاتور ها و دسته بندی آنهاست و همچنین به توضیح شیوه و عملکرد هر اندیکاتور پرداخته این را به دقت مطالعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: چند خطي بودن Multicollinearity در تحليل تکنيکال ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

یک کاربرد محبوب برای اندیکاتور میانگین متحرک یا همان مووینگ اوریج ، توسعه سیستم های معاملاتی ساده بر اساس کراس اوورهای متحرک است.

یک سیستم معاملاتی با استفاده از دو میانگین متحرک وقتی سیگنال خرید را می دهد

که میانگین متحرک کوتاه تر (سریعتر) از میانگین متحرک بلندتر (کندتر) عبور کند.

وقتی مووینگ اوریج کوتاهتر از مووینگ اوریج طولانی تر عبور می کند ، سیگنال فروش داده می شود.

 

سرعت سیستم ها و تعداد سیگنال های تولید شده به طول میانگین های متحرک بستگی دارد.

سیستم های متوسط متحرک کوتاه تر سریع تر خواهند بود ، سیگنال های بیشتری تولید می کنند و برای ورود زود هنگام نوسانات هستند.

با این حال ، آنها سیگنال های کاذب بیشتری نسبت به سیستم هایی با مووینگ اوریج بزرگتر  تولید می کنند.

 

استراتژی فارکس کراس اوور مویینگ اوریج

 

در این پست آموزشی نمیخواهیم در خصوص استراتژی فارکس و کاربرد آن در بازار فارکس صحبت کنیم .

هدف ما در این پست آشنایی شما با مووینگ اوریج و نوعی استفاده کاربردی آن

یعنی کراس اوور آن است اما به ناچار گریزی کوچک به یک استراتژی فارکس خواهیم داشت.

یکی از استراتژی های معاملاتی که در بازار فارکس مورد استفاده قرار میگیرد استراتژی کراس اوور است

که معمولا با استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک یا همان اندیکاتور مووینگ اوریج همراه است.

در استراتژی فوق ما از دو یا چند مووینگ اوریج استفاده میکنیم و بر اساس بازه های مختلفی که در تنظیمات آن قرار داده ایم

(( قبلا در یک پست مفصل به این موضوع اشاره کردیم که در ابتدای پست لینک آن موجود است))

منتظر میمانیم تا دو اندیکاتور میانگین متحرک مورد استفاده ما یکدیگر را در یک جهت قطع کنند.

عموما و نه لزوما ما به دنبال نقاطق تقاطعی خواهیم بود که مطابق با روند بلند مدت بازار فارکس باشند نه بر خلاف روند.

 

 

در تصویر فوق برای شما سه عدد را مشخص کرده ایم

1: مویینگ اوریج کوچکتر

2: مووینگ اوریج بزرگتر 

3: نقطه قطع کردن مووینگ اوریج بزرگتر توسط مووینگ اوریج کوچکتر

همانطور که مشاهده میکنید ما در چارت فوق پس از قطع اندیکاتور میانگین متحرک بزرگ

توسط میانگین متحرک کوچکتر پس از یک اپن و کلوز کامل یک کندل در زیر آن وارد بازار شده ایم.

این نقطه ورود ما بوده و بعد هم نتیجه عکس العمل بازار که مشخص است.

پس متوجه شدیم که وقتی صحبت از کراس اوور موینگ اوریج میکنیم

به معنی قطع  شدن یک مووینگ اوریج کوچکتر بوسیله مووینگ اوریج بزرگتر است.

اندیکاتور مووینگ اوریج یا همان اندیکاتور میانگین متحرک کاربردهای متعددی دارد که یکی از آنها استفاده از کراس اوور است.

در درسهای آینده در خصوص شیوه های مختلف دیگری از استفاده و تحلیل بر اساس این اندیکاتور فارکس صحبت خواهیم کرد.

امیدوار هستیم که این پست آموزشی برای شما نیز مفید بوده باشد و اهمیت استفاده از مووینگ اوریج و کراس اوور را به خوبی درک کرده باشید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: کراس آوور مووینگ اوریج ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

استراتژي معاملاتي در بازار فارکس

 

قبل از سرمايه گذاري يا معامله در بازار فارکس ، تهيه يک استراتژي يا برنامه مشخص که با اهداف و سبک شما سازگار باشد ، مهم است.

هدف نهايي کسب درآمد (کسب سود) است ، اما روشهاي مختلفي براي دستيابي به آن وجود دارد.

در اين پست آموزش فارکس از سلسله جلسات آموزش فارکس متوسطه به اين موضوع بسيار مهم خواهيم پرداخت.

 

 

در مقدمه اين پست براي درک بهتر اهميت تعيين هدف و سبک معاملاتي و سپس تهيه و آماده سازي يک استراتژي معاملاتي در بازار فارکس به يک مثال ورزشي روي آورده ايم

چرا که  بسياري از جنبه هاي تجارت و معامله گري در بازار فارکس ،با بسياري از جنبه هاي ورزشي تشابه خوبي ارائه مي دهند.

يک تيم فوتبال  براي دستيابي به گل که يک هدف است از سبک بازي متفاوتي استفاده ميکنند و در نهايت با استفاده از يک استراتژي از پيش تمرين شده پيش خواهند رفت.

تيم هايي که مي خواهند غالباً به گل برسند و سريع گل بزنند ، به احتمال زياد سبک تهاجمي را دنبال مي کنند که در جهت پاس دادن باشد.

تيم ها معمولاً قبل از اينکه برنامه بازي را مشخص ميکنند و از هدف و سبک خود آگاه هستند.

سرمايه گذاران و بازرگانان نيز مي توانند با در نظر گرفتن اهداف و سبک خود هنگام تدوين استراتژي از اين مزيت بهره مند شوند.

آيا هدف شما که به سود رسيدن است يک هدف کوتاه مدت است ؟ 

آيا هدف شما که کسب سود است يک هدف محافظه کارانه است؟

آيا براي رسيدن به هدف خودتان از سبک خاصي پيروي ميکنيد؟

آيا سبک شما محدوديتي در استراتژي مورد استفاده شما ايجاد ميکند؟

و بسياري سوالات ديگر که تلاش ميکنيم تا پايان اين پست پاسخ مستقيم يا غير مستقيمي براي آنها ارائه کنيم پس لطفا تا پايان اين پست همراه ما باشيد.

 

انتخاب بهترين سبک معاملاتي در بازار فارکس

 

پس از مشخص شدن اهداف شما ، نوبت به توسعه يا انتخاب سبکي مي رسد که با دستيابي به آن اهداف سازگار باشد.

بازده مورد انتظار و ريسک مورد نظر بر سبک تجارت يا سرمايه گذاري شما تأثير مي گذارد.

اگر هدف شما درآمد و امنيت است ، خريد يا فروش در سطح شديد (خريد بيش از حد / فروش بيش از حد) سبکي به شدت زيان آور است.

اگر اهداف شما متمرکز بر سود سريع ، بازده بالا و ريسک بالا است ، استراتژي هاي مورد استفاده در تايم فريم پايين و معامله کوتاه مدت ممکن است سبک شما باشد.

سبک ها از معامله گران که به دنبال سود سرانه سه ماهه تا 15 درصد هستند تا سرمايه گذاراني که مي خواهند از روندهاي اقتصاد کلان درازمدت استفاده کنند ، متغير است.

در اين ميان ، مجموعه کاملي از ترکيبات احتمالي شامل معامله گران نوسان ، معامله گران موقعيت ، سرمايه گذاران رشد کلي بازار ، سرمايه گذاران با ارزش و مخالفان وجود دارد.

معامله گران نوسان گير ممکن است به دنبال معاملات 1-5 روزه ، معامله گران براي معاملات 1-8 هفته و سرمايه گذاران به دنبال سود بلند مدت براي معاملات 1-2 ساله باشند.

سبک شما نه تنها به اهداف ، بلکه همچنين به ميزان تعهد شما بستگي خواهد داشت.

معامله گران روزانه احتمالاً يک سبک تهاجمي را با سطح فعاليت بالا دنبال مي کنند.

اهداف بايد معاملات سريع ، سود اندک و سطوح توقف ضرر بسيار محدود باشد.

از نمودارهاي داخل روز براي يافتن نقطه به موقع ورود و خروج استفاده مي شود.

سطح بالايي از تعهد و پايبندي به روش معاملاتي ، تمرکز و انرژي فراواني در اين سبک لازم است.

از طرف ديگر ، معامله گران ميان مدت احتمالاً از نمودارهاي پايان روز استفاده مي کنند و حرکت قيمت 1-8 هفته را دنبال مي کنند.

اين هدف بر حرکات کوتاه تا متوسط ??قيمت متمرکز خواهد شد

و سطح تعهد ، اگرچه هنوز هم قابل توجه است ، کمتر از سبک معاملاتي روزانه معامله گر خواهد بود.

اطمينان حاصل کنيد که سطح تعهد شما با سبک تجارت خود متناسب است.

هرچه تجارت بيشتر باشد ، ميزان تعهد و پايبندي به حضور در پاي چارت و تعهد به اصول و قوانين استراتژي معاملاتي شما بالاتر است.

 

تعيين استراتژي معاملاتي در بازار فارکس

 

پس از تعيين اهداف و اتخاذ سبک ترجيحي ، نوبت به تدوين استراتژي مي رسد.

اين استراتژي براساس تنظيمات بازده / ريسک ، سبک تجارت / سرمايه گذاري و سطح تعهد شما است.

از آنجا که استراتژي هاي تجاري و سرمايه گذاري بالقوه زيادي وجود دارد ، من مي خواهم به عنوان يک استراتژي فرضي تمرکز کنم.

بياييد در قالب يک مثال با هم بر اساس مواردي که گفته شده تا اينجا يک پلن معاملاتي ايجاد کنيم.

 

هدف

 

اولاً ، هدف بازده سالانه 50-70? است. اين کاملاً بالا است و به تناسب ميزان بالايي از خطر را شامل مي شود.

به دليل خطر مرتبط ، من فقط درصد کمي (5-10?) از سرمايه  خود را به اين استراتژي اختصاص مي دهم.

بخش باقيمانده را در استراتژي هاي امن تر بکار خواهم برد.

 

سبک معاملاتي

 

اگرچه من دوست دارم در طول روز بازار را دنبال کنم ، اما نمي توانم تعهد خود را در معاملات روزانه و استفاده از نمودارهاي روزانه بدهم.

من يک سبک معاملاتي هفتگي را دنبال مي کنم و به دنبال تغييرات قيمت 1-8 هفته بر اساس نمودارهاي پايان روز هستم.

شاخص ها با عملکرد قيمت (کندل هاي شمعي) و الگوهاي نمودار که بيشترين تأثير را دارند به سه دسته محدود مي شوند.

بخشي از اين سبک شامل يک طرح دقيق مديريت پول است که بلافاصله پس از آغاز تجارت ، ضرر را با تحميل ضرر و زيان محدود مي کند.

درواقع ما براي جلوگيري از ضرر و زيان از يک قيمت يا يک منطقه بعنوان منطقه يا قيمت خروج از معامله استفاده خواهيم کرد .

قبل از آغاز تجارت بايد يک استراتژي خروج وجود داشته باشد.

اگر تجارت برنده شود ، استراتژي خروج براي قفل کردن يا همان سيو سود بازنگري مي شود.

حداکثر مجاز در هر معامله 5? از کل سرمايه تجاري من خواهد بود.

اگر کل سرمايه  من 300000 دلار باشد ، پس ممکن است 21،000 (7?) به نمونه کارهاي تجاري اختصاص دهم.

از اين 21000 ، حداکثر مجاز در هر معامله 1050 (21000 * 5?) خواهد بود.

 

استراتژي معاملاتي در بازار فارکس

 

استراتژي معاملات اين است که سهام بلند مدت را نزديک به سطح حمايت و سهام کوتاه را نزديک سطح مقاومت معامله کنيم.

براي حفظ احتياط ، من فقط به دنبال موقعيت هاي يلند مدت در سهام يا چارت جفت ارزي

با روند هفتگي (بلند مدت) صعودي و موقعيت هاي کوتاه در سهام با روند هفتگي (بلند مدت) خواهم بود.

علاوه بر اين ، من به دنبال نمودار هايي خواهم بود که شروع به نشان دادن واگرايي مثبت (يا منفي)

در شاخص هاي اصلي حرکت و همچنين نشانه هايي از انباشت (يا توزيع) را به همراه داشته باشند.

انديکاتور هاي من شامل دو شاخص حرکت (PPO و Slow Stochastic Oscillator) و يک نشانگر حجم (خط تجمع / توزيع) است.

حتي اگر PPO و نوسانگر تصادفي آهسته نوسانگرهاي حرکت باشند ،

يکي به سمت جهت بازار حرکت مي کند (PPO) و ديگري به سمت شناسايي سطح خريد بيش از حد و فروش بيش از حد (نوسانگر تصادفي آهسته) است.

به عنوان محرک يا نشانه  ، از الگوهاي کليدي  شمعي که نشان دهنده ، تغيير قيمت و شکاف ها براي ورود به يک معامله هستند استفاده مي کنم.

اين فقط يک استراتژي فرضي است که اهداف را با سبک و تعهد ترکيب مي کند.

برخي از افراد پلن هاي معاملاتي  مختلفي دارند که نشان دهنده اهداف ، سبک ها و استراتژي هاي مختلف است.

اگرچه اين امر مي تواند گيج کننده و کاملاً زمان بر باشد ، اما داشتن سبکهاي معاملاتي جداگانه تضمين مي کنند

که فعاليت هاي سرمايه گذاري استراتژي متفاوتي از فعاليت هاي تجاري را دنبال مي کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است شما يک استراتژي تهاجمي (پرخطر) را براي تجارت با بخش کوچکي از سرمايه خود داشته باشيد

و يک استراتژي نسبتاً محافظه کارانه (حفظ سرمايه) را براي سرمايه گذاري در بخش عمده دارايي خود دنبال کنيد.

اگر درصد کمي (5-10 ~) براي معامله در سبک پر خطر در نظر گرفته شود و  بخش عمده (90-95 ~)

براي سرمايه گذاري در سبک محافظه کارانه در نظر گرفته شود ، نوسان سهام بايد کمتر باشد و فشارهاي رواني کمتر.

دقت داشته باشيد که اگر شما بيش از 5 تا نهايت 10 درصد سرمايه خود را براي استفاده

در استراتژي يا پلن معاملاتي با ريسک بالا که به آن سبک معاملاتي تهاجمي ميگوييم اختصاص دهيد.

در صورتي که در اين بخش بيش از 50 تا 60 درصد سرمايه در نظر گرفته شده را در خطر ببينيد

يقينا تاثير رواني و بار روانشناسي آن بر روي معاملات محافظه کارانه شما نيز اثر منفي خواهد داشت.

پس فارغ از  اينکه چه ميزان سرمايه را در اختيار داريد و جداي از اينکه از چه استراتژي معاملاتي در بازار فارکس استفاده ميکنيد

هميشه دقت داشته باشيد که در استراتژي و سبک هاي معاملاتي پر خطر با ريسک بالا از مجموع سرمايه خود نهايتا 5 تا 10 درصد را به اين سبک اختصاص دهيد.

 
 
اگر مايل هستيد تا آموزش فارکس را بصورت رايگان ببينيد ميتوانيد از سايت تجارت فارکس استفاده کنيد.
 
بهترين و قويترين آموزش فارکس را در سايت تجارت فارکس براي شما قرار داده ايم و به سادگي به آن دسترسي خواهيد داشت.
 
 




:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: استراتژي معاملاتي در بازار فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

بروکر اوربکس يکي از قديمي ترين و بهترين بروکر هاي فارکس ميباشد.

اوربکس يک بروکر اروپايي است که با کيفيت بالا به مشتريان خود خدمات ميدهد.

همان کيفيتي که مشتريان اروپايي اين بروکر فارکس تجربه ميکنند کاربران آسيايي و فارسي زبان نيز تجربه خواهند کرد.

 

بروکر Orbex

بخش هاي مختلف  پست تکميلي در تجارت فارکس :
  1. بروکر اوربکس | بروکر Orbex
  2. orbex بهترين کارگزار آنلاين معاملات فارکس | معاملات FX
  3. معرفي بروکر اوربکس | ORBEX BROKER
  4. پلتفرم معاملاتي بروکر اوربکس ORBEX
  5. بازارهاي مالي در بروکر اوربکس ORBEX
  6. پيشنهاد هاي ويژه بروکر اوربکس ORBEX BROKER
  7. Orbex Web TV تلوزيون آنلاين بروکر اوربکس
  8. انواع حساب معاملاتي در بروکر اوربکس
  9. روش واريز و برداشت در بروکر اوربکس | Orbex Broker
  10. امنيت سرمايه در بروکر Orbex | Orbex Broker
  11. قوانين بروکر Orbex در خصوص استراتژي هاي فارکس
  12. مزاياي بروکر Orbex
  13. بررسي رتبه کلي بروکر Orbex
  14. آموزش تصويري افتتاح حساب بروکر Orbex
  15. راهنماي تکميل فرم ثبت نام فوري در بروکر Orbex
  16. آموزش تصويري تاييد حساب تجاري در بروکر ORBEX
  17. راهنماي تکميل ثبت نام در بروکر Orbex
  18. تاييد حساب کاربري در بروکر Orbex
  19. چرا بروکر Orbex ؟
  20. جوايز و موفقيت هاي کسب شده توسط بروکر Orbex
 

معرفي بروکر اوربکس

بروکر Orbex تأسيس شده در سال 2010، يک بروکر Forex با شهرت جهاني است که تحت نظارت و داراي مجوز کامل از CySEC FCA و MiFID مي باشد.

دفتر مرکزي اين شرکت واقع در قبرس و دفتر ديگر آن در کويت است.

اين بروکر محصولات متنوعي مانند Forex، فلزات گرانبها، فيوچرز شاخص هاي سهام و انرژي ها را بر روي پلتفرم محبوب متاتريدر ارائه مي دهد.

مشتريان بروکر Orbex از موارد زير بهره مي برند:

Orbex با در نظر گرفتن سطح تريدرها و اندازه ي سرمايه شان، مجموعه اي از حساب هاي تجاري به مشتريان خود ارائه مي دهد.

در واقع، دو گروه حساب تجاري وجود دارند:

 3 نوع حساب استاندارد بدون کميسيون با ارائه ي اسپرد ثابت

( 1?5و 1?9 پيپ بر روي جفت ارزهاي اصلي) و  2 نوع حساب ECN با اسپردهاي شناور تنگاتنگ (از 0?5 پيپ) همراه با کميسيون.

پلتفرم هاي تجاري بروکر اوربکس :

مشتريان Orbex به پلتفرم هاي پيشرفته تجاري از جمله متاتريدر 4، Multi-Terminal، پلتفرم موبايل، پلتفرم مبتني بر وب، DeltaFlow

(پلتفرم جديد و پيشرفته)، مظنه ها و نمودار هاي زنده دسترسي دارند.

ديگر امکانات بروکر اوربکس Orbex:

مشتريان به راحت ترين روش هاي پرداخت براي انتقال وجوه دسترسي دارند و براي برداشت و واريز هيچ هزينه اي پرداخت نمي کنند.

به علاوه، تريدرها به پشتيباني چند زبانه در 5 روز هفته (به صورت 24 ساعته)  دسترسي داشته و از خدمات اختصاصي مدير شخصي حساب بهره مي برند.

شفافيت کامل عمليات و ارائه ي طيف گسترده اي از خدمات مانند راه حل هاي فني مبتکرانه و طرح هاي آموزش تجاري متعدد

(از جمله Trading Central، TradeLab، Strategizer، تجارت خودکار، Orbex WebTV، کتاب هاي الکترونيکي، فيلم ها و وبينار هاي آموزشي) پاره اي از دلايل شهرت Orbex هستند.

 

آشنايي کامل با بروکر اوربکس کليک کنيد.



:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بروکر Orbex ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

افتتاح حساب بروکر آلپاري

افتتاح حساب در  بروکر آلپاري  با توجه به پشتيباني سايت اين بروکر از زبان فارسي بسيار راحت است.

اين بروکر با بيش از ده سال سابقه حضور در ايران و جلب رضايت مشتريان در 150کشور در دنيا يکي از فعال ترين کارگزارن بورس بين الملل است.

 

در اين پست آموزشي تلاش کرديم که به شما بياموزيم چطور به سادگي يک کابين براي خودتان در بروکر آلپاري افتتاح کنيد.

افتتاح کابين براي شما نهايتا 5 دقيقه زمان خواهد برد.

 

سرفصل هاي موضوعي اين پست عبارت هستند از:

 

افتتاح کابين در بروکر آلپاري

وريفاي و تاييد حساب بروکر آلپاري

افتتاح حساب دمو در بروکر آلپاري

افتتاح حساب تجاري در بروکر آلپاري

افتتاح حساب باينري آپشن در بروکر آلپاري

 

براي مشاهده آموزش تصويري افتتاح حساب در بروکر آلپاري کليک کنيد.

 

همچنين مواردي را بصورت يادآوري و تذکر خدمت شما بيان کرديم که بصورت تيتر وار مجدد بيان ميکنيم :

 

1: اگر به تازگي وارد بازار فارکس شده ايد و با اين بازار آشنا شده ايد به هيچ وجه از حساب حقيقي استفاده نکنيد و از حساب دمو و آزمايشي استفاده کنيد.

2: کمترين ميزان واريزي در بروکر آلپاري فارکس در حساب سنتي NANO ميباشد که حداقل 1 دلار است.

3: حداقل واريزي نيز در حساب باينري آپشن يک دلار ميباشد.

4: براي شارژ و برداشت در بروکر آلپاري روشهاي مختلفي وجود مانند استفاده از وبماني يا پرفکت ماني اما محبوبترين روش براي واريز و برداشت روش ريالي است.

ما به شما پيشنهاد ميکنيم براي شارژ و برداشت در بروکر آلپاري از روش ريالي سايت وي شارژ استفاده کنيد. با استفاده از روش شارژ ريالي بروکر آلپاري توسط ويشارژ 

حساب شما در کمتر از 5 دقيقه شارژ خواهد شد بدون پرداخت هرگونه کميسيوني ما لينک سايت وي شارژ را در انتهاي اين پست قرار داده ايم.

5: براي وريفاي يا همان تاييد حساب در بروکر آلپاري فقط به يک مدرک هويتي مانند کارت ملي نياز است حتي اين مدرک را نياز نيست ترجمه کنيد به زبان فارسي ارسال کنيد.

6: در آلپاري شما هيچ محدوديتي در تعداد معاملات روزانه نداريد و به سادگي هر تعداد معامله دوست داشته باشيد را ميتوانيد انجام دهيد.

7: در آلپاري هيچ سقف واريز و برداشتي در روش ريالي نيست و از طريق وي شارژ به هر ميزاني تمايل داشته باشيد ميتوانيد واريز يا برداشت داشته باشيد.

8: شما محدوديتي در تعداد اکانت و کابين در بروکر آلپاري نداريد و به سادگي ميتوانيد کابين دوم داشته باشيد فقط بايد با مدير حساب خود مطرح کنيد تا کابين قديمي شما غير فعال شود.

9: آلپاري از پشتيباني فارسي زبان بسيار خوبي برخوردار است که بعد از افتتاح کابين پشتيبان شخصي شما با شما تماس خواهد گرفت.

 

اميدوار هستيم که پست کامل افتتاح حساب بروکر آلپاري براي شما مفيد باشد.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: افتتاح حساب بروکر آلپاری ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

انديکاتور CCI توسط دونالد لمبرت توسعه يافته و در مجله کالاها در سال 1980 منتشر شد ،

يک انديکاتور همه کاره است که مي تواند براي شناسايي روند جديد يا هشدار شرايط شديد مورد استفاده قرار گيرد.

لمبرت در ابتدا انديکاتور  CCI را براي شناسايي چرخش هاي دوره اي کالاها ايجاد کرد ،

اما اين شاخص را مي توان با موفقيت در شاخص ها ، ETF ، سهام و ساير اوراق بهادار اعمال کرد.

به طور کلي ، CCI سطح قيمت فعلي را نسبت به يک سطح متوسط قيمت در يک بازه زماني مشخص اندازه گيري مي کند.

 

 
سرفصل هاي آموزش انديکاتور CCI
  • فرمول محاسبات انديکاتور CCI
  • توضيح و تشريح انديکاتور CCI
  • تشخيص روند با Commodity Channel Index
  • تشخيص مناطق خريد بيش از حد و فروش بيش از حد
  • آموزش تشخيص واگرايي با انديکاتور CCI
  • جمع بندي آموزش انديکاتور CCI
 
براي مشاهده تمامي سرفصل هاي پست بايد پست  آموزش انديکاتور CCI  در تجارت فارکس را مشاهده کنيد
 
ما در اينجا فقط يک اشاره کوچک به اين موضوع خواهيم داشت.
 
 

توضيح و تشريح انديکاتور CCI

 

براي آموزش انديکاتور CCI شما نياز داريد تا در خصوص چگونگي عملکرد اين انديکاتور فارکس نيز اطلاعات کافي داشته باشيد.

Commodity Channel Index  تفاوت بين تغيير قيمت يک اوراق بهادار يا هر چارتي را  و ميانگين تغيير قيمت آن را اندازه گيري مي کند.

ثبت مثبت به زياد نشان مي دهد که قيمتها کاملاً بالاتر از حد متوسط خود هستند ، که اين نشان دهنده قدرت است.

ثبت منفي به پايين نشان مي دهد که قيمت ها کاملاً کمتر از حد متوسط هستند که اين نشان از ضعف است.

 انديکاتور CCI بعنوان يک انديکاتور کاربردي فارکس مي تواند به عنوان يک  انديکاتور ترکيبي با ديگر انديکاتور ها يا يک انديکاتور مستقل استفاده شود.

به عنوان يک  انديکاتور فارکس ، افزايش بيش از 100+ نشان دهنده عملکرد قيمتي قوي است که مي تواند آغاز روند صعودي را نشان دهد.

قيمت هاي زير -100 عملکرد ضعيف قيمت را نشان مي دهد که مي تواند آغاز روند نزولي باشد.

چارتيست ها به عنوان يک  انديکاتور اصلي مي توانند به دنبال شرايط خريد بيش از حد يا فروش بيش از حد باشند که ممکن است يک بازگشت متوسط را پيش بيني کند.

به همين ترتيب ، واگرايي هاي صعودي و نزولي مي توانند براي تشخيص تغييرات اوليه حرکت و پيش بيني روند معکوس روند استفاده شوند.

 

 

تشخيص روند باCommodity Channel Index

 

همانطور که در بالا ذکر شد ، بيشترين حرکات CCI بين -100 و +100 اتفاق مي افتد.

حرکتي که بيش از اين محدوده باشد قدرت يا ضعف غيرمعمولي را نشان مي دهد که مي تواند حرکت گسترده را پيش بيني کند.

اين سطوح را به عنوان فيلترهاي صعودي يا نزولي در نظر بگيريد.

از نظر فني ، CCI وقتي مثبت است حرکت بازار در روند صعودي منفي است.

با اين حال ، استفاده از کراس اوورهاي ساده با خط صفر مي تواند نقاط قطع شده زيادي ايجاد کند.

اگرچه نقاط ورود بيشتر عقب مي مانند ، اما نياز به حرکت بالاتر از +100

براي يک سيگنال صعودي و حرکت به زير -100 براي يک سيگنال نزولي ، ريسک ضرر  را کاهش مي دهد.

نمودار زير Caterpillar (CAT) با CCI 20 روزه را نشان مي دهد.

طي يک دوره هفت ماهه چهار سيگنال روند وجود داشت.

بديهي است که CCI 20 روزه براي سيگنالهاي طولاني مدت مناسب نيست.

 سهام در 11 ژانويه به اوج خود رسيد و روند نزولي داشت.

CCI در 22 ژانويه (8 روز بعد) به زير 100 رسيد تا نشانه شروع يک حرکت طولاني باشد.

به همين ترتيب ، سهام در 8 فوريه پايين آمد و CCI در 17 فوريه (6 روز بعد)

بالاي 100+ حرکت کرد تا نشانه افزايش پيش بيني شده باشد.

CCI دقيقاً بالا يا پايين را نمي گيرد ، اما مي تواند به فيلتر کردن حرکات ناچيز و تمرکز بر روند بزرگتر کمک کند.

 

هنگامي که CAT در ژوئن بيش از 60 افزايش يافت ، CCI سيگنال صعودي را ايجاد کرد.

ممکن است برخي از معامله گران خريد بيش از حد سهام و نسبت سود معامله  به ريسک را در اين سطوح نامطلوب بدانند.

با اعمال سيگنال صعودي ، تمرکز بر روي تنظيمات صعودي با نسبت خوب به ريسک خواهد بود.

توجه داشته باشيد که سهام حدود 62? از پيش فروش قبلي را پس گرفت و تا پايان ژوئن يک نفس سقوط کرد.

افزايش بعدي بالاي خط روند پرچم سيگنال صعودي ديگري را با CCI که هنوز در حالت افزايشي است فراهم کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: اندیکاتور فارکس , ,
:: برچسب‌ها: اندیکاتور CCI ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

بروکر HYCM با تجربه 40 ساله و طيف گسترده اي از محصولات و خدمات، يک تجربه تجاري درجه يک را ارائه مي دهد.

کارگزاري HYCM يکي از قديمي ترين بروکر هاي فعال در مارکت فارکس  دنيا است .

اين شرکت در سال 1977 تحت عنوان Henyep Gold Dealers با شراکت يک مجموعه هنگ کنگي تاسيس گرديد.

و سپس در سال 1981 با افتتاح دفتري مجزا به فعاليت خود در همين زمينه (تبادلات طلا و نقره) ادامه داد .

در سال 1998 يعني چيزي حدود 20 سال قبل موفق به کسب مجوز رگولاتري طراز اول انگليس(و اروپا) يعني سازمان FCA گرديد .

اين بروکر در سال 2007 کار خود را با فعاليت در زمينه تجارت آنلاين گسترش داد

و اخيرا نيز در سال 2015 موفق به کسب مجوز يک رگولاتري ديگر يعني رگولاتري SySEC گرديده است .

 

بروکر HYCM

 

 

من اولين حساب خودم رو در بروکر HYCM در بيش از 5 سال پيش افتتاح کردم

اما از حدود 3 سال پيش بروکر اچ واي سي ام بصورت رسمي فعاليت خود را در مارکت ايران آغاز کرده است .

کارگزاري HYCM بعنوان يک بروکر موفق فارکس در سطح بين المللي شناخته ميشود

بروکر HYCM يکي از معدود بروکر هاي فارکس که حدود 20 سال توانسته است

بصورت مداوم موفق به کسب شرايط بسيار سختگيرانه رگولاتوري FCA انگلستان شود 

همانطور که شما نيز ميدانيد آماده سازي شرايط براي داشتن مجوز فعاليت توسط رگولاتوري FCA انگلستان 

بسيار دشوار است و بروکرهاي بسيار کمي هستند که توانسته باشند همه ساله اين مجوز را تمديد کنند .

با اين حساب ميتوان گفت که از لحاظ حسن سابقه بين المللي کارگزاري HYCM يکي از معتبرترين بروکر هاي فارکس 

در ميان مشتريان خود در سرتاسر جهان بوده است و از جايگاه بسيار خوبي در ميان ديگر بروکرهاي فارکس برخوردار است .

 

 

بروکر اچ واي سي ام | کارگزاري HYCM 

 
 

تاريخچه و سير پيشرفت بروکر اچ واي سي ام

 

HYCM بروکر متعلق به مجموعه شرکت هاي Henyep است.

Henyep فعاليت خود را از سال 1977 آغاز کرد و بيشتر از 40 سال تجربه مالي

و سابقه ي اجرايي در حوزه کارگزاري را دارد.


در سال 1977 فروشندگان طلاي Henyep به انجمن طلا و نقره هنگ کنگ پيوستند.


در سال 1981 Henyep 25 دفتر کار در خارج از کشور را تأسيس کرد.


در سال 1998، شرکت Henyep Investment (UK) Ltd موفق به دريافت مجوز از FCA بريتانيا شد.


در سال 2007 ، Henyep Investment (UK) Ltd سکوي معاملات آنلاين HY Markets را راه اندازي کرد.


در سال 2014 HYCM (Europe) Ltd راه اندازي شد و  توانست از سازمان CySEC مجوز بگيرد.


در سال 2018 HYCM Limited افتتاح شده و توسط CIMA نيز رگوله و مجوز گرفت.

 
 

ويژگي‌هاي بروکر HYCM

براي رسيدن به اعتبار و موفقيت يقينا بايد تلاش فراوان کرد

کارگزاري HYCM اگر امروزه به اين جايگاه رسيده است بخاطر تلاشهاي فراواني است که توسط بروکر انجام شده است

 

کارگزاري HYCM در راستاي انجام معاملات بر اساس مابه التفاوت يا همان CFDS براي مشتريان خود

و براي معامله در بازار فارکس FOREX و شاخص ها و کالاهاي معاملاتي و سهام و حتي ارزهاي ديجيتال امکان انجام معاملات را فراهم کرده است.

بروکر HYCM در فوريه 2020 با يک دگرگوني اساي اقدام به گسترش CFD خود کرد و با گسترش اين بخش

با شامل کردن وجوه قابل معامله در بورس ETF  يک قدم ديگر در جهت خدمات رساني گسترده تر برداشته است .

 

در حقيقت شرکتهاي گروه HYCM با فعاليت گسترده در چندين حوزه مختلف خدمات خود را ارائه ميکنند .

اگر از آن دسته از معامله گراني هستيد که به دنبال يک بروکر فارکس پايدار و البته شفاف هستيد

 

و اگر به دنبال بروکر فارکس قابل اعتمادي ميگرديد که به مشتريان خود دسترسي معامله بر روي بيش از 200 ابزار فارکس و CFD را ميدهد

ميتوانيم به شما بگوييم که بروکر اچ واي سي ام را با خيالي آسوده انتخاب کنيد چرا که معامله گران زيادي بروکر HYCM را انتخاب کرده اند .

با بررسي سايتهاي فارکس در سطح بين المللي متوجه خواهيد شد که

تعداد زيادي از معامله گران بازار فارکس و بورس بروکر HYCM را انتخاب کرده اند و آنرا بسيار جذاب و قابل اطمينان ميدانند .

 

يکي ديگر از مزاياي بروکر HYCM ميتوان امکان معاملات در حساب دمو يا همان حساب آزمايشي را دانست

شما در حساب دمو بروکر HYCM ميتوانيد معاملات و استراتژي هاي مختلف را انجام دهيد و آنها را بررسي کنيد .

 

کارگزاري HYCM  با در دسترس قرار دادن ابزار هاي تجاري متعدد از طريق پلتفرم تجاري محبوب متاتريدر 

به کاربران خود تجربه معاملات گسترده در فارکس و بورس و حتي بازار ارزهاي ديجيتال را پيشنهاد ميکند .

 

شايد يکي از بزرگترين ويژگيهاي بروکر HYCM بتوانيم سرعت بالاي انجام دستورات و سفارشات را در اين بروکر بدانيم.

 

 

براي بررسي و مشاهده مطالب بيشتر در خصوص بروکر HYCM از لينک زير استفاده کنيد

 

همه چيز در مورد بروکر HYCM

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بروکر HYCM ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

اندیکاتورPivot Points

 

 

در این پست به معرفی قویترین اندیکاتور Pivot Points میپردازیم.

ما در ادامه در این پست قویترین اندیکاتور Pivot Points را برای شما آماده کرده ایم.

میتوانید به رایگان آنرا دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

نکته لازم به تذکر این است که قویترین اندیکاتور Pivot Points نسخه متاتریدر 4 میباشد.

و نسخه متاتریدر 5 این اندیکاتور تفاوت دارد .

 

اگر تمایل دارید در خصوص قویترین اندیکاتور Pivot Points و اصل پیوت پوینت اطلاعات کسب کنید

و یا اینکه نمیدانید پیوت چیست و چگونه طراحی و محاسبه میشود در ادامه همراه ما باشید

بیاید با دانلود قویترین اندیکاتور  Pivot Points شروع کنیم.

 

آموزش و لینک دانلود اندیکاتور Pivot Points

 

 

اندیکاتور پیوت پوینت

 

 پیوت (Pivot Points) چیست؟

 

یکی از اصلی‌ترین اهداف هر تحلیل گر بازار فارکس در  تحلیل تکنیکال  بازار مالی، تشخیص نقاط بازگشت قیمت است.

در واقع اگر فردی به این سطح از مهارت تحلیلی برسد، مانند یافتن جام مقدس در معامله‌گری خواهد بود؛ اما بر اساس پژوهش‌های انجام شده، تلاش برای تعیین دقیق نقاط کف و سقف (نواحی بازگشت قیمت) یا به عبارتی زمان‌بندی بازار، تاکنون بی‌فایده بوده است.

با این حال، برخی ابزار تحلیل نموداری در این زمینه عملکرد قابل اطمینانی دارند. پیوت در تحلیل تکنیکال، یکی از پرکاربردترین ابزار بررسی وضعیت گذشته و فعلی قیمت می‌باشد.

به بیان ساده، نقاط چرخش قیمت در نمودار پیوت نامیده می‌شود

پیوت ها  بر اساس ماهیت به دو گونه قیمتی و محاسباتی و بر مبنای قدرت بازگشتی نمودار، دو دسته ماژور و مینور را شامل می‌شوند.

ما در پستی دیگر در دوره آموزش فارکس بصورت مفصل به توضیح پیوت و آموزش آن پرداخته ایم.

اما در این پست و با توجه به اندیکاتور پیوت پوینت که برای دانلود قرار داده ایم اگر تصمیم به معامله دارید حتما موارد زیر را به خوبی رعایت کنید.

1 : وقتی که قیمت یک جفت ارزی یا دارایی در منطقه ای بالاتر از پیوت حرکت کند نتیجه این خواهد بود که یک روند صعودی را شاهد هستیم پس باید به دنبال سیگنالهای ورود در جهت خرید باشیم و از سیگنال های فروش چشم پوشی کنیم .

2: اگر قیمت یک جفت ارزی در پایین تر از نقطه پیوت حرکت کند پس نتیجه نشان از یک روند نزولی است .

پس باید از سیگنالهای خرید چشم پوشی کنیم و به دنبال سیگنالهای فروش در بازار فارکس باشیم .

3: در قویترین اندیکاتور  Pivot Points   شما شاهد هستید که 4 سطح بیشتر نیز نمایش داده میشود.

S1 تا S4 برای نقاط حمایت و R1 تا R4 برای نقاط مقاومت که بسیار مهم و با ارزش هستند.

4 : در نقاط مشخص شده اضافی در قویترین اندیکاتور  Pivot Points  ممکن است باعث شود که روند معکوس شود و البته میتوانند هم تایید کننده روند فعلی بازار نیز باشند. .

تصور کنید که قیمت در حال نزول است و پایینتر از S1 درحال حرکت است

پس روند نزولی را تایید خواهد کرد و نشان دهنده این است که احتمالا قیمت تا S2 به نزول ادامه دهد .

 

تفاوت بین نقاط پیوت و فیبوناچی اصلاحی

 

در حقیقت نقاطی مانند پیوت و یا فیبوناچی اصلاحی (( انبساطی )) هر دو دارای خطوط افقی هستند که باعث میشوند نقاط و مناطق حمایت و مقاومت در بازار را به نمایش در بیاورند .

سطح های فیبوناچی اصلاحی این قدرت را دارند که با هر نقطه قیمتی بر روی چارت ساخته شوند .

این خطوط را پس از آنکه مشخص کردید باید بصورت درصدی بر روی محدوده انتخابی قرار بگیرند .

نقطه های پیوت یا همان خطوط پیوت از درصد استفاده نمیکنند بلکه آنها بر مبنای اعداد ثابت کار میکنند.

بالاترین قیمت و پایینترین قیمت و قیمت بسته شدن بازار در روز قبل به همین سادگی .

زمانی که ما نقاط پیوت را بدست می آوریم یک مقاومت و یک حمایت فرضی را بدست آورده ایم.

بعنی که ما احتمال میدهیم که بیشترین حرکت قیمت در محدوده همین حدود اتفاق بیافتد .

سطوح دیگر مقاومت و حمایت دیگر قدر و اعتبار زیادی نخواهند داشت اما بازهم ممکن است بتوانیم از آنها برای تشخیص حرکت های قیمتی استفاده کنیم و آنها مفید واقع شوند. .

شیوه استفاده از نقاط پیوت دو صورت کلی دارد :

1 : تشخیص جهت روند که در بالاتر به آن پرداختیم و آنرا توضیح دادیم.

2: تشخیص نقاط و سطوحی برای ورود به بازار یا خروج از یک معامله.

تصور کنید یک تریدر میخواد یک سفارش Limited قرار دهد تا در صورت شکسته شدن خط مقاومت فرضی 200 شروع به خرید سهامی کند پس میتوانید در همین محدوده حمایتی یک حد ضرر نیز قرار دهیم تا در صورت رسیدن به آن از معامله باز خلاف جهت خارج شویم .

3 : پیش بینی حرکات قیمت در آینده است هرچند برخی اوقات تاثیر خاصی ندارند .

میزان و درصد موفقیت در استفاده از نقاط پیوت تنها به قدرت و توانایی معامله گر در ترکیب با دیگر اندیکاتورها بستگی دارد

این اندرکاتورها  لزوما یک اندیکاتور خاص نیست ممکن است macd باید یا RSI و یا حتی اندیکاتور نباشد.

حتی میتوانیم از الگوهای کندل استیک هم استفاده کنیم .

کافی است که سیگنال آنها به هم شبیه تر باشند پس با تایید یکدیگر میتوانند درصد موفقیت بالاتری نیز داشته باشند .

همانطور که همیشه گفته ایم صرفا یک اندیکاتور نباید ملاک و معیار تحلیل و ترید باشد.
 
برای بهبود عملکرد هر استراتژی یا اندیکاتور دیگر باید آنها را در کنار نقاط پیوت استفاده کرد.
 
این عمل باعث میشود که قدرت روند را بهتر بتوانیم بسنجیم و در جهت درست معامله کنیم.
 
نکته دیگری که باید رعایت شود این است که نباید با اولین برخورد به سطح یا نقطه پیوت وارد معامله شد باید صبور بود و در کنار استراتژی یا دیگر اندیکاتورها باید از آنها استفاده کرد.

 

قوانین یک استراتژی فارکس با استفاده از قویترین اندیکاتور  Pivot Points

 

فرض کنید که میخواهیم با ترکیب اندیکاتور پیوت پوینت با یک اندیکاتور دیگر یک استراتژی بسازیم

بیایید باهم  قوانین این سیستم را بنویسیم:

۱. الف) اگر SMA 50 به سمت بالا متمایل شد، فقط پوزیشن خرید باز کنید.

۱. ب) اگر SMA 50 به سمت پایین متمایل شد، فقط پوزیشن فروش باز کنید.

۲. اگر قیمت با برخورد به سطح پیوت معکوس شد، صبر کنید

تا بار دوم هم همین اتفاق تکرار شود تا اعتبار آن سطح را تایید کند.

افرادی که به معاملات روزانه علاقه دارند استفاده از چارتهای 5 تا 30 دقیقه را بیشتر میپسندند و معامله گران سوئینگ یا همان نوسان گیران از نقاط پیوت هفتگی بیشترین استفاده را میبرند.

این دسته از نوسان گیران علاقه زیادی به چارتهای یک ساعته تا روزانه دارند و گروهی دیگر نیز هستند که از پیوتهای ماهیانه استفاده میکنند پس آنها چارتهای روزانه یا هفتگی را انتخاب میکنند و از آنها برای تحلیل و ترید استفاده میکنند .

احتمالا شماهم به این نتیجه رسیده اید که نقاط پیوت و استفاده از سیستم معاملاتی بر پایه پیوت و استفاده از نقاط پیوت باید بسیار آسان باشد و در عین حال بسیار تاثیر گذار و مفید اما باورکنید اینگونه نیست شاید در ظاهر کار ساده باشد اما واقعا نیاز به تمرکز و تجربه زیادی دارد.

شما با قویترین اندیکاتور  Pivot Points  بخش بزرگی از محاسبات را حل کرده اید اما بازهم نیاز به تجربه و بهینه سازی خواهید داشت تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

هرچند با استفاده از قویترین اندیکاتور  Pivot Points  میتوانید در صورتی که بازار رنج نبود اقدام به معامله کنید و در صورتی که بازار رنج بود باید کار با این اندیکاتور را کنار بگذارید و حتی اگر پوزیشن باز دارید آنرا مدیریت کنید.

 

مناطق زمانی و ارتباط آنها با نقاط پیوت پوینت

 

مورد بعدی  که باید بدانید این است که نقاط پیوت به منطقه های زمانی حساسیت نشان میدهند.

بیشتر نقاط پیوت در زمان بسته شدن بازارهای نیویورک و یا لندن مورد توجه هستند.

پس اگر کسی از در متاتریدر خود از در منطقه زمانی دیگری بعنوان مثال سانفرانسیسکو یا توکیو استفاده میکند.

یقینا در نقاط پیوت با افراد دیگر در دیگر بازه های زمانی متفاوت خواهد بود .

حتی این احتمال وجود دارد که نقاط پیوت این افراد در بازارهای جهانی ارزشی نداشته باشید.

در حقیقت ما پیوت هایی را مهم میدانیم که در منتطقه زمانی نیویورک و لندن ثبت شده باشند .

پس پیشنهاد میکنم که متاتریدر خودتان را بر روی نیویورک یا لندن تنظیم کنید چرا که هر دو منطقه بر اساس زمان هماهنگ جهانی یا همان گرنویچ تنظیم شده اند .

معامله گران از نقاط پیوت بصورت کاملا منظم نقاط پیوت را با تناسبی ثابت استفاده میکنند در واقع اگر در تایم فریم ماهیانه معامله میکنند پس پیوت ماه قبل را محاسبه میکنند.

 اگر در چارت هفتگی استفاده میکنند نقاط پیوت هفته قبل را محاسبه میکنند و به همین ترتیب در هر تایم فریمی پیوت همان تایم فریم را محاسبه و استفاده میکنند.

البته ما به شما پیشنهاد میکنیم برای تایم فریم های زیر روزانه از همان پیوت روزانه استفاده کنید.



:: موضوعات مرتبط: اندیکاتور فارکس , ,
:: برچسب‌ها: اندیکاتور پیوت پوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

اندیکاتور میانگین متحرک داده های قیمت را هموار می کند تا یک روند جهت حرکت بازار را تشکیل دهد.

مووینگ اوریج جهت قیمت را پیش بینی نمی کند ، بلکه جهت فعلی را تعریف می کند ، هرچند که به دلیل قیمت های گذشته تأخیر دارند.

با وجود این ، میانگین های متحرک به عملکرد نرم و روان کمک می کنند و اصلاح ها را فیلتر می کنند.

 

 

مووینگ اوریج ها همچنین بلوک های سازنده بسیاری از اندیکاتور های تکنیکال و پوشش های دیگر مانند باند Bollinger ، MACD و McClellan Oscillator را تشکیل می دهند.

دو اندیکاتور محبوب میانگین متحرک ، میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA) هستند.

می توان از این میانگین های متحرک برای شناسایی جهت روند یا تعریف حمایت و مقاومت بالقوه استفاده کرد.

 

فرمول محاسبات اندیکاتور میانگین متحرک ساده

 

یک میانگین متحرک ساده با محاسبه میانگین قیمت یک اوراق بهادار یا یک جفت ارزی که از این به بعد به آن یک چارت میگوییم در تعداد مشخصی از دوره ها شکل می گیرد.

بیشترین میانگین متحرک بر اساس بسته شدن قیمت است.

به عنوان مثال ، میانگین متحرک ساده 5 روزه مجموع پنج روزه قیمتهای بسته شده تقسیم بر پنج است.

همانطور که از نام آن پیداست ، میانگین متحرک یک قیمت میانگین است که حرکت می کند.

داده های قدیمی با در دسترس قرار دادن داده های جدید حذف می شوند و باعث می شوند میانگین در طول مقیاس زمانی حرکت کند.

مثال زیر میانگین متحرک 5 روزه را نشان می دهد که طی سه روز در حال تکامل است.

 

    Daily Closing Prices: 11,12,13,14,15,16,17

First day of 5-day SMA: (11 + 12 + 13 + 14 + 15) / 5 = 13

Second day of 5-day SMA: (12 + 13 + 14 + 15 + 16) / 5 = 14

Third day of 5-day SMA: (13 + 14 + 15 + 16 + 17) / 5 = 15

 

اولین روز میانگین متحرک به سادگی پنج روز گذشته را پوشش می دهد.

روز دوم میانگین متحرک اولین نقطه داده را کاهش می دهد (11) و نقطه داده جدید را اضافه می کند (16).

روز سوم میانگین متحرک با رها کردن اولین نقطه داده (12) و افزودن نقطه داده جدید (17) ادامه می یابد.

در مثال بالا ، در مجموع هفت روز قیمت ها به تدریج از 11 به 17 افزایش می یابد.

توجه داشته باشید که میانگین متحرک نیز طی یک دوره محاسبه سه روزه از 13 به 15 افزایش می یابد.

همچنین توجه داشته باشید که هر مقدار قیمتی میانگین متحرک دقیقاً زیر آخرین قیمت است.

به عنوان مثال ، میانگین متحرک برای روز اول برابر با 13 و آخرین قیمت 15 است.

قیمت های چهار روز قبل پایین تر بودند و این باعث می شود که میانگین متحرک عقب بماند.

 

 

فرمول محاسبات اندیکاتور میانگین متحرک نماییEMA

 

 

میانگین متحرک نمایی (EMA) با اعمال وزن بیشتر به قیمت های اخیر ، تأخیر را کاهش می دهد.

وزن اعمال شده بر جدیدترین قیمت به تعداد دوره های میانگین متحرک بستگی دارد.

تفاوت میانگین های متحرک نمایی از میانگین متحرک ساده به این دلیل است که محاسبه میانگین متحرک نمایی یک روز معین بسته به محاسبات EMA مربوط به تمام روزهای قبل از آن روز بستگی دارد.

برای محاسبه میانگین متحرک نمایی 10 روزه به بیش از 10 روز داده نیاز دارید.

برای محاسبه میانگین متحرک نمایی (EMA) سه مرحله وجود دارد.

ابتدا میانگین متحرک ساده را برای مقدار اولیه EMA محاسبه کنید.

میانگین متحرک نمایی (EMA) باید از جایی شروع شود ، بنابراین از میانگین متحرک ساده به عنوان EMA دوره قبل در اولین محاسبه استفاده می شود.

دوم ، ضرب وزن را محاسبه کنید.

سوم ، میانگین حرکتی نمایی هر روز بین مقدار EMA اولیه و امروز را با استفاده از قیمت ، ضرب و مقدار EMA دوره قبل محاسبه کنید.

فرمول زیر برای میانگین متحرک نمایی 10 روزه است.

 

Initial SMA: 10-period sum / 10

Multiplier: (2 / (Time periods + 1) ) = (2 / (10 + 1) ) = 0.1818 (18.18%)

EMA: {Close – EMA(previous day)} x multiplier + EMA(previous day)

 

میانگین متحرک نمایی 10 دوره ای وزنه 18.18٪ را برای آخرین قیمت اعمال می کند.

یک میانگین متحرک نمایی 10 دوره ای را می توان 18/18 درصد میانگین متحرک نمایی نیز نامید.

میانگین متحرک نمایی دوره ای 20/9 درصد برای آخرین قیمت وزن اعمال می کند (2/2 ((1 + 20) = 0952/0)).

توجه داشته باشید که وزن دهی برای مدت زمان کوتاه تر از وزن دهی برای دوره زمانی طولانی تر است.

در حقیقت ، هر بار که میانگین دوره متحرک دو برابر می شود ، وزن دهی به نصف کاهش می یابد.

اگر می خواهید از درصد خاصی برای EMA استفاده کنید ، می توانید از این فرمول برای تبدیل آن به دوره های زمانی استفاده کنید و سپس آن مقدار را به عنوان پارامتر EMA وارد کنید:

 

Time Period = (2 / Percentage) – 1

3% Example: Time Period = (2 / 0.03) – 1 = 65.67 time periods

 

 

بررسی میزان دقت اندیکاتور EMA

 

 

در زیر یک مثال  از میانگین متحرک ساده 10 روزه و میانگین متحرک نمایی 10 روزه اینتل آورده شده است.

محاسبه SMA ساده است و نیاز به توضیح کمی دارد: SMA 10 روزه با در دسترس قرار گرفتن قیمت های جدید و افت قیمت های قدیمی به سادگی حرکت می کند.

میانگین متحرک نمایی در صفحه  با مقدار SMA (22.22) برای اولین مقدار EMA آن شروع می شود.

پس از اولین محاسبه ، از فرمول معمولی EMA استفاده می شود.

فرمول EMA شامل مقدار EMA دوره قبل است که به نوبه خود مقدار مربوط به مقدار EMA قبل از آن را در خود دارد و غیره.

هر مقدار EMA قبلی بخش کوچکی از مقدار فعلی را تشکیل می دهد.

بنابراین ، مقدار EMA فعلی بسته به اینکه از داده های گذشته در محاسبه EMA خود استفاده می کنید تغییر خواهد کرد.

در حالت ایده آل ، برای 100٪ EMA دقیق باید از هر نقطه داده ای که سهام در محاسبه EMA داشته است استفاده کنید و محاسبات خود را از روز اول موجودی سهام شروع کنید.

این نوع محاسبه همیشه عملی نیست ، اما هرچه از نقاط داده بیشتری استفاده کنید ، EMA شما دقیق تر خواهد بود.

هدف این است که دقت را به حداکثر برسانید و در عین حال زمان محاسبه را به حداقل برسانید.

 

کراس اوور قیمت با استفاده از مووینگ اوریج

 

 

 می توان از میانگین های متحرک برای تولید سیگنال هایی با کراس اوور قیمت ساده استفاده کرد.

هنگامی که قیمت ها به بالاتر از میانگین متحرک برسند ، یک سیگنال صعودی ایجاد می شود.

هنگامی که قیمت ها به زیر میانگین متحرک برسند ، یک سیگنال نزولی ایجاد می شود.

کراس اوورهای قیمت را می توان برای تجارت در روند بزرگتر ترکیب کرد.

میانگین متحرک طولانی تر برای روند بزرگتر  استفاده می شوند .

 از میانگین متحرک کوتاهتر برای تولید سیگنال ها استفاده می شود.

تنها درصورتیکه قیمتها بالاتر از میانگین متحرک طولانی تر باشند ، می توان به دنبال صعودهای بود.

 

تعیین حمایت و مقاومت با اندیکاتور مووینگ اوریج

 

 

میانگین های متحرک همچنین می توانند به عنوان پشتیبانی در روند صعودی و مقاومت در روند نزولی عمل کنند.

یک روند صعودی کوتاه مدت ممکن است پشتیبانی نزدیک به میانگین متحرک ساده 20 روزه را پیدا کند که در باندهای بولینگر نیز استفاده می شود.

یک روند صعودی بلند مدت ممکن است پشتیبانی نزدیک به میانگین متحرک ساده 200 روزه را پیدا کند ، که محبوب ترین میانگین متحرک بلند مدت است.

در واقع ، میانگین متحرک 200 روزه فقط به دلیل برخورد بسیار زیاد از آن ممکن است حمایت یا مقاومت کند.

 
 
 

نمودار بالا NY Composite را با میانگین متحرک ساده 200 روزه از اواسط سال 2004 تا پایان سال 2008 نشان می دهد.

حمایت 200 روزه بارها در طول پیشبرد روند از روند حاکم پشتیبانی می کند.

هنگامی که روند با شکست حمایت دو برابر شد ، میانگین متحرک 200 روزه در حدود 9500 به عنوان مقاومت عمل کرد.

از میانگین متحرک ، به ویژه میانگین متحرک طولانی تر ، انتظار حمایت و مقاومت دقیق را نداشته باشید.

بازارها توسط احساسات هدایت می شوند ، و همین امر آنها را مستعد  نوسان بیش از حد می کند.

به جای سطح دقیق ، می توان از میانگین های متحرک برای شناسایی مناطق  حمایت یا مقاومت استفاده کرد.

 
 
جمع بندی اندیکاتور مووینگ اوریج یا همان میانگین متحرک
 

مزایای استفاده از میانگین متحرک باید در برابر معایب مورد ارزیابی قرار گیرد.

میانگین های متحرک شاخص های پیروی از روند یا عقب مانده هستند که همیشه یک قدم عقب تر هستند.

 روند دوست شما است و بهتر است در جهت روند تجارت کنید.

میانگین متحرک تضمین می کند معاملات شما با روند فعلی مطابقت داشته باشد.

حتی اگر این روند دوست شما باشد ، چارتهای معاملاتی زمان زیادی را در محدوده معاملات می گذرانند ، که میانگین متحرک را بی اثر می کند.

با یک روند روبرو شدن ، میانگین های متحرک شما را درگیر می کند ، اما سیگنال های دیررس را نیز به شما می دهد.

انتظار نداشته باشید که در بالا بفروشید و در پایین با استفاده از میانگین متحرک خرید کنید.

مانند اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی ، از میانگین های متحرک نباید به تنهایی استفاده شود ، بلکه همراه با سایر ابزارهای مکمل است.

نمودارشناسان می توانند از میانگین های متحرک برای تعریف روند کلی استفاده کنند و سپس از RSI برای تعریف سطوح بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: اندیکاتور فارکس , ,
:: برچسب‌ها: میانگین متحرک ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

آموزش اندیکاتور کندل تایم

 

 

 

اندیکاتور کندل تایم یکی از کاربردی ترین اندیکاتور های فارکس میباشد .

کاربرد اندیکاتور کندل تایم هم در تحلیل تکنیکال  و هم در تحلیل فاندامنتال  کاربرد دارد.

مخصوصا برای تحلیل تکنیکال بر اساس بازه زمانی و هم در تحلیل فاندامنتال برای دقت بیشتر در زمان اعلام اخبار اقتصادی بسیار فراوان است .

 

اندیکاتور کندل تایم چیست ؟

 

اندیکاتور کندل تایم ، زمان باقی مانده در آخرین کندل  نمودار شما را به نمایش در خواهد آورد .

اندیکاتور کندل تایم نمایش می دهد دقیقاً چند دقیقه و ثانیه به بسته شدن کندل فعلی و باز شدن یک کندل جدید زمان باقی مانده است.

با استفاده از اندیکاتور کندل تایم شما قادر هستید بدون اینکه بخواهید بازه زمانی باقی مانده تا بسته شدن کندل جاری را بصورت دستی محاسبه کنید.

با یک نگاه به گوشه چارت زمان باقی مانده تا بسته شدن کندل جاری برای شما نمایش داده میشود.

 

کاربرد اندیکاتور candle time

اندیکاتور Candle Time  هم در تحلیل تکنیکال و هم در تحلیل فاندامنتال کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد اندیکاتور Candle Time در تحلیل تکنیکال در برخی استراتژی ها بیشتر و در برخی کمتر است.

تصور کنید شما استراتژی معاملاتی دارید که بر پایه کندل استیک یا استراتژی فارکس بر اساس بازه زمانی است.

منتظر هستید تا کندل جاری مثلا یکساعته بسته شود و سپس وارد یک معامله جدید شوید.

اگر بخواهید مدام ساعت متاتریدر را چک کنید کمی کار برای شما دشوار خواهد بود.

چرا که تمرکز اصلی شما بر روی قیمت و نمودار است پس با اندیکاتور Candle Time کار را ساده میکنید.

با ران کردن اندیکاتور Candle Time بر روی چارت شما به سادگی با فعال کردن آلارم میتوانید از بسته شدن کندل مطلع شوید.

همچنین با نگاه به چارت خودتان دقیقا متوجه خواهید شد که چه میزان زمان به اتمام تایم بسته شدن کندل باقی مانده است .

کاربرد اندیکاتور Candle Time در فاندامتال هم بسیار رایج است یکی از قدیمی ترین استراتژی های فارکس استراتژی ترید بر روی اخبار میباشد در این استراتژی آنچه برای ما اهمیت دارد زمان اعلام اخبار اقتصادی است.

شما با داشتن اندیکاتور کتدل تایم میتوانید بر روی چارت خود تایم مانده به اتمام کندل جاری و اعلام اخبار را مشاهده کنید.

آموزش نصب candle time

برای نصب اندیکاتور در متاتریدر ابتدا از سر برگ متاتریدر روی File کلیک کنید. .

سپس از منوی باز شده منوی Open Data Folder را انتخاب کنید.

برای نصب اندیکاتور  پوشه MQL4 را باز کنید.

و سپس در پوشه اندیکاتور را کپی و پیس کنید .

حالا متا تریدر خودتون رو ببندید و مجدد باز کنید .

در منوی مربوطه میبینید که اندیکاتور 

در لیست اندیکاتورهای شما اضافه شده است.

کافی است در متاتریدر روی آن دو مرتبه کلیک کنید.

تا فراخوانی شده و روی چارت قرار بگیرد

—————————————————

برای نصب اندیکاتور در متاتریدر ابتدا از سر برگ متاتریدر روی File کلیک کنید. .

سپس از منوی باز شده منوی Open Data Folder را انتخاب کنید.

برای نصب اندیکاتور  پوشه MQL5 را باز کنید.

و سپس در پوشه اندیکاتور را کپی و پیس کنید .

حالا متا تریدر خودتون رو ببندید و مجدد باز کنید .

در منوی مربوطه میبینید که اندیکاتور 

در لیست اندیکاتورهای شما اضافه شده است.

کافی است در متاتریدر روی آن دو مرتبه کلیک کنید.

تا فراخوانی شده و روی چارت قرار بگیرد.

چرا باید از اندیکاتور فارکس استفاده کرد ؟

امروزه دیگر برای انجام محاسبات نیاز به کارهای پیچیده نیست و نیازی نیست خودتان را اذیت کنید.

اندیکاتور فارکس به شما کمک خواهد کرد و محاسبات مورد نیاز شما را برای شما انجام خواهد داد.

در حقیقت استفاده از اندیکاتور فارکس برای شما باعث خواهد شد تا مزایای زیر را داشته باشید.

اندیکاتور فارکس وظیفه اصلی خود را که انجام محاسبات و نمایش آن به شکل دلخواه شماست را به خوبی انجام خواهد داد و به معامله گر بازار فارکس کمک خواهد کرد تا در وقت و زمان خود صرفه جویی کند از طرفی دیگر به شما کمک میکند تا خودتان را درگیر محاسبات پیچیده که میتواند تمرکز شما را نسبت به بازار کاهش دهد نکنید.

مزایای استفاده از اندیکاتور فارکس

ما تنها به بخشی از مزایای استفاده از اندیکاتور فارکس برای شما اشاره میکنیم

1: صرفه جویی در زمان

2: بالابردن امکان تمرکز شما 

3: محاسبه دقیق با کمترین خطا

4: سادگی حل معادلات پیشرفته و سخت

5: کمک به شما به تحلیل بهتر و صحیح تر

7 : بالا بردن راندمان کاری 

8 : جلوگیری از خستگی ناشی از بررسی مداوم بازار

هرچند استفاده از اندیکاتور فارکس دارای مزایای فراون میباشد اما ما فقط به چند نمونه از مهمترین مزیت های استفاده از اندیکاتور فارکس اشاره کردیم.

یقینا بارها مطالعه و مشاهده کرده اید که عده ای معتقد هستند استفاده از اندیکاتور فارکس دارای ضرر نیز میباشد.

در جواب باید بگوییم اگر شما از اندیکاتور صحیح و با اطلاع کامل از شیوه و کاربرد آن اقدام به استفاده از یک اندیکاتور فارکس کنید نه تنها ضرری ندارد بلکه بسیار مفید نیز خواهد بود.

آنهایی که چنین ادعایی میکنند یقینا نتوانسته اند از یک اندیکاتور فارکس خوب با علم و آشنایی به شیوه کار آن استفاده کنند پس یقینا برای آنها ضرر نیز داشته است.

تصور کنید شما تصمیم دارید میانگین قیمت را در دو بازه مختلف بازار فارکس محاسبه کنید و در نهایت دو میانگین قیمت متفاوت را از یکدیگر کسر کنید.

حال اگر اندیکاتور درست داشته باشید دقیقا همین کار را برای شما انجام خواهد داد ولی تصور کنید که اندیکاتور شما بجای میانگین قیمت در دو بازه زمانی یک میانگین قیمت در بازه گذشته را از قیمت جاری کسر کنید یقینا نتیجه آنچیزی که شما به دنبال آن بوده اید نخواهد بود.

مهم است که بدانید هر اندیکاتور فارکس دقیقا چه کاری را انجام میدهد و مهمتر این است که بدانید آیا این عمل محاسباتی آن چیزی است که شما به دنبال آن هستید ؟

 

دانلود اندیکاتور کندل تایم کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: اندیکاتور فارکس , ,
:: برچسب‌ها: اندیکاتور کندل تایم فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

اندیکاتور AROON

اندیکاتورAroon  توسط Tushar Chande در سال 1995 توسعه یافته است ،Aroon یک اندیکاتور فارکس است که تعیین می کند آیا یک جفت ارزی یا یک نمادروند دارد یا خیر و چقدر روند قوی است.

“آرون” در سانسکریت به معنی “نور زودرس سحر” است. چنده این نام را انتخاب کرد زیرا این اندیکاتور فارکسبرای نشان دادن آغاز روند جدید طراحی شده است.

 

اندیکاتور آرون تعداد دوره های زمانی که قیمت روز کم یا زیاد است را اندازه گیری می کند.

دو شاخص جداگانه وجود دارد: Aroon-Up و Aroon-Down

 Aroon-Up 25 روزه تعداد روزهای بالاترین سطح 25 روزه را اندازه گیری می کند.

Aroon-Down 25 روزه تعداد روزهای کمترین میزان 25 روز را اندازه گیری می کند.

از این لحاظ ، اندیکاتور آرون با نوسانگرهای تکانه معمولی ، که بر قیمت نسبت به زمان تمرکز دارند ، کاملاً متفاوت می باشد.

آرون منحصر به فرد است زیرا بر زمان نسبت به قیمت تمرکز دارد.

چارتیستها می توانند از انیدکاتور  Aroon   برای ردیابی روندهای در حال ظهور ، شناسایی ادغام ها ، تعریف دوره های اصلاح و پیش بینی معکوس ها استفاده کنند.

 
سرفصل های آموزش اندیکاتور Aroon
  1. عملکرد و محاسبه اندیکاتور Aroon
  2. تفسیر و توضیح عملکرد اندیکاتور Aroon
  3. تشخیص ایجاد روند جدید با اندیکاتور آرون
  4. دوره ادغام و قطع یکدیگر توسط اندیکاتور Aroon
  5. جمع بندی آموزش اندیکاتور Aroon
  6. دانلود اندیکاتور Aroon

 

جمع بندی آموزش اندیکاتور Aroon

Aroon-Up و Aroon-Down به ترتیب شاخص های مکمل ای هستند که به ترتیب زمان سپری شده بین اوج و پایین ترین سطح روز x را اندازه گیری می کنند.

آنها با هم نشان داده می شوند بنابراین نمودارشناسان می توانندبه راحتی قویتر از این دو را شناسایی کرده و گرایش روند را تعیین کنند.

افزایش در آرون-آپ همراه با کاهش در آرون-داون نشان دهنده ظهور روند صعودی است.

برعکس ، افزایش Aroon-Down همراه با کاهش Aroon-Up نشانه شروع روند نزولی است.

وقتی هر دو به صورت موازی پایین می روند یا هر دو در سطح پایین باقی می مانند (زیر 30) ، یک تحکیم وجود دارد.

نمودارشناسانمی توانند از شاخص های آرون برای تعیین روند صعودی یا ضامن بودن اوراق بهادار استفاده کنند و سپس از سایر شاخص ها برای تولید سیگنال های مناسب استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، نمودارشناسان ممکن است هنگامی که 25 هفته آرون نشان می دهد روند بلند مدت افزایش یافته است ، از یک نوسانگر حرکت برای شناسایی سطوح فروش بیش از حد استفاده کنند.

 

 

این پست یک پیش معرفی بود برای اندیکاتور Aroon اگر  تمایل به دانلود این اندیکاتور فارکس دارید میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.




دانلود اندیکاتور Aroon



:: موضوعات مرتبط: اندیکاتور فارکس , ,
:: برچسب‌ها: اندیکاتور Aroon ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

سیگنال فارکس رایگان

 

در این بخش تصمیم داریم شما را با چند

سرویس ارائه دهنده سیگنال فارکس آشنا کنیم .

این سایتها که به شما معرفی میشوند

اقدام به ارائه تحلیل و سیگنالهای رایگان فارکس میکنند.

طبق بررسی های ما نتایج آنها در بر آیند خوب بوده

و در صورت استفاده از تمامی سیگنال های فارکس

که ارائه میکنند میتوان در بلند مدت بر آیند سود از فارکس را انتظار داشت .

 

این پست خلاصه ای از پست ارائه شده در سایت تجارت فارکس با عنوان سیگنال فارکس بصورت رایگان میباشد.

در پست اصلی چندین سایت و چندین روش مختلف برای استفاده رایگان از سیگنال فارکس و سیگنال رمز ارزها

که توسط شرکت های بزرگی چون تریدینگ سنترال ارائه میشوند ارائه شده است که در صورت تمایل شما قادر خواهید بود

از لینک زیر به متن کامل این مقاله دسترسی داشته باشید.

 

مشاهده کنید :  سیگنال فارکس رایگان | سایتها  و اپلیکیشن ها و کانالهای معتبر ارائه دهنده سیگنال فارکس

 

سیگنال فارکس چیست ؟

 

سیگنال فارکس در واقع   پیشنهاد معاملات بر اساس تحلیلی است که صادر کننده سیگنال را در نتیجه به یک موقعیت خرید یا فروش رسانده است .

پس شخص یا شرکتی که یک سیگنال بورس فارکس را برای شما ارئه میدهد  بعد از آنکه به یک جمع بندی از بازار فارکس رسید .

اقدام به ارائه سیگنال معاملاتی برای استفاده دیگران میکند و اصطلاحا سیگنال فارکس را ارائه میکند.

 

آیا هر نوع سیگنال در فارکس قابل اعتماد است ؟

 

عموما بیشترین مخاطبین سیگنالهای  فارکس افرادی هستند که میتوانیم از آنها بنوان تریدرهای مبتدی نام ببریم.

این افراد از آنجایی که در ابتدای کار هستند تمایل دارند تا در مدتی که آموزش فارکس را دریافت میکنند.

خود را در فضای بازار فارکس وارد کنند و از این بازار بزرگ بتوانند سودی هرچند کم را برداشت داشته باشند.

از طرفی گروهی دیگر از تحلیل گران فارکس و معامله گران بورس فارکس نیز هستند که افراد حرفه ای در بازار فارکس هستند.

اما تمایل دارند تا از سیگنال های فارکس دیگران بعنوان یک تاییدیه برای تحلیل های خود استفاده کنند.

تریدر های حرفه ای فارکس صرفا با سیگنال بازار  فارکس ارائه شده توسط یک شخص یا یک شرکت افدام به معامله نمیکنند.

تریدرهای حرفه یا سیگنال صادره فارکس چندین سیگنال دهنده را باهم مقایسه کرده و در نهایت جمع بندی میکنند.

و یا اینکه سیگنال  موجود فارکس ارائه شده توسط دیگران را در کنار استراتژی خود قرار میدهند در جهت تایید تحلیل خودشان .

 

مواردی که قبل از استفاده از سیگنال فارکس باید به آن توجه شود

یک نکته مهم و اساسی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که برای تهیه سیگنال برای فارکس

باید حتما به قابل اعتماد بودن سیستمی که به ارائه سیگنال میپردازد ایمان داشته باشید.

پس لازم است تا در ابتدا چندین مورد را حتما برای استفاده از سیگنال  در فارکس ارائه شده مورد بررسی قرار دهید :

1: آیا سیگنال فارکس ارائه شده داره حد سود مشخص و حد ضرر مشخص میباشد ؟ 

2: آیا ارائه دهنده سیگنال فارکس مورد نظر هیستوری و تاریخچه ای در یک حساب لایو در جهت اثبات نتایج سیگنال هایی که در بازار فارکس صادر کرده است دارد ؟ 

با بررسی این دو مورد میتوانید تعیین کنید که آیا سیگنال ارائه شده فارکس برای بورس فارکس مورد اطمینال میباشد یا خیر

سایت رایگان سیگنال فارکس

در پستی دیگر ما به شما بروکر های فارکس را معرفی کردیم که سیگنال مناسب بازار  فارکس رایگان به همراه تحلیل تکنیکال بازار فارکس را  از شرکتهای معتبر خریداری میکنند و آنها را در اختیار شما قرار میدهند.

اگر شما در این بروکر های فارکس حساب داشته باشید میتوانید از این بخش تحلیل فارکس و سیگنال حرفه ای  فارکس بصورت رایگان استفاده کنید

ما در آن پست بروکر های معتبر فارکس را معرفی کردیم که خدمات سیگنال دهی فارکس و تحلیل فارکس رایگان و البته با کیفیت را ارئه میدهند .

بروکر هایی مثل بروکر آلپاری یا بروکر hycm و یا بروکر اوربکس از این دسته بروکر های فارکس هستند که خدمات سیگنال را از سایتهای پولی خریداری میکنند و به رایگان در اختیار مشتریان خود قرار میدهند.

اما علاوه بر آنچه که در بروکر های فارکس قادر به مشاهده آن هستید ما چند سایت دیگر را نیز برای شما آماده کرده ایم.

در این سایتها نیز سیگنال برای فارکس و تحلیل فارکس بصورت رایگان در دسترس شما هستند.

 

هشدار در خصوص استفاده از سیگنال فارکس

همانطور که در بالاتر توضیح دادیم بهترین کار این است که از سیگنال  بورس فارکس که توسط  فعالان بازار فارکس

صادر میشود بعنوان یک فیلتر برای سیگنال و تحلیل فارکس خودتان استفاده کنید.

بورس فارکس بسیار بی رحم است پس حتما حتما حتما در استفاده از خدماتی اینگونه باید دقت نظر داشته باشید.

ما صرفا به معرفی سایتهای ارائه دهنده سیگنال بورس فارکس پرداخته ایم.

همچنین اپلیکیشن های ارائه سیگنال بورس فارکس که برای شما معرفی شد صرفا به قصد آشنایی شما با آنها بوده است.

هیچ مسئولیت و ضمانتی متوجه سایت تجارت فارکس برای استفاده از این سایتها و اپلیکیشن ها نمیباشد.

پس حتما ابتدا سیگنال فارکس ارائه شده توسط آنها را در یک حساب دمو به خوبی بررسی کنید.

پس از اطمینان از درستی شیوه کار کرد آنها را با مسئولیت خودتان به همراه رعایت مدیریت سرمایه میتوانید استفاده کنید .

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: سیگنال فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

بروکر آلپاری  نماد قدمت و تجربه

 

بروکر آلپاری که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ Alpari است،  یکی از بزرگترین بروکرهای بازار فارکس (Forex)

در سرتاسر جهان بوده که با تکیه بر تجربه‌ی بدست آمده در طول سال‌های متمادی فعالیت جهانی، توانسته اعتماد و اعتبار بی‌نظیری را برای خود ایجاد کند.

در حقیقت، Alpari Broker به مشتریان پارسی زبان خود از جمله ایرانیان، طیف گسترده‌ای از خدمات با کیفیت

و سرویس‌های نوین برای معاملات آنلاین در بازار Forex را ارائه کرده است.

بیش از دو میلیون مشتری از سراسر جهان به این مجموعه اعتماد کرده و حساب معاملاتی خود را نزد این شرکت، افتتاح کرده‌اند.



تاریخ تاسیس 1998 میلادی
سایت اصلی بدون فیلتر بروکر آلپاری
تعداد حساب شش حساب
حساب پم دارد
پشتیبان پارسی زبان دارد
تراکنش ریالی دارد - وی شارژ
دفتر مرکزی موریس
پلتفرم های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 - تحت وب - اندروید - iOS
رگولاتوری دارد

حساب های معاملاتی بروکر آلپاری

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بروکر آلپاری ارائه‌ی متنوع‌ترین حساب‌های معاملاتی بازار فارکس است.

این بروکر، شش حساب مستقل معاملاتی را متناسب با نیاز کاربران خود ارائه کرده است.

این تنوع حساب‌های معاملاتی بهمعامله‌گران کمک می‌کند تا بر مبنای استراتژی در نظر گرفته، حساب مناسب خود را انتخاب کنند.

  یکی از دلایل اصلی محبوبیت این بروکر نیز همین تنوع حساب‌های معاملاتی بوده که پاسخگوی نیاز طیف گسترده‌ای از معامله‌گران در سرتاسر دنیا است.

در ادامه، هر کدام از این حساب‌ها را بررسی کرده و اطلاعات آن‌ها را ارائه خواهیم کرد.

 

 

حساب نانو MT4
 
این حساب، از مدل حساب سنتی فارکس بوده که موجودی شما به سنت نمایش داده خواهد شد.
حساب سنتی بروکر آلپاری یک حساب واقعی با کمترین میزان ریسکبوده و مناسب افرادی است که به دنبال حداقل ریسک هستند.
 
ارز پایه USC ) USD cents )
EUC ) EUR cents )
پلتفرم تجاری MetaTrader 4
حداقل میزان موجودی USD, EUR, GLD 0
ابزار: جفت ارز / فلزات / CFD 33 / 2 / 0
مارجین برای پوشش معامله ۵۰% مارجین برای معاملات پوششی
روش اجرای معامله Instant Execution
حداکثر حجم یک سفارش، لات ۱۰
حداکثر حجم سفارشات باز، لات ۱۰
حداکثر تعداد سفارش ۲۵
حداکثر حجم کل سفارشات باز، لات ۲۵۰
Stop Out 10%
کمیسیون
 
 
 
حساب استاندارد MT4

این حساب، از مدل کلاسیک و مناسب انجام معاملات در بازار فارکس با ریسک پایین و تجربه حقیقی بازار فارکس است.

بیشتر معامله‌گران قدیمی و فعالدر این بازار، از همین حساب برای انجام معاملات روزانه خود استفاده می‌کنند.

 

ارز پایه

USD, EUR, GLD
پلتفرم تجاری MetaTrader 4
حداقل میزان موجودی USD, EUR, GLD 20
ابزار: جفت ارز / فلزات / CFD 33 / 2 / 0
مارجین برای پوشش معامله ۵۰% مارجین برای معاملات پوششی
روش اجرای معامله Instant Execution
حداکثر حجم یک سفارش، لات ۵۰
حداکثر حجم سفارشات باز، لات
حداکثر تعداد سفارش ۵۰۰
حداکثر حجم کل سفارشات باز، لات
Stop Out 20%
کمیسیون

 

 
 
 
حساب استاندارد MT5

حساب استاندارد MT5 آلپاری، یک حساب استاندارد فارکس بوده که در پلتفرم جدید متاتریدر در دسترس معالمه‌گران قرار گرفته است.

مناسبترین روش آشنایی با نسل جدید پلتفرم تجاری (متارتریدر 5)، همین حساب است.

 

ارز پایه

USD, EUR, GLD
پلتفرم تجاری MetaTrader 5
حداقل میزان موجودی USD, EUR, GLD 100
ابزار: جفت ارز / فلزات / CFD 33 / 2 / 0
مارجین برای پوشش معامله ۵۰% مارجین برای معاملات پوششی
روش اجرای معامله Instant Execution
حداکثر حجم یک سفارش، لات ۵۰
حداکثر حجم سفارشات باز، لات
حداکثر تعداد سفارش ۵۰۰
حداکثر حجم کل سفارشات باز، لات
Stop Out 20%
کمیسیون

 

 
 
 
حساب ECN . MT5

این حساب از مدل ECN فارکس بوده که تمامی شرایط یک حساب معاملاتی فارکس را دارد.

حساب ECN بروکر آلپاری در پلتفرم جدید معاملاتی (متاتریدر 5) ارائه شده که امکانات و خدمات بی‌نظیری را به همراه دارد.

 

ارز پایه USD, EUR, GLD
پلتفرم تجاری MetaTrader 4
حداقل میزان موجودی USD, EUR, GLD 300
ابزار: جفت ارز / فلزات / CFD 46 / 2 / 18
مارجین برای پوشش معامله ۵۰% مارجین برای معاملات پوششی
روش اجرای معامله Market Execution
حداکثر حجم یک سفارش، لات ۱۰۰
حداکثر حجم سفارشات باز، لات
حداکثر تعداد سفارش ۵۰۰
حداکثر حجم کل سفارشات باز، لات
Stop Out 60%
کمیسیون

 

 

 

 

حساب PRO . ECN . MT4

این حساب یک حساب تجاری ECN در پلتفرم متاتریدر 4 بوده که شما را به بازار فارکس متصل میکند.

حساب PRO ECN بروکر آلپاری بین تمامی معامله‌گران طرفدار داشته و جزو محبوب‌ترین حساب‌های جهان است.

 

ارز پایه USD, EUR, GLD
پلتفرم تجاری MetaTrader 4
حداقل میزان موجودی USD, EUR, GLD 500
ابزار: جفت ارز / فلزات / CFD 46 / 2 / 18
مارجین برای پوشش معامله ۵۰% مارجین برای معاملات پوششی
روش اجرای معامله Market Execution
حداکثر حجم یک سفارش، لات ۱۰۰
حداکثر حجم سفارشات باز، لات
حداکثر تعداد سفارش
حداکثر حجم کل سفارشات باز، لات
Stop Out 60%
کمیسیون ۱۶ USD برای هر ۱ ۰۰۰ ۰۰۰ USD
 
 
 
حساب ECN . MT4

این حساب نیز از مدل ECN فارکس بوده که در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 در دسترس معامله گران قرار گرفته است.

حسابی با دسترسی به نقدینگی های بین بانکی و امکان تنظیم و اجرای سفارشات که کارمزد آن از قبل در اسپرد محسابه شده است .

 

ارز پایه USD, EUR, GLD
پلتفرم تجاری MetaTrader 5
حداقل میزان موجودی USD, EUR, GLD 500
ابزار: جفت ارز / فلزات / CFD 46 / 2 / 18
مارجین برای پوشش معامله ۵۰% مارجین برای معاملات پوششی
روش اجرای معامله Market Execution
حداکثر حجم یک سفارش، لات ۱۰۰
حداکثر حجم سفارشات باز، لات
حداکثر تعداد سفارش
حداکثر حجم کل سفارشات باز، لات
Stop Out 60%
کمیسیون ۱۶ USD برای هر ۱ ۰۰۰ ۰۰۰ USD

 

چنانچه تمایل به افتتاح حساب در بروکر آلپاری دارید میتوانید از لینک زیر جهت آموزش تصویری افتتاح حساب در بروکر آلپاری استفاده کنید.

 

 

 
 

تجربه عملیاتی در Alpari Broker (تجربه شخصی)

 

بطور کلی من به شخصه بصورت کامل از خدمات آلپاری استفاده کرده و ازاین خدمات رضایت کامل دارم.

دلیل رضایت شخصی من هم کاملا مشخص هست،  تنوع حساب‌های بروکر آلپاری، سرورهای فوق العاده و امن،

مقررات شفاف و منطقی در بروکر آلپاری، طرح‌های پاداشی و مسابقات آلپاری و از همه مهمتر برای من، شارژ و برداشت سریع و بدون کمیسیون در بروکر آلپاری کفایت می‌کند که بروکر آلپاری را انتخاب کنم.

در کنار این خدمات می‌توان به آموزش فارکس بروکر آلپاری اشاره کنم که حداقل برای افراد مبتدی عالی است.

 

پنل فارسی و کاملا حرفه‌ای Alpari هم به نوبه خود یکی دیگه از دلایلی هست که من آلپاری رو دوست دارم.

اینکه در این بروکری، اسپردها منطقی هست و کمیسیون زیادی گرفته نمیشه و حتی در برخی حساب‌ها اصلا کمیسیونی پرداخت نمیشه هم یک مورد دیگه‌ای است

که من این بروکر رو انتخاب می‌کنم. و یا اینکه حداقل واریزی پایینی که در حساب‌های مختلف بروکر آلپاری هست رو دوست دارم.

شاید من بخوامبا 10 دلار در یک حساب سنتی کار کنم، اینکه آلپاری این اجازه رو میده خیلیخوبه بخش سرمایه گذاری آلپاری هم برای من جذابیت زیادی داره.

بخشی که من به سادگی میتونم بر آیند حساب افراد رو ببینم، میزان سود و ضررشون رو بررسیکنم، شیوه معاملاتی اونها رو ببینم.

اینکه حساب یک شخص به چه میزان در ضرر رفته یا بیشترین ضررش چقدر بوده و بیشترین سود به چه میزان بوده هم برای من جذاب هست، چرا که اگه بخوام سرمایه گذاری کنم،

آلپاری این امکان رومیده که من به خوبی حساب‌های مختلف رو بررسی کنم و بعد، تصمیم نهایی خودم رو بگیرم، نه اینکه بخوام چشم بسته روی شخصی یا حسابی سرمایه گذاری کنم.

بخش دیگه ای که برای من خیلی جذاب هست، این هست که هر شخص میتونه یک حساب داشته باشه و معاملاتش رو به اشتراک بزاره تا بقیه بررسی کنند

و اگر راضی بودن با اون شخص شریک بشن و روی حسابش، سرمایه گذاری کنند.

من تا بحال خودم حسابی رو برای این منظور معرفی نکردم ولی یقینا اگر بخواهم همچین کاری بکنم،

اولین چیزی که به ذهنم میرسه بروکر آلپاری فارکس هست و این رو خیلی دوست دارم.

 

تنوع پلتفرمی در بروکر آلپاری عالی هست، من عاشق متاتریدر4 هستم که در اختیار هست.

حالا اگه روزی تصمیم بگیرم با متاتریدر 5 کار کنم به سادگی میتونم توی بروکر آلپاری با متاتریدر 5 کار کنم

و این خیلی خوبه که یک بروکر امکان دسترسی همزمان به هردو پلتفرم رو به من داده.

در هرصورت هیچ اهمیتی ندارد که شما تجربه دارید یا نه، بروکر آلپاری فارکس برایهمه افراد مناسب است.

همانطور که گفتیم شما حتی می‌توانید در این بروکر بهرایگان آموزش هم ببینید.

من هم قبول دارم که بروکر آلپاری صد در صد کامل نیست ولی این یک امر طبیعی است.

یقینا هیچ بروکر فارکسی را پیدا نخواهید کرد که صد در صد کامل باشد.

اما تا این لحظه از نظر من در میان بروکرهای فارکس موجود، بروکر آلپاری جزو 5 بروکر برتر است.

بروکر آلپاری یک بروکر قوی در بازار سرمایه فارکس است که به خوبی بورس فارکس را درک کرده است

و به خوبی میداند که برای اینکه در دنیای رقابت از دیگران پیشی بگیرد

باید خدمات بهتری را ارائه کند. پس مداوم در حال بروزرسانی خدمات خود است

وبا رونمایی از خدمات جدید و حرفه ای خود هر روز بر تعداد مشتریان بروکر آلپاری افزوده میشود.

 

شما هم کافی است یکبار بروکر آلپاری را امتحان کنید.

من یقین دارم فقط کابین کاربری کامل بروکر آلپاری برای شما حجت را تمام خواهد کرد و به اندازه‌ای شما را شگفت زده خواهد کرد

که دیگر از بروکر آلپاری به هیچ بروکری جابجا نخواهید شد.

بخاطر همین خدمات است که بروکر آلپاری فارکس توانسته بیش از 2 میلیون مشتری وفادار را جذب خود کند.

این صحبت من به معنی ضمانت در خصوص بروکر آلپاری نیست، ولی من تجربه کارکردن خودم با بروکر آلپاری رو برای شما گفتم.

تا این لحظه، بروکر آلپاری واقعا بروکر خوب و کار آمدی بوده که من رضایت کافی دارم ازش.

 

ماجرای ورشکستگی بروکر آلپاری

در پاسخ به سوالی که در ذهن شماست، باید بگوییم خیر، بروکر آلپاری ورشکسته نشده است.

چندی پیش (حدود 1 سال پیش)، خبری به نقل از بانک مرکزی روسیه منتشر گردید که موجب شد

بازار شایعه و سود جویی برخی بروکرهای دیگر، داغ شده و البته ملت همیشه در صحنه نیز شروع به تجزیه و تحلیل این خبر کنند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که بروکرهایی که قصد فعالیت در روسیه را دارند، باید استانداردهایی را رعایت کرده

تا بتوانند مجوز فعالیت را از بانک مرکزی روسیه دریافت کنند. تا اینجای خبر کاملا صحیح هست و هیچ مشکلی وجود ندارد.

در ادامه نام چندین بروکر در این لیست دیده می‌شود که خبمعروفترین آنها بروکر آلپاری بود.

بانک مرکزی روسیه یکسال به این بروکرها فرصت داده بود تا برای دریافت مجوزهای خودشان اقدام کنند.

بعد از این مهلت،بروکر آلپاری در شعبه روسیه که باید برای این مجوز اقدام میکرد، اقدام نکرد

و تصمیم گرفت شعبه روسیه خود را جمع کرده و به مشتریان خودش از طرق دیگری خدمات ارائه کند.

لازم به ذکر است که بروکر آلپاری در کشورهای مختلف شعب مختلفی داشته و ریجسترهای متعدد در کشورهای متعدد دارد.

 

بنابراین،آلپاری تصمیم گرفت خدمات دهی شعبه روسیه خود را به شعبه دیگری منتقل کرده

(در جریان هستید که یکی از بروکرهای مشهور دیگر با نام فارکس تایم FXTM در واقع زیر مجموعه‌ی همین بروکر آلپاری بوده و برای همین شرکت هست)

که این کار هم انجام شد و الان برای محدوده های بین المللی شامل روسیه و … مشتریانمیتوانند از بروکر فارکس تایم استفاده کنند.

فارکس تایم برای خود شرکت آلپاری بوده و تمامی مجوزهای لازم را هم دارد (مشتریان ایرانی از فارکس تایم بصورت خودکار منتقل می‌شوند به آلپاری لیمیتد)


پس توجه بفرمایید که بروکر آلپاری، چندین رجیستری داشته و در حال حاضر با رجیستر «سنت وینسنت» با ایرانیان کار کرده

و این اطلاعیه بانک مرکزی، شامل این رجیستری نمی‌شود.بنابراین، مشکلی از این بابت برای حساب‌های غیر روسی پیش نخواهد آمد.

همین خبر از سمت بروکرهای دیگر و مخصوصا آی بی های اون‌ها تبدیل به شایعه‌ای شدکه مشتریان بروکر آلپاری را به سمت خود هدایت کنند

(برای مثال، فعالیت عجیب از سمت بروکرها و آی بی های بروکرهایی مثل روبو فارکس، هاتفارکس و آمارکتس که با شایعه سازی تشویق میکردند

افراد حساب‌های خودشان را خالی کرده و به بروکر آن‌ها منتقل کنند.

که البته تا حد بسیار ناچیزی موفق هم بودند، هرچند همونایی هم که از آلپاری کوچ کردن مجدد بعد اینکه متوجه شدن شایعه ای بیش نبوده، به بروکر آلپاری برگشتن).

پس بروکر آلپاری ورشکسته نشد و برعکس، با تفکیک درستی که انجام داد، توانست خدمات خودش رو بازهم گشترش داده

و بیشتر در سطح بین المللی خودش رو مطرح کنه و جایگاه بیشتری از بازار جهانی رو برای خودش بدست بیاره .

 



:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بروکر آلپاری ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس اینگونه ادعا میکند که یک بروکر ecn میباشد و کاملا آنلاین معاملات را انجام میدهد.

اما آنچه مورد تایید تجارت فارکس میباشد این است که بروکر لایت فارکس از سال 2005 به مشتریان خود دسترسی به معاملات در بازارهای مالی بازار ارز و بازار کالا و بازار سهام را ارائه کرده است .

به نظر میرسد که بروکر لایت فارکس Liteforex در چند سال اخیر  محبوبیت خوبی نزد فارسی زبانان پیدا کرده است.

 

معرفی و بررسی بروکر لایت فارکس

 
در این بخش تصمیم داریم تا در خصوص موارد زیر بروکر لایت فارکس را نقد و بررسی کنیم.
 
  • در بروکر لایت فارکس چه چیزی معامله میشود ؟
  • رگوله ها و مجوزهای بروکر لایت فارکس
  • مزایای اصلی معامله‌گری در بروکر لایت فارکس
  • بروکر لایت فارکس بیش از 15 سال با شماست
  • انواع حساب در بروکر لایت فارکس
  • همین حالا یک حساب کاربری برای خود باز کنید
  • در کمتر از 2 دقیقه کابین خود را بسازید
  • مشخصات حساب های بروکر لایت فارکس
  • بررسی اسپرد در بروکر لایت فارکس
  • حساب دمو بروکر لایت فارکس LiteForex
  • دانلود متاتریدر 4 و متاتریدر 5 و نسخه موبایل بروکر لایت فارکس
  • واریز و برداشت حساب در بروکر لایت فارکس
  • آموزش تصویری افتتاح حساب در بروکر لایت فارکس (LiteForex)
  • تکمیل اطلاعات و وریفای حساب در بروکر لایت فارکس
  • راهنمای وریفای حساب در بروکر لایت فارکس
  • بخش کپی تریدینگ بروکر لایت فارکس
  • تحلیل و سیگنال فارکس با بروکر لایت فارکس
  • کشبک ریبیت بروکر لایت فارکس
 

در این پست از سلسله پست های معرفی و بررسی بهترین بروکر فارکس به معرفی ونقد و بررسی بروکر لایت فارکس خواهیم پرداخت.

همانطور که همیشه عنوان داشته ایم پست معرفی یا نقد و حتی آموزش افتتاح حساب در بروکر فارکس که در این سایت مشاهده میکنید

به معنی تایید آن بروکر نیست و  این پست ها صرفا جنبه آموزشی داشته و مانند دیگر پستهای آموزشی سایت در اختیار شما قرار گرفته است.

برای دسترسی به آدرس  سایت بروکر لایت فارکس بدون فیلتر میتوانید از منوی بالای صفحه استفاده کنید.

همچنین اگر تصمیم به افتتاح حساب گرفته اید و نیاز به آموزش دارید از منوی دیگری که آموزش افتتاح حساب بروکر لایت فارکس میباشد میتوانید استفاده کنید.

 

سوالات متداول  بروکر لایت فارکس
 
 
1 : آیا بروکر لایت فارکس رگوله معتبر دارد ؟
 

بروکر لایت فارکس دارای رگوله ثبت شده در جزایر مارشال را دارا است که یک رگوله آف شور به حساب می آید.

 

2 : آیا بروکر لایت فارکس معتبر است ؟

بروکر لایت فارکس با سابقه ای که دارد تا کنون ایراد و نقطه ضعفی نداشته است یقینا بروکر لایت فارکس بروکر درجه یک نیست اما برای فارسی زبانان بروکر مناسبی به نظر میرسد.

 

3 : چطور در سایت بروکر لایت فارکس افتتاح حساب کنیم ؟

 

ما در این پست آموزش کاملا تصویری افتتاح حساب در بروکر لایت فارکس را قرار داده ایم و میتوانید از این آموزش استفاده کنید.

 

4 : روشهای واریز و برداشت در بروکر لایت فارکس چیست ؟

بروکر لایت فارکس روشهای مختلفی برای واریز و برداشت ارائه کرده است اما پیشنهاد ما استفاده از شیوه واریز و برداشت پرفکت مانی و وبمانی در بروکر لایت فارکس میباشد.

 

از آنجایی که ذکر و بیان تمامی این موارد بسیار زمان بر خواهد بود ما در دسته بندی های مشخصی تمامی این موارد را در یک پست دیگر با عنوان بروکر لایت فارکس بیان کرده ایم.

 

بیشتر بخوانید : پست کامل معرفی و نقد  بروکر لایت فارکس

 

بروکر لایت فارکس یقینا بهترین بروکر جهان نیست اما با توجه به اینکه کاربران فارسی زبان که در بازار فارکس فعالیت دارند با محدودیت های بسیاری مواجه هستند مجبور هستیم که با بروکر هایی یک درجه پایینتر کار کنیم.

در میان بروکر های درجه دو بروکر لایت فارکس یکی از بروکر های فارکس تغریبا با سابقه خوب است.

سابقه بیش از 15 سال فعالیت بروکر لایت فارکس به خوبی نشان دهنده اعتبار این بروکر فارکس میباشد.

پیشنهاد میکنم پست کامل معرفی و نقد بروکر لایت فارکس را حتما مطالعه کنید تا با تمامی مزایا و معایت بروکر لایت فارکس آشنا شوید.



:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بروکر لایت فارکس , افتتاح حساب لایت فارکس , بهترین بروکر فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

هر آنچه نیاز است در مورد بروکر های فارکس بدانید در سایت تجارت فارکس و دربخش بروکر فارکس  جمع آوری شده است .

از مقایسه بروکرهای فارکس با یکدیگر تا معرفی و نقد و بررسی بروکر های فارکس .

شما با مطالعه مطالب ارائه شده در این بخش قادر هستید بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را شناسایی کنید.

 

در این پست تصمیم به معرفی بخش  بهترین بروکر فارکس  در سایت تجارت فارکس را داریم پس با ما همراه باشید.

 

بروکر فارکس چیست ؟

 

بروکر (Broker) رابط بین خریدار و فروشنده است این ساده ترین تعریفی است که میتوان برای بروکر ارائه داد.

ماهیت غیر متمرکز بازار فارکس باعث شکل گیری یک کارگزاری و قوانین بین المللی در این بازار شده است.

در واقع معامله گران هم بعنوان خریدار هم فروشنده در این بازار فعالیت دارند و کارگزاران رابط بین خریداران

و فروشندگان در این بازار هستند که از طریق یک کانال بین بانکی این تراکنش ها را انجام می دهند.

زمانی که تریدر یک جفت ارز را در بازار فارکس خریداری میکند بدین معنی است که یک فروشنده دیگر

دقیقا در حال فروش همین جفت ارز است.

حال اگر بروکری در میان نبود یک تریدر چگونه متوجه شود کسی قصد فروش جفت ارزی را دارد؟

چگونه فروشنده را اعتبار سنجی کند؟چگونه فرآیند انتقال پول را در لحظه انجام دهد؟

 

 

معیارهای انتخاب بهترین بروکر فارکس

 

در صفحه  بروکر فارکس  سایت تجارت اف ایکس بخش آموزشی قرار گرفته است

که به بررسی معیارهایی میپردازد که در انتخاب یک بروکر فارکس به شما کمک میکند.

 

ما سر فصل های این بخش را برای شما بیان میکنیم

اما اگر نیاز به مشاهده توضیحات تکمیلی در خصوص هر بخش دارید باید به بخش بروکر فارکس مراجعه کنید.

 

  • ایمن بودن بروکر فارکس

  • هزینه های معامله در بروکر فارکس

  • واریز و برداشت ایمن در بروکر فارکس

  • پلتفرم معاملاتی در بروکرهای فارکس

  • اجرای فوری دستورات معامله گر

  • خدمات پشتیبانی از مشتریان یک بروکر فارکس خوب

  • نهادهای رگولاتوری بروکر های فارکس

 

 

در بخش دیگری از سایت تجارت فارکس نیز پستهای متعدد در خصوص معرفی نقد و بررسی بروکر های فارکس قرار گرفته است.

 

در سایت تجارت فارکس تلاش شده است تا شما بتوانید به سادگی با بررسی بروکر های فارکس متعدد بهترین بروکر فارکس را شناسایی کنید.

 

همچنین لازم به ذکر است که چنانچه شما به دنبال این هستید که بروکر های فارکس را با یکدیگر مقایسه کنید در سایت تجارت فارکس در بخشی

 

با عنوان مقایسه بروکر فارکس به بررسی  یک به یک بروکر های فارکس پرداخته شده است.

 

به این معنی که در هر پست در بخش نامبرده شده یک بروکر با یک بروکر دیگر از تمامی جوانب مقایسه شده است مثلا مقایسه بروکر آلپاری و بروکر آمارکتس در یک پست

 

مقایسه بروکر آلپاری و بروکر روبو فارکس در یک پست و مقایسه بروکر آلپاری و بروکر فیبوگروپ در یک پست.

 

و مجدد مقایسه بروکر آمارکتس و روبو فارکس در یک پست و مقایسه بروکر آمارکتس و بروکر فیبوگروپ در یک پست دیگر.

 

این اتفاق برای تک تک بروکر های فارکس تکرار شده است و با مقایسه بروکر ها به شما امکان بررسی و آنالیز دقیق بروکر فارکس مورد نظرتان داده میشود.

 

 

و در نهایت در یک بخش جداگانه بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط تیم سایت تجارت فارکس و بررسی نظرات مشتریان هر بروکر فارکس در سایت تجارت فارکس

 

و دیگر سایتها چند بروکر بعنوان بروکر پیشنهادی معرفی شده است.

 

امید است که این پست برای شما مفید بوده باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بروکر فارکس , فارکس بروکر , بهترین بروکر فارکس , انتخاب بروکر فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

شارژ ریالی بروکر آلپاری  یکی از بزرگترین خدمات و امکانات بروکر آلپاری است و جزو خدماتی است که سایت وی شارژ ارائه می دهد.

مشتریان این سایت چه زیر مجموعه این سایت باشند یا نه میتوانند شارژ ریالی بروکر آلپاری را به سادگی انجام دهند.

بدیهیاست که مجموعه وی شارژ برای مشتریان خود که در زیر مجموعه این مجموعه قراردارند خدمات ویژه ای در نظر گرفته است که یکی از آن ها خرید ارزان تر دلاراست.

مشتریان زیر مجموعه میتوانند دلار زیرمجموعه آلپاری را خریداری کنند که نرخ پایین تری نسبت به دلار آزاد آلپاری دارد.

 

 
 

آموزش شارژ سریع بروکر آلپاری فارکس

 

برای استفاده از خدمات شارژ ریالی بروکر آلپاری یا شارژ سریع بروکر آلپاری کافی است از منوی بالا بر روی شارژ سریع حساب بروکر آلپاری کلیک کنید.

بعد از وارد شدن به سایت وی شارژ شما در ابتدا باید یک حساب کاربری تایید شده در سایت وی شارژ داشته باشید.

ابتدا وارد حساب کاربری خودتان شوید و سپس به صفحه اصلی سایت وارد شوید.

اگر حساب کاربری در سایت وی شارژ ندارید میتوانید در کمتر از 2 دقیقه یک حساب برای خودتان افتتاح کنید:

افتتاح حساب در سایت وی شارژ

 

خرید دلار بروکر آلپاری

 

برای خرید دلار بروکر آلپاری بعد از اینکه یک حساب کاربری در سایت وی شارژ افتتاح کردید میتوانید از بخش فروشگاه این سایت اقدام کنید

خرید دلار بروکر آلپاری بسیار ساده است و استفاده از روش شارژ ریالی بروکر آلپاری در کمتر از 5 دقیقه حساب شما شارژ خواهد شد.

 

شاید برای شما جذاب باشد که بدانید که اگر از روش شارژ ریالی بروکر آلپاری استفاده کنید نیازی به پرداخت هیچ کمیسیونی ندارید.

حتی قیمت تمام شده نیز برای شما بسیار کمتر از قیمتی خواهد بود که در صورت تمایل به شارژ از طریق وبمانی یا روشهای دیگر باید بپردازید.

جالبتر اینکه زمانی که تمایل به فروش دلار بروکر آلپاری دارید هم به نفع شماست چرا که مجدد باز کمیسیون ندارید و قیمتی که دلار از شما خریداری میشه

به مراتب بهتر از قیمتی خواهد بود که با احتساب کمیسیون مثلا وبمانی در هنگام تبدیل ریال به حساب شما واریز خواهد شد.

 

 

شارژ ریالی بروکر آلپاری با تاپ چنج

 

یکی دیگر از سایتهایی که خدمات شارژ و برداشت ریالی در بروکرهای فارکس را ارائه میکند سایت تاپ چنج هست.

این سایت طی سالهای اخیر بسیار معروف شد حتی با اینکه سایت قدیمی نیست و یک سایت نوپا به حساب می آید .

دلیل این امر خدمات ابتدایی بسیار خوبی بود که توسط تاپ چنج داده میشد اما در این یک سال اخیر تاپ چنج نیز دچار مشکلاتی شده است.

ما به شما به هیچ وجه استفاده از سایت تاپ چنج را پیشنهاد نمیکنیم بنا به دلایلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

از نظر ما بهترین روش شارژ ریالی بروکر آلپاری است و آنرا میتوانید از طریق شارژ سریع حساب آلپاری وی شارژ تجربه کنید.

 

 

اگر نیاز به آموزش برای شارژ ریالی بروکر آلپاری یا شارژ سریع حساب آلپاری دارید میتوانید روی عبارت زیر کلیک کنید:

 

 
 
 
 

شارژ بروکر آلپاری تاپ چنج یا وی شارژ ؟

 

موضوعی که شاید برای شما عزیزان مطرح باشد این است که مجموعه دیگری با نام تاپ چنج نیز شارژ ریالی بروکر آلپاری را انجام میدهد.

حال سوال این است که شارژ ریالی بروکر آلپاری با تاپ چنج بهتر است یا با وی شارژ ؟

ما به مواردی اشاره میکنیم تا  تصمیم گیری برای شما آسانتر باشد.

1 :  سایت وی شارژ و تیم وی شارژ با سابقه ای بیش از 10 سال در امر شارژ و برداشت ریالی بروکر های فارکس فعالیت دارد که قدیمی ترین صرافی فارکس می باشد.

2 :  سایت وی شارژ دارای دفتر فیزیکی و در کشور ایران و در شهر مشهد هست  و به سادگی در دسترس شما هست  اما تاپ چنج در داخل ایران هیچ دفتری ندارد و عملا امکان پیگیری در صورت بروز مشکل بسیار سخت خواهد بود.

3:در سایت وی شارژ هیچ کمیسیونی از شما بابت خرید و فروش دریافت نمیشود ودر واقع میتوانید دقت کنید که به همان میزان دلاری که خریداری میکنید یا به فروش میرسانید دریافتی خواهید داشت اما در سایت تاپ چنج اینگونه نیست.

4: وی شارژ  با توجه به استفاده از سورس های قدیمی و قوی تهیه دلار همیشه قیمتهایی به مراتب بهتر را برای مشتریان خود فراهم میکند و در اکثر مواقع میتوانید شارژ ریالی حساب آلپاری را از وی شارژ به پایینترین قیمت تهیه کنید.

همچنین در زمان فروش و برداشت ریالی دلار بروکر آلپاری نیز وی شارژ به قیمت بالاتری به نسبت به دیگران از شما خریداری خواهد کرد.

5:سابقه و شهرت وی شارژ را از دیگران فعالان بازار فارکس میتوانید جویا شوید خدمات شارژ و برداشت ریالی بروکر های معتبر دیگری را نیز انجام میدهد و بیش از 4600 مشتری ایرانی و خارجی تایید هویت شده با وی شارژ همکاری دارند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش فارکس , ,
:: برچسب‌ها: آموزش شارژ ریالی بروکر آلپاری , شارژ ریالی بروکر آلپاری , بروکر آلپاری فارکس , آلپاری فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یک تریدر

بروکر IFC Markets

یک شرکت پیشرو در بازارهای فارکس و CFD است.

ازسال ۲۰۰۶ در جزایر ویرجین بریتانیا شروع  به فعالیت کرده است و  دارای گواهینامۀ بین المللی: IFCMARKETS. CORP توسط BVI FSC Certificate با شمارۀSIBA/L/14/1073C و IFCMARKETS. CORP.

دارندۀ غرامت حرفه ای بیمۀ موسسات مالی در AIG EUROPE LIMITED است. این بروکر توانسته در ۸۰ کشور دنیااعتماد ۱۶۵ هزار  مشتری را بدست آورد.

 
 
 
 

انواع حساب  بروکر IFC MARKRTS

 
تنوع حساب در بروکر IFC Markets بسیار خوب است و حسابها در دو دسته بندی کلی میکرو فیکس و استاندارد فیکس ارائه میشوند.
حسابها در سه پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 و نت تریدکس در دسترس هستند.
شما از اینجا میتوانید با انواع حساب در بروکر IFC Markets  آشنا شوید.
 
 
 
 
 

روشهای واریز و برداشت بروکر IFC Markets

 
روشهای متعددی چون وبمانی و پرفکت مانی و بیتکوین و شارژ و برداشت ریالی برای این بروکر فارکس وجود دارد.
اما برای ایرانیان بهترین روش استفاده از روش شارژ ریالی  بروکر IFC Markets  توسط وی شارژ میباشد.
 
 
البته روشها و شیوه های متعدد دیگری نیز برای انجام واریز و برداشت در بروکر IFC  وجود دارد که بسته به محل زندگی خودتان میتوانید از آن استفاده کنید.
در سایت تجارت فارکس در خصوص این شیوه های بصورت مفصل صحبت شده است.
 
 

آموزش افتتاح حساب در بروکر IFC MARKETS

 
 
افتتاح حساب در بروکر IFC بسیار ساده است اما از آنجا که نیاز به آموزش تصویری دارد میتوانید در پستی که بصورت مجزا و با عکس و تصویر به شما آموزش داده ایم را مشاهده کنید.
 
 
 
 
 

جمع بندی کلی از بررسی بروکر IFC MARKETS

در نتیجه این پست باید به مواردی اشاره کنیم که برای شما مفید میباشد.

1: IFC با توجه به سابقه طولانی که دارد تمام نیازهایی که شما برای فعالیت دربازار فارکس دارید را شناسایی کرده و به آن پرداخته است.

بعنوان مثال تنوع پلتفرم معاملاتی در  IFC نشان دهنده توجه این بروکر به تمایل معامله گران به استفاده از متاتریدر 4 و متاتریدر 5 میباشد.

یا با تجه به نیاز معامله گران و فعالان بازار فارکس به آموزش دیدن بخش فارسی IFCمارکت وبینارها و جلسات و پستهای آموزش فارکس متنوعی را برای مشتریان خود تهیه کرده است و همچنان همه روزه در حال افزودن به آن است.

2 : بروکرهای فارکس کمی پیدا میشوند که در لیست نمادهای قابل معامله خود طبف گسترده ای از سهام را ارائه کنند.

در بروکر آی اف سی مارکتس شما دسترسی به طیف بزرگی از سهام های رایج در کشور های مختلف دنیا خواهید داشت.

اگر تمایل به تحلیل و معامله گری بر روی سهام دارید میتوانید از IFC بعنوان اولین بروکر مورد نظر استفاده کنید.

3: IFC برای سهولت کاربرانی که از داخل کشور هایی چون ایران و افغانستان و عراق و ترکیه و حتی سوریه و لبنان تصمیم به فعالیت دارند امکان واریز و برداشت ریالی توسط وی شارژ را فراهم کرده است.

شاید بگویید صرافی فارکس وی شارژ یک صرافی ایرانی است کاربران دیگر کشورها چگونه میتوانند از طریق وی شارژ اقدام به شارژ و برداشت کنند.

باید بگوییم وی شارژ با تهیه کردم شرایط واریز و برداشت از داخل کشور های نامبرده به حسابهای این مجموعه امکان واریز و برداشت از داخل این کشور ها را نیز فراهم کرده است.

4: اگر استراتژی معاملاتی دارید مانند هدجینگ یا اسکالپ که در بروکر های فارکس دیگر قابل استفاده نیست میتوانید در IFC با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

چنانچه در خصوص IFC سوالاتی دارید میتوانید در بخش نظرات آنرا مطرح کنید تا ما در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

 
 
دوستان و همراهان عزیز این پست در این وبلاگ در خصوص معرفی و بررسی اجمالی بروکر IFC بود که برگرفته از منبع فارسی تجارت فارکس میباشد.
اگر تمایل دارید تا در خصوص این بروکر فارکس اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد میکنیم به سورس اصلی این مطلب (( سایت تجارت فارکس )) مراجعه کنید.


:: موضوعات مرتبط: بروکر فارکس , ,
:: برچسب‌ها: بروکر IFC MARKETS , بهترین بروکر فارکس , بروکر IFC , انتخاب بروکر فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد